Even voorstellen; Xray

Hoi allemaal,

Na tijden van accountloos meelezen heb ik me dan toch maar eens aangemeld.

Ik ben begin 40, woonachtig in het midden van het land en werkzaam als Ingenieur bij een Hoogheemraadschap.

Sinds jongs af aan al gek geweest van horloges en dat is te wijten aan de locale kermis met hun grijpautomaten :wink:
Jarenlang met zulke klokjes rondgelopen en spijt als haar op mijn hoofd dat ik ze niet meer heb.

Na mijn studententijd heb ik dankzij spaargeld en een leuke bijdrage van mijn ouders een Speedmaster aangeschaft. Het blijft 1 van mijn favoriete horloges.
Uiteindelijk een aantal jaren later een Submariner aan kunnen schaffen, waar ik dolgelukkig mee was.
Naast de Speedmaster favoriet #2.

Helaas heb ik , mede door een scheiding en trouwen in gemeenschap van goederen, beide horloges niet meer :frowning:
Heb echt alles geprobeerd om, zeker de Speedmaster, de horloges te kunnen behouden, maar helaas…

Nu een aantal jaren later ben ik echt aan het collecten en flippen geslagen :wink:
Momenteel staat de teller op een 19 stuks.
Dit varieert van Seiko (waar de 5 echt tot m’n favoriet behoort), tot Otumm, tot Oriënt en Casio G-shock.

Wat betreft hobby’s staat de 2e wereldoorlog wel bovenaan (naast horloges haha).
Ooit wil ik nog wel eens een verzameling starten met militaire horloges (en het liefst uit die periode), maar dat is toekomstmuziek :wink:

4 likes

Je ex had blijkbaar wel verstand van horloges.

Welkom hier, ik ben zo vrij geweest je topictitel te voorzien van je gebruikersnaam.

1 like

Excuses Siedo :smile:
Bedankt voor het aanpassen.

Ja dat had ze zeker, was 1 van de eerste dingen die, helaas, gedeeld diende te worden.
Ach, ooit komt de Speedmaster er wel weer, alleen zal de emotionele waarde nooit terugkomen.

Welkom X-ray,

Jammer dat je de horloges niet meer hebt maar nu blijft er in ieder geval weer iets te wensen over.
Veel plezier op dit forum.

Groet,
Arvid

Welkom op het forum! Wat jammer van je eerdere horloges. Een voorsteltopic is trouwens incompleet zonder foto’s :wink:

Welkom hier en veel plezier!
En we kijken inderdaad uit naar je foto’s. :smile:

Dank allen!

Fotootjes zullen er zeker komen.

Ps. niet schrikken van diverse horloges waarbij jullie nekharen waarschijnlijk recht van overeind gaan staan :wink: Er is een tijd geweest waarin ik helaas geen honderden en/of duizenden euro’s had voor een mooie klok.

Welkom @Xray!!

Ik ken het gevoel;

Gelukkig al m’n horloges in veiligheid kunnen brengen en godzijdank had ze geen verstand van horloges en besef van de waarde!!

Veel plezier hier!

8 likes

En dit ritueel herhaalt zich dan steeds. :slight_smile:

11 likes

Welkom Xray en veel HF lees & verzamel plezier.

grt. Gerard

Mijn beste,

Van harte welkom Xray, bij dit gezaghebbende HorlogeForum.:watch:

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom en veel plezier hier! Wat scheiding betreft join THE club! Maar gelukkig bij mij wel gemeenschap maar niet van goederen :wink: Leuk weer een Seiko liefhebber erbij. Ben er ook dol op!

Welkom!

Hahahahah inderdaad @Arvid , zo zag ik er na de scheiding wel uit.

Helaas alle verloren kilo’s weer terug “gevonden” :wink:

@iedereen: Bedankt voor de leuke welkomnstberichten! Ondanks dat ik er nog niet kan reageren, is mijn eerste aankoop in het “te koop gedeelte” al gedaan :stuck_out_tongue:

3 likes

d’r zit toch echt een heel andere kerel bovenop die vriendin

5 likes

Dat is toch altijd zo😉 Van een vriendin wordt je een ander mens😂

1 like

Welkom!

Scheidingsperikelen hier ook bekend, dus alle begrip voor je toenmalige verkoop van die 2 iconen…

1 like

Welkom Xray,

Hier ook een Seiko liefhebber, prachtige modellen, met vaak de juiste balans in aanschafprijs en kwaliteit.

Veel plezier op het forum.

2 likes

Welkom, Xray.

Welkom en spijtig dat je (h)eks er inderdaaf verstand van had. Maar je bent terug op goede weg!