Welkom!
Welkom!
Toch raar dat het wel het eerste merk was waar je aan bleef hangen…maar omdat 1 persoon op YouTube er wat over vindt…jij dat ook opeens vindt.
Wellicht wat minder uitdoen op een ander ?
Dat je zo lang bleef hangen was dat juist niet om de klik?
Welkom
Welkom hier!
Het woord “even” was wel belangrijk in de zin.
En door dit forum te volgen begin ik ook op zaken te letten waar ik vroeger geen of minder aandacht voor had. Ook bij andere merken bleef ik al meer dan eens bij een bepaald horloge hangen, tot ik weer iets anders zie.
Noem het keuzestress.
Of een gevolg van traag beslissen.
Welkom, leuk verhaal
Welkom!
Welkom👍🏻
Welkom hier, Philippe.
Longines, Grand Seiko en Oris zijn allemaal mooie merken die prachtige horloges maken… HAQ is een gevaarlijke hobby. Na mijn onverwachte GS aanschaf in 2018 zijn er nog een GS quartz en een Citizen Chronomaster bij gekomen, het is net crack.
Maar als je nadenkt over de bovenkant van je budget: Die GS quarz en die Chronomaster zijn voor de rest van je leven wel onderhoudsvrij. Met automaten weet je het nooit.
Sterker nog, de Chronomaster hoeft niet eens een batterij te vervangen, omdat ie op licht loopt, en dat gemiddeld 20-30 jaar op een capacitor vol houdt zolang je 'm niet leeg laat lopen in een donkere la.
Ja. Die lagere onderhoudskost is een van de factoren als ik high-end quartz overweeg.
Maar wat ik een beetje een probleem vind: GS heeft maar 3 dealers in België, en de Citizen Chronomaster is hier al helemaal niet in de winkel te vinden dacht ik?
Ik wil, liefst enkele keren, de look and feel ervaren voor ik zo’n aankoop doe.
Het wordt eventueel wachten tot na covid tijden (heb al wat gezondheidsproblemen) om vanuit het verre West-Vlaanderen eens de verplaatsing naar Antwerpen, Brussel of Luik te maken.
Welkom Philippe! Leuk om je verhaal te lezen.
Longines is inderdaad een prachtmerk. Het kan ook eens de moeite waard zijn naar duitsland op bezoek te gaan (bijvoorbeeld als dagje weg). Daar zit bijvoorbeeld Bucherer of Wempe wel in de grotere plaatsen. Die hebben vaak wel veel van de door jou genoemde merken.
Welkom!
Welkom op ons mooie forum.
Welcome
Tja, hier zijn alle winkels dicht, dus ik kan me vanuit het Noorden naar het Westen des lands verplaatsen tot ik een ons weeg, ik krijg er geen passessie van.
Als je in de buurt zat zou ik zeggen kom maar langs, dan kun je twee kastmodellen proberen. Eind januari krijg ik de derde terug, ik had een ongelukje met een stel tegels gehad.
Hoe dan ook, hier liggen de volgende in de kist:
44GS kast HAQ
Sport HAQ
Paper dial HAQ
Mocht je ooit in Noord Nederland zitten, dan is bekijken zeker mogelijk. Of je zou @vierport een keer aan kunnen schrijven als je een Citizen wilt bekijken. Hij doet ook GS, maar daar heb je natuurlijk je dealers voor op een anderhalf uur rijden vanuit Brugge.
Als de covid periode zou gedaan zijn ben je altijd welkom om eens mijn GS quartz te komen passen in vlaams brabant
Van beide al eens de website bekeken. Die houd ik bij om nog eens “goed door te spitten”. Verleden jaar is onze maand vakantie niet doorgegaan, je weet maar nooit … Bedankt voor de tip!
Meer dan vijftig jaar leeswoede, maar het woord “passessie” kwam ik nooit eerder tegen
Brussel is al een verplaatsing, de kans dat ik ooit tot in Noord Nederland kom is klein, maar toch dank voor het zeer vriendelijk aanbod.
Mooie horloges heb je zeg. De Paper dial met textile strap (zeg ik het goed?) vind ik ook wel bijzonder.
Het valt me op dat de foto’s die jullie posten dikwijls een veel mooier beeld geven dan wat ik op de website van GS zie.
Reden te meer om van zodra het kan eens een dealer te bezoeken.