Even voorstellen

Welkom!

1 like

Welkom🙂

1 like

Welkom

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom Philippe. Hopelijk vind je hier (nog meer) inspiratie voor jouw zoektocht :+1:

1 like

download

1 like

Meistersinger was het eerste merk waar ik een tijd aan bleef haken. Het einzeiger idee had ik vroeger nog maar één keer gezien bij Botta, en was me voordien totaal onbekend.

Ik bekijk ook veel reviews op YouTube.
Een “slechte” review van iemand die volgens de commentaren een “invloedrijke stem binnen de horlogewereld” is zette me toen even op het verkeerde been.
De nogal hautaine man had het voortdurend over de status van een horlogemerk en vergeleek het met horloges uit een veel hogere prijsklasse.
Dat zgn “statusverhogende” aspect van een horloge laat ik wat aan me voorbijgaan. Ik moet vooral een klik voelen.

Welkom!

1 like

Kocht het indertijd in Andorra.
De verkoopster gaf als commentaar “un reloj como lleva tu abuelo”, en dat was waar ik toen al redelijk lang naar op zoek was: een horloge zoals mijn grootvader er ook ooit een droeg.
Denk dat vintage toen nog niet zo’n dingetje was. Of ik keek niet goed genoeg rond, dat kan ook.

1 like

Welkom & veel plezier!

1 like

Welkom hier!

1 like

een warm welkom op ons onvolprezen forum Philippe.
Veel inspiratie en leesplezier toegewenst.

1 like

Goedemorgen!
Is het geen leuk idee om juist de Longines weer als nieuw te maken, aangezien u die al 17 jaar heeft! Ik weet niet hoe de staat is maar een servicebeurtje kan nooit kwaad natuurlijk. Misschien een nieuw bandje en of glaasje er op! En dan nog een leuk ‘normaal geprijsd’ horloge voor doordeweeks erbij😁

Beste Philippe, welkom op HF!

Ben zeker zinnens die Longines te blijven dragen hoor.
Horloge ziet er na zeventien jaar volgens mij nog altijd meer dan aanvaardbaar uit. Ik ben nogal zorgzaam voor mijn spullen. Er was een krasje in het glas maar dat heb ik er grotendeels kunnen uit polieren.

Er is ooit (tien jaar geleden) een grondige servicebeurt gegeven.
Nadien nog eens bij een lokale horlogemaker binnengebracht omdat het per dag een paar minuten afwijkt.
Vind ik eigenlijk niet eens zo erg, maar het uurwerk van mijn echtgenote moest toch binnen voor nazicht, dus maar meteen mijn Longines ook eens meenemen dacht ik.

Horlogemaker zei me toen dat beide horloges op sterven na dood waren. Kosten maken zou volgens hem niet meer verantwoord zijn.
Misschien zegt dit vooral iets over zijn tarieven :slight_smile:
Zoveel jaar later lopen beide horloges nog altijd. Denk dat hij er vooral op uit was om nieuwe te verkopen …

2 likes

Van harte welkom!

1 like

Welkom

1 like

Welkom en veel leesplezier op dit forum!

1 like

Welkom, Philippe en nog veel plezier op ons forum.

1 like