Even voorstellen

Hallo beste allen,

Na een poosje te hebben meegelezen werd het tijd om aan te melden. Onder de indruk van al het moois dat voorbij komt, de kennis en de leuke reacties. Ik ben nog een newbie en mijn collectie is momenteel niet erg groot maar er is gezinsuitbreiding op komst. Omdat ik nog niet precies wat, probeer ik de nieuwkomer aan de hand van de info hier een beetje te kunnen gaan ontdekken. Een mooie automaat staat al een poos op mijn lijstje… Maar ja, een klassieke Zwitser? Een degelijke Japanner? Ik weet het nog niet helemaal.

Momenteel heb ik drie klokjes die mij trouw de week door gidsen. Ik weet het, het zijn allemaal quartz uurwerkjes dus daarom de wens voor een mooie automaat.

De nummer 1 voor mij, inmiddels 9 jaar oud maar nog steeds word ik er vrolijk van: een Seiko Kinetic diver met een eng kleine afwijking van een seconde ongeveer

Als dresser: een Certina DS Podium, destijds in zijn geboorteland gekocht. Een paar maanden geleden voorzien van een nieuwe band. Helaas geen origineel Certina bandje maar ik vond deze toch wat passender dan de croco variant die erop zat bij aankoop

En de opgraving van het decennium: een ooit van mijn zakgeld gekochte Casio Twincept die nu ongeveer 19 jaar oud moet zijn. Na jaren zoek te zijn geweest vond ik hem weer. Als een kind zo blij dat het klokje weer liep met een verse batterij. De tand des tijds is hem wel aan te zien, maar ach :wink:

Groet!
Daniel

20 likes

Welkom daniel! Heel veel plezier op dit prachtige forum!

1 like

Welkom en veel leesplezier!!!
Je hebt 3 mooie horloges👌

1 like

Welkom Daniel,

Een mooi begin!
Veel plezier hier!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom!

1 like

Welkom hier!

1 like

Dag Daniel, welkom. :slight_smile:

1 like

Welkom,
Leuke Certina.
Succes met je zoektocht van een mede-zoeker naar het ideale horloge (de ideale horloges?)

1 like

Welkom op HF! Neem vooral de tijd bij het uitzoeken van je volgende horloge. We helpen je hier graag. Soms met tegenstrijdige opvattingen, maar ook die helpen je je pad vinden. [quote=“Danial, post:1, topic:109577”]
een eng kleine afwijking van een seconde ongeveer
[/quote]
Al mijn horloges wijken precies één seconde af. Sommigen per dag, sommigen per 4 uur, sommigen per 5 kwartier etc. :wink:

4 likes

1 like

Welkom op het forum!

1 like

Welkom op HF en veel plezier gewenst .

1 like

Welkom naamgenoot!
Ik weet uit eigen ervaring dat iedereen je hier wilt helpen met het uitzoeken van je eerste automaat maar het enige wat ik je wil meegeven is, koop wat je mooi vindt. Jij moet het ten slote dragen!
Mvg Daniel

1 like

Welkom en veel plezier op HF!

1 like

Mijn beste,

Daniel, van harte welkom binnen de gelederen van dit gezaghebbende HorlogeForum der Lage Landen!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

1 like

Welkom. Veel plezier hier.

1 like

welkom

1 like

Welkom in de familie.

We moeten je eigenlijk wel waarschuwen. Dit gaat geld kosten …!!!

Je hebt al een “halfautomaat” :grinning:. Certina ook mooi hoor.

Verder als je advies wil zal je meer info moeten geven wat je mooi vindt en, niet onbelangrijk, wat je er aan wil uitgeven.

1 like

Bedankt voor de leuke en enthousiaste reacties allen! En scherp van de afwijking van een seconde :wink: