Even voorstellen

Welkom!

Welkom en denk dat er genoeg info voor je te vinden zal zijn :+1:t3:

Hoi WIllem,

Welkom hier. Heb je al eens overwogen om een Citizen Eco-Drive duiker te pakken? Als je zo’n ding neemt laadt je horloge zich op aan zowel zonlicht als ook kunstlicht of indirect licht.

Dan heb je de voordelen van quartz (robuuster uurwerk, nauwkeuriger, stootvaster) zonder dat je eens in de 3-6 jaar een batterij moet laten prikken.

Los van het feit dat jij als duiker wel moet weten dat je bij welk horloge dan ook gewoon een waterdichtheidstest moet doen, om de twee jaar, om je pakkingen te controleren, ben je dan wel van de batterij vraag af.

Automaten zullen, afhankelijk van waar je ze koopt, naast de check voor pakkingen ook nog eens om de 5 a 10 jaar geserviced moeten worden.

Als je voor 240 ballen een Orient duikertje koopt kan het goed dat ie het 20 jaar volhoudt en dat je 'm dan weg kunt knikkeren, maar ik weet niet of dat de inslag is.

Wat wil je uitgeven? Da’s ook een dingetje. In dit antwoord in een ander topic ga ik door een aantal opties heen tussen de 1500 en 230 Euro. Wel allemaal automaten, terwijl ik denk dat jij met een Citizen Promaster Sea eco-drive horloge beter af bent.

2 likes

Welkom!

Hartelijk welkom!

Welkom!

welkom Willem!

Welkom…:+1:

Welkom, Willem en nog veel plezier op ons forum.

Welkom!

Welkom hier bij HF !
Ja er zijn zoveel mooie duikers !
Kijk eerst wat je wil uitgeven.

Welkom! Leuke speurtocht, bereid je voor op meerdere horloges in je collectie :sunglasses:. Succes en veel plezier hier!

Welkom op het forum!

Welkom Willem en succes met de zoektocht

welkom op het forum, Willem

Welkom!

Welkom Willem