Even voorstellen: XXVIII

Beste forumleden,
Hierbij een ‘ff voorstellen’ van mij, ben nieuw op het forum en ben hier terecht gekomen
nadat ik informatie over een Pontiac Memomatic uit de erfenis van mijn opa zocht en het Pontiac threadje in vintage gevonden had.
Ik ben nog niet lang in het horloge wereldje, ik had maar een horloge (een Calvin Klein quartz “mode horloge”) die ik eigenlijk nooit meer om had na hem flink vol krassen te krijgen tijdens een verbouwing. Ik denk dat ik me pas meer in horloges begon te verdiepen nadat ik me af vroeg welk horloge Brad Pitt in Once Upon a Time… in Hollywood om zijn pols had (had geen idee) (Citizen Bullhead overigens).
En daarna steeds meer naar horloges begon te kijken. Tegelijkertijd begon mijn youtube recommend vol te staan met horloge gerelateerde video’s van reviews tot grey market “hype” video’s. En dat is allemaal nooit meer weggegaan. In 2022 kreeg ik wat geld terug nadat mijn vader me een lening terugbetaalde en kocht ik in een klein winkeltje in een zijstraatje in Turijn (via internet opgezocht en 6x voorbij gelopen voordat we ons realiseerden waar het was XD!) mijn eerste horloge gekocht met een automatische beweging. Een Seiko Sports 5 SRPD55K1, natuurlijke geen grote uitgave maar eentje met de teentjes in het water. Een paar maanden later dacht ik dat ivm het werk in de wijngaard hier in Italie ik zo krassen op de Seiko zou hebben en dat alles dezelfde route zou gaan als mijn ‘eerste horloge’ en kocht ik in Ceva (ik woon in Italie, Piemonte) een Casio G-shock GA-2100 om aan te hebben als ik buiten werk of dozen wijn versleep. Aan het einde van het jaar voor kerst kreeg ik een Alpha (hommage merk) Paul Newman Daytona-stijl chronograaf met een open case back en een chinese (ik denk albatros oid?) beweging. Familie zag me waarschijnlijk over plaatjes van een Paul Newman daytona kwijlen en kwamen hierbij uit :stuck_out_tongue: , ik klaag niet. Toen vond mijn moeder de Pontiac Memomatic nog en gaf deze aan mij, het jaar erna een horloge van mijn broertje gekregen (hij weet er nog minder van dan ik) geen idee wat het is, op de caseback staat een grote H, het is een quartz chronograaf met een donkerblauwe wijzerplaat en witte handjes. Laatste aankopen waren een 22mm nato strap voor de seiko en een rubber strapje van 2 euro ofzo via aliexpress voor de CK.

Op het moment spaar ik voor een Squale 1521 Ocean Blue op een Milanaise, een C1 Moonphase van Christopher Ward, Omega Speedmaster en als we ooit een flinke flinke meevaller hebben een Rolex Daydate of Sub of de Omega Seamaster 300M no time to die, of de Seamaster 300M Groene wijzerplaat, wishfull thinking… Eerst maar eens wat wijn verkopen! Het is waarschijnlijker dat ik hier wat leuke vintage dingen vind op rommelmarktjes in de kleine stadjes.

En qua projecten aan het sparen voor een arsenaal aan schoonmaak en revisie apparatuur om zelf wat te hobbyen. En als zij-project een eigen hommage aan een Panerai Luminor Marina met een Unitas 6497 of zoiets (ik zag laatst een Steinhart 6497 kloon?, misschien dat ik die wel uit een haal dan, wie weet maar $$$). Maar als hobby en om ervan te leren. Geen pretenties dit professioneel te doen, maar eerder om mezelf bezig te houden met de kleinere techniek, altijd leuk gevonden. Veel gedaan met computers en miniatuurtjes in mijn jeugd :slight_smile:
Men zal mij wel zien rondhangen en men zal me met hun horloge posts me wel doen twijfelen aan alle keuzes over wat ik wil verzamelen, ik zie er in ieder geval naar vooruit!
Groetjes, XXVIII

43 likes

Welkom en veel plezier met de hobby :wink:

Thanks! :grinning:

Welkom op HF. Geniet van je persoonlijke horloge reis

1 like

Welkom! Leuk verhaal, succes met je nieuwe hobby :slightly_smiling_face:

1 like

welkom

tja, eenmaal je hier bent beland kost het je geld :joy:

1 like

Welkom op het horlogeforum en veel plezier!!:watch:

1 like

Welkom. Veel plezier hier.

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Welkom bij de club :+1:

1 like

Welkom bij de club.

1 like

welkom-home

1 like

Leuk verhaal en welkom. Veel plezier op dit forum.

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van dit Nederlands talige Horlogeforum met Internationale allure. :watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

HEMA vermoedelijk.

Welkom hier en veel plezier!

1 like

Welkom op HF!

1 like

Welkom nr. 28!

1 like

Van harte welkom :+1:

Dat zou een Hamilton kunnen zijn. Maar er staat vast meer op de caseback. Als je het zeker wilt weten, plaats dan even een foto:

Er staat op H 23.0426 en de regel onder 73.585.23. Ik denk idd eerder Hema dan Hamilton :slight_smile: