Even voorstellen

Mag ik mij even voorstellen, Ik ben Hans en ben 50 jaar.
Ik zwerf al 'n tijdje op dit forum rond en vond het eens tijd om mezelf te registreren en voor te stellen.
Ik ben fan van Seiko horloge’s, waarom Seiko? Seiko omdat ik vind dat je voor relatief weinig geld een goed en betrouwbaar horloge hebt.
Ik ben niet het type dat snel 'n horloge zal kopen van 1000+
Gewoonweg omdat ik maar 'n simpele postbode ben en dus geen kapitaal verdien en 'n vrouw en tienerdochter van 16 jaar heb. En daarbij heb ik ook nog andere hobby’s die het nodige geld kosten. Zoals, oldtimers (oude auto’s) en ik ben gamer (Playstation)
Hoe is mijn interesse is Seiko ontstaan? Nou dan moet ik even terug naar de jaren '70. Ik draag al 'n horloge vanaf het moment dat ik klok kan kijken.
Ik kreeg mijn eerste horloge van mijn oma, dat was overigens nog geen Seiko hoor.
Maar mijn vader droeg in die tijd altijd Seiko en dat vond ik zo’n mooi horloge als kind zijnde. Dat ik toen al dacht, als ik later groot ben dan wil ik ook 'n Seiko.
Dus zo gezegd zo gedaan… Ik kocht mijn eerste Seiko van mijn eerst verdiende loon toen ik 'n jaar of 16 a 17 was. Het was 'n 5je! Daar heb ik zeker 'n jaar of 15 a 16 plezier van gehad, tot ik het helaas verloor en nooit meer terug heb gevonden.
Ik had inmiddels een vrouw en dochtertje waarvan ik mijn tweede Seiko kreeg, wederom 'n 5je. Nou ja, mijn vrouw had het gekocht en mijn dochtertje heeft het mij gegeven omdat mijn dochtertje toen nog veel te klein was om voor mij 'n horloge te kopen (ze was 'n jaar of 4)
En dat horloge heb ik nog steeds, al ligt het al vanaf 2012 in de kast, omdat het stuk is. De pinnetjes van het bandje zijn zo krom als 'n hoepel, het uurwerk is (7s26) geen beweging meer in te krijgen en het glas is zwaar beschadigd. Kortom, economisch overleden en kliko waardig!
En toch wil ik het ooit nog in oude glorie herstellen, ik weet het… Hij is het economisch niet waard! Maar ik kan er geen afstand van doen en de emotionele waarde is niet in geld uit te drukken, omdat mijn vrouw en dochtertje 11 jaar geleden door 'n noodlottig ongeval zijn overleden. En hun ziel zit in dat horloge, als jullie begrijpen wat ik bedoel? Dus al zou het mij 500,- euro kosten, ooit wil ik het in oude glorie herstellen.
Maar goed, ik ben inmiddels heel gelukkig met mijn huidige vrouw en stiefdochter van 16.
Nu weer terug naar de horloges! Toen kocht ik 'n Casio waar ik een jaar of 3 mee heb gelopen tot het bandje brak. Ik heb nog naar 'n nieuw bandje gekeken, maar dat koste 65,- euro en dat vond ik het niet waard.
Toen maar weer 'n nieuwe Casio gekocht, maar daar was ik snel klaar mee… Casio is toch niet echt mijn ding en heeft voor mij niet dat wat een Seiko wel heeft!
Dus toch maar weer een Seiko gekocht. En op dat moment is het Seiko virus eigenlijk pas echt begonnen.
Ik heb en ben hier op het forum veel te weten gekomen van horloges en heb op het net veel over de geschiedenis van Seiko gelezen, dus 'n nieuwe hobby is geboren! Ben nu inmiddels in 't bezit van 2 Seiko’s en 1 Pulsar.
Alle 3 zijn het quartz horloges en wil nu nog graag Automaatjes hebben in de vorm van 'n 5je en 'n duikertje.
Ik heb er bij Monsterwatches al wat zien staan. Op de site Monsterwatches ben ik trouwens terecht gekomen via dit forum. Dus daar ga ik binnenkort eens even fijn winkelen.
En verder zie ik nog wel waar het Seiko virus mij in de toekomst gaat brengen.
Zo, ik geloof dat ik nu wel in grote lijnen heb verteld wat en wie ik ben. En hoop nog veel plezier op dit forum te beleven en nog veel meer op te steken over horloges.
Mvg, Hans

PS,
Ik weet op dit moment nog niet hoe ik foto’s van mijn horloges moet uploaden. Maar die volgen nog wel 'n keer als ik daar uit ben.
En de horloges die ik bezit, zijn nou ook weer niet zo bijzonder en kostbaar, nog onder de 500,- euro
Maar voor mij mag dat de pret niet drukken.

31 likes

Mijn beste,

Hans, van harte welkom binnen de gelederen van dit gelouterde HorlogeForum!!
Een openhartige introductie. Goed hoor.

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom !!!

Ik denk dat dit met wat hulp op het forum voor heel wat minder gaat lukken.
Helaas ben ik niet zo handig anders had ik je graag geholpen.

3 likes

Welkom :grin:

1 like

Welkom op het forum, iemand hier zal je oude Seiko wel weer in volle glorie kunnen herstellen denk ik.
Veel plezier hier!

1 like

Welkom Hans!

Helaas is het noodlot dus ook jouw deur niet voorbij gegaan… Ik wens jou/jullie een geweldige toekomst en jou zelf heel veel plezier met deze leuke hobby.
Ik sluit me aan bij Boetje, is is hier vast wel iemand te vinden die je jouw dierbare horloge kunt toevertrouwen!:+1:

4 likes

Welkom!

1 like

Dank jullie wel voor de aardige en lieve woorden.
Ik heb op het net al wel zitten neuzen voor 'n nieuw uurwerkje en dat kost zo ongeveer 'n eurotje of 50. En de pinnetjes en glaasje kosten ook de kop niet. Maar ben nog niet zover in de hobby dat ik dat zelf kan. Al lijkt het mij ook weer niet zo heel moeilijk… Ik bedoel, ik kan 'n motorblok van 'n auto vervangen, dus 'n uurwerkje gevangen in 'n horloge moet ook te doen zijn. Maar ik heb daar gewoon het gereedschap en de kennis nog niet voor. Ik zou het wel erg fijn vinden als ik m’n oude 5je weer zo af en toe zou kunnen dragen.

3 likes

Welkom!! :slightly_smiling_face:

Wat een verhaal! :open_mouth:
Voor die 2e dierbare Seiko 5 komt vast wel een oplossing via het forum!

Verder zijn hier alle foto’s van horloges welkom en die van jou dus ook! Het is leuk om te zien welke horloges anderen verzamelen!
Enne…dit is geen millionairs forum ofzo! :smiley:

1 like

image

2 likes

Man, het wordt me koud van binnen bij je verhaal. Ik begrijp volkomen dat je dat horloge weer wilt herstellen!

Welkom hier, en veel plezier op het forum.

3 likes

Hallo Hans, welkom op het Forum!

1 like

Welkom Hans, geniet van het forum en je hobby met 'n tik. :sunglasses:

1 like

Welkom

1 like

Welkom!

Ik vind t mooie v dit forum dat alle horloges, op replica namaak na, van alles welkom is. Het 1 wordt door meer enthousiasme ontvangen dan een andere. Maar alle klokjes zijn welkom. Dus voel je vrij ze te tonen.

Betreft je seiko reviseren, ik heb daar gemengde gevoelens over. Enerzijds heb je een zgan klok voor terug na misschien wat polijstwerk er bovenop. Maar voor mij verliest ie daarmee n deel van zn geschiedenis/karakter/of hoe je het ook wilt noemen.

Misschien dat een gedeeltelijke revisie een optie is? Het uurwerkje Is misschien te herstellen of zelfs goedkoop te vervangen. Het glaasje ook, doch als de tijd nog af te lezen Is zou je kunnen overwegen om het origineel te behouden ivm zn geschiedenis. En de pinnetjes vh bandje, als het die vd aanzet zijn, kunnen ook zo vervangen worden. Of desnoods een ander of leren bandje erop.
Wel opletten dat na zo een lange tijd pakkingen tegen vocht misschien ook aan vervanging toe zijn, mocht je overwegen em nat te maken.

De man achter Monsterwatches zou em denk ik wel voor je kunnen herstellen.

1 like

Welkom Hans! Ik ben gegrepen door je verhaal. Maar denk dat @ThaPapper het perfect verwoord! Geweldige toekomst voor jouw/jullie! Veel plezier hier op het forum!

2 likes

Welkom Hans,

Ik hoop dat uw Seiko 5 weer spoedig om de pols kan!

1 like

Welkom Hans!
Ik begrijp vollkomen je gevoel dat een oud stuk techniek (of het een auto is of een horloge) méér betekenis heeft dan een stapel koud staal.

Ik zou even een nieuwe post aanmaken van je oude Seiko 5, met het verzoek om advies.
Met goede foto’s, en even vermelden in welke regio je woont komt er vast een betaalbare oplossing. Misschien is er iemand in de buurt die je even dat kalibertje kan wisselen.

1 like

Welkom en veel plezier op dit forum.

1 like

Welkom op HF, Hans! En veel plezier en succes met de Seiko-hobby. Kan trouwens goed uit de hand kan lopen, heb ik zelf gemerkt.:astonished: Dus wees voorzichtig! :wink:

1 like