Ik ben al een week of twee aan het grasduinen door dit forum en heb een vraagje: maar eerst mezelf even voorstellen!
Ik ben Stijn, gaandeweg meer en meer enthousiast aan het geraken door horloges dankzij een kameraad die ook op dit forum zit.
Mijn kennis van horloges is beperkt (gisteren ontdekt dat Citizens een respectabel merk is i.p.v. een of andere goedkope knock-off), net als mijn budget. Momenteel bezit ik een Seiko SNK805 en een Dan Henry 1964. Een Pilot en een Chronograph dus (ik leer zachtjesaan bij).
Ik heb graag horloges met een verhaal, iets specialer (cijfertjes, tekst, subdials, …) of minder gekend. Dit alles met de volgende beperkingen: keuzestress, een dunne pols (kan moeilijk groter gaan dan 40mm) en een beperkt budget (grootste horloge-uitgave was €270 en zie me er niet snel over gaan).
Staat er nog op het lijstje: een Diver en Dresswatch.
Qua Diver sta ik op het punt een Vostok Amphibian te bestellen.
Qua dresswatch sta ik graag open voor jullie suggesties. Mijn oog is voorlopig gevallen op onderstaande Dan Henry 1937.
Welkom en een dresswatch heeft over het algemeen geen complicaties. Misschien zie je hier eentje langskomen voor de goede prijs want tweedehands komen ze hier vrij regelmatig voorbij en dan zijn het vaak ook leuke dingen.
Welkom Stijn, en de keuzes die je aandraagt zijn leuke horloges. Ga lekker struinen op het forum, kijk naar de diverse horloges en maak dan een keuze obv je budget. Succes en veel leesplezier!
Welkom Stijn! Als ik jou was zou ik voor dresswatches onder de 300 euro kijken bij orient. Automatische uurwerken en nette horloges in veel verschillende kleuren. Ook zou je kunnen kijken bij de quartz horloges van tissot. Hieronder wat plaatjes voor de sfeer.
voor een dress watch zou ik inderdaad op zoek gaan naar iets zonder complicaties. plat, niet te groot en clean zou voor mij het moto zijn. er komen ook regelmatig 2e hands Seiko presages voorbij die erg leuk zijn?
Welkom Stijn op dit leuke forum, hoop dat je hier veel plezier zal hebben. Ook met een budget van €300,00 kan je mooie/leuke horloges kopen. Kijk regelmatig eens in het donkerblauw daar komen vaak leuke horloges langs. Veel succes met je zoektocht.
Welkom! Ik zou idd voor tissot of certina gaan… en je kan beter een beetje over budget gaan en iets goeds hebben waar je trots op bent. Ik had in het begin een hoop impuls aankopen omdat het goedkoop was en dan naderhand spijt en weer verkopen. Forumleden hier hebben veel kennis dus vraag vooral voor je koopt. Gr
Welkom.
Er staat ongelofelijk veel moois in de rubriek te koop en onder het algemene deel kun je hier hart ophalen bij de ONLY topic om je wat meer in de merken te verdiepen.
Welkom Stijn ,zoals al gezegd veel moois komt hier langs ,jouw smaak is bepalend ,daarbij is de prijs niet belangrijk hoor, ook goedkope vintage horloges zijn soms ook niet te “ versmaden “ Succes !