Even voorstellen

Goedemorgen,

Ik lees nu al een tijdje mee op dit forum en ik had mij voorgenomen mijzelf te gaan voorstellen nadat ik mijn eerste ‘echte’ horloge had aangeschaft. Vorige week was het zover:

Dit is het horloge dat ik mijzelf vorige week cadeau heb gedaan voor mijn 42e verjaardag:
Een Rolex Datejust uit mijn geboortejaar 1979.
Ik was al een tijdje op zoek naar dit horloge. Ik had er al een paar voorbij zien komen, maar niet in de staat waar ik naar op zoek was. Ook had ik er een gezien die perfect was, maar net voor mijn neus was weg gekaapt. Heel frustrerend.

Uiteindelijk uit proberen te wijken naar een 16030 uit 1979. Deze in perfecte staat gevonden, echter te lang getreuzeld en ook deze werd weer verkocht. Daarna anderen gezien, maar deze konden mij niet helemaal bekoren.

Een dag voor mijn verjaardag kwam er weer een 16014 online waar ik weer meteen verliefd op was. Gelijk gevraagd of ik deze kon reserveren en eventueel de volgende dag op kon komen halen. Dit was geen probleem. Dit bleek overigens hetzelfde horloge dat ik eerder op het oog had, maar dat reeds verkocht was. Dit bleek, gelukkig voor mij, een impulsaankoop van de vorige eigenaar te zijn. Lucky me!

De volgende dag het horloge bekeken en het zag er werkelijk fantastisch uit. Ook zaten de originele papieren er nog bijz. Ik helemaal blij!
Ik kan er uren naar blijven kijken.

Ik heb nu ongeveer 10 jaar het horlogevirus te pakken. 10 jaar geleden wilde ik al een Rolex kopen, maar twijfelde ik te erg omdat ik ze nogal aan de prijs vond. Met de wetenschap van vandaag kan ik mij nu wel voor mijn kop slaan. Destijds een Seiko Premier kinetic Perpetual calender gekocht. Ook een heel mooi horloge, maar geen Rolex.

Daarnaast heb ik nog een aantal Vostok Military horloges van onder andere de KGB en de Russische onderzeedienst. Dit vond ik gewoon leuke horloges, ook omdat ik zelf bij de Onderzeedienst heb gediend. Hier heb ik helaas (nog) geen foto’s van.

Ik lees met veel plezier op dit forum en heb zo inmiddels al de nodige kennis opgedaan.

Groeten Ronald

31 likes

Welkom erg mooie horloges!

1 like

Welkom…:+1:

1 like

Beste Ronald, welkom op HF!

1 like

Welkom bij de club.

1 like

Welkom en veel plezier op ons mooie Forum :watch:.

1 like

Welkom en bereid je maar voor op een heleboel extra horloges…

1 like

Van harte welkom!

1 like

Welkom!

1 like

Hahaha, ik ben er bang voor. Ik ben nu stiekem alweer op zoek naar het volgende horloge.

1 like

Hartelijk welkom!

1 like

Welkom.

1 like

Hoi!

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom hier bij HF !

1 like

1 like

Welkom hier.

1 like

Welkom en proficiat met je aankoop

1 like

Dank je wel!

Welkom!

1 like