Even voorstellen.

Nou zeg, ik ben al een half jaar lid maar helemaal vergeten mezelf even voor te stellen! komptie dan he!

Ik ben Chris en woon in een dorpje in de buurt van het mooie Amersfoort, vader van 3 jongens en werkzaam in een ziekenhuis in Utrecht. Druk leven maar voor horloges maak ik graag wat tijd :wink:

Ik ben een echte flipperaar en ben echt op zoek naar een “klik” met een horloge, deze heb ik bijvoorbeeld met mijn Explorer 1 (39mm) en mijn witte Milgauss maar ik heb ook een zwak voor mijn OceanX SRS112 en mijn gouden Omega stemfork bijvoorbeeld. Ik probeer mijn collectie in te perken maar helaas hij groeit nog steeds elk jaar… ik schat dat ik nu ongeveer 30 moderne horloges heb en 10-15 vintage horloges van 25 jaar en ouder…

Kortom altijd op zoek naar het ultieme horloge die er toch nooit komt aangezien de zoektocht veel te leuk is!

Ik heb helaas nog te weinig ervaring met alle horlogemerken en ik hoop via jullie nog wat goede tips en informatie te krijgen zodat ik niet weer in bepaalde valkuilen stap! (te veel sub 500 horloges kopen terwijl je met iets langer sparen wel je echte " grail" kan kopen of afkerig/afkeurig zijn van Quartz maar nu quartz weer omarmd hebben, een prachtige Zeno van 47 mm kopen met een pols van 16,5 cm, etc…)

Ik heb in de afgelopen maanden al veel geleerd en ook al 2 horloges via het forum gekocht! het is geweldig om zoveel “gelijkgestemden” te zien. Ook fijn om te zien dat er zo netjes met elkaar wordt omgegaan in dit forum, dat is wel eens anders op diverse fora.

Iedereen veel plezier gewenst met deze bijzondere hobby!

31 likes

Klinkt alsof je meer een hamster bent dan een flipperaar met zoveel horloges :wink:

Welkom!

1 like

Welkom Chris,

Je ‘gezicht’ kwam me al bekend voor :wink:. Je bent er lekker mee bezig. We houden van foto’s zoals je weet…

Zowel vintage als modern, ik heb dat ook. Net als een collectie die eerder groeit dan krimpt… :see_no_evil:

Veel plezier hier!

Willem-Jan

Welkom :+1:

Welkom Chris,
Het is idd goed toeven hier.
Hoogtepunten, dieptepunten, voor zowel horloges als leden, en die worden allemaal lekker gemixed tot een borrelend en pruttelend tijdsbrouwseltje.
Enjoy

1 like

Welkom! Kan zomaar zijn dat we uit datzelfde dorpje komen :wink: veel plezier hier!

Welkom!

Mijn beste,

Leuk, weer een enthousiaste HorlogeLiefhebber!!
Chris, van harte welkom dan ook binnen de gelederen van dit energieke HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom

Welkom

Welkom hier man :+1::+1:

Kom maar door met de foto’s :+1:

Ik dacht dat Hoevelaken alleen een knooppunt was :wink:
Alsnog welkom!

1 like

Ja precies dat denken er veel :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar dank allemaal voor het warme welkom, hier alvast een paar kiekjes van mijn collectie:

image

5 likes

En hier nog wat ‘geflipperde’ horloges waar ik toch niet van begon te kwispelen:

(De Breil horloges waren nog een jeugdzonde, dus hopelijk wordt het mij vergeven) :wink:

image

3 likes

Welkom👍

Welkom! Geweldige verzameling! :ok_hand:

Bam :muscle:t2::muscle:t2::muscle:t2::muscle:t2::muscle:t2:. Welkom :joy:

En nog een paar…

Ik merk dat ik de laatste tijd wqt meer neig naar de wat uniekere stukken. Ik had een nieuwe Rolex Sub en een Speedmaster ‘moonwatch’ nog op mijn wishlist maar deze zijn erafgevallen omdat iedereen die al heeft en ik bang ben er daardoor sneller op uit gekeken ben…ik heb mijn zwarte Speedmaster reduced daardoor ook verkocht. Ik heb nu wel 3 andere reduced speedmasters, een witte, blauwe en een panda, allemaal JDM dacht ik…

Nu heb ik een nieuwe wishlist:

• Grand Seiko SNBG001 of SNBG005 GMT
  • Autavia Heuer CBE2110 of 2111 (panda)
  • SINN 857 UTC
  • Tudor 79363N
  • Breitling Navitimer 81610
  • Sinn 903 chrono Panda
  • Maurice Lacroix Aikon: quartz of automaat (ik wil ze nog even in real life zien)

Ik ga over 2 weken naar Australie via HongKong en over een maand naar Japan, wellicht dat ik een van bovenstaande horloges op kan pikken onderweg…

1 like

Wat een collectie :heart_eyes: