Duiker kopen: maar welke!

Allebei inderdaad heel tof. Denk dat je de turquoise dan nog wat makkelijker kan dragen bij meerdere kleurstellingen qua kleding.

Tja, een kroon kunnen mensen vaker niet uitstaan. Maar je hebt niet voor niks een kroon :wink:

1 like

:joy:
Ik zal nu wel wat mensen op hun teentjes trappen maar ik vind Rolex hèt merk voor proleten, foute Nederlandstalige zangers en voetballers zonder smaak.
Zo lellek.

Maar een mooie Sinn? Is dat geen optie? Smaakvolle toestellen hebben die hoor.

4 likes

Haha ach ja, ieder zijn of haar mening.

Sinn heb ik naar gekeken, op Chrono24 staan er 2e hands wel een aantal in mijn prijsrange. Maar heb mezelf wel voorgenomen om voor nieuw te gaan momenteel. Ik ben nog (maar) 24 jaar oud, heb nog genoeg jaren te gaan om uit te breiden!

1 like

Rado Captain Cook Limited

Deze duiker van bescheiden formaat kon mij erg bekoren. Zowel leer als mesh dus dat is dik in orde :slight_smile:

Edit: prijstechnisch een uitdaging :grimacing:

Pic from Monochrome Watches - https://monochrome-watches.com/review-2019-rado-captain-cook-limited-edition-37mm-specs-price/

Picture from Rado

6 likes

Die cocktailprikker samen met de ronde datum op zes zijn voor mij dealbreakers.

Mooi ding, goede lengte wijzers. Alu bezel, prima dus, want mooi levend.

Enorm grote arabische cijfers zijn een dealbreaker voor me op alle conquests. Urenwijzer is voor mij ook een ding. 1500 ballen voor zo’n duiker is ook aan de prijs.

Yup! Mooi ding. Maar pak 'm dan in een coole kleur en niet van dat veilige. Als je donkerblauw wilt, niet doen. En als je de prijs te hoog vindt ben je blijkbaar geen Doxa fan genoeg, dus ook niet doen.

Nadeel? Man, da’s een voordeel. Niets verouderd zo mooi als een Alu bezeltje. Keramisch is levenloos en saai, geef mij maar Alu.

1. SPB143
    Sorry dat ik dit ga doen, maar die Swiss made zou ik nog maar eens overdenken als ik jou was:

De Seiko SPB143. Stalen bezel, diashield coating zodat de kast krasvrij blijft, fantastische afwerking van wijzers en wijzerplaat. 40mm doorsnee, 46.5mm lug to lug.

1. Baltic Aquascaphe

Als donkerblauw je ding is… .750 ballen. Mooi gebold glas, Miyota uurwerk, 39mm doorsnee, 47mm lug to lug, 12mm dik. Vive la France.

1. Yema Superman heritage blue
    39mm duikhorloge, 48mm lug to lug met zeer onderscheidend Frans ontwerp, fantastisch bedrijfje in de buurt van Besancon. Kijk ook naar het crown lock mechanisme. Supertof.

1. Glycine Combat Sub 42.
    Zwitserse klassierker, prachtig platte horloges met een eigen uiterlijk. Zijn verkrijgbaar in vele dial varianten. Hier een voorbeeld:

1. Een wat duurdere optie met een vreemde kleur in de groep, en ook een Chunky Boy: Stowa Prodiver Weiss.

1. Ook een wat duurdere optie: Mühle Glashütte Promare Go.

42mm, 12mm plat, wel wat langere lugs.

1. Sinn 104 Sa Blau. Ook een wat duurdere optie.
    Technisch gezien gewoon een Flieger, maar wel 200m WR. 41mm doorsnee, en maar 11,5mm dik.

1. Orient Kamasu blauw RA-AA0002L
    Een lekkere budgetknaller. Saffier, mooi van maat, 239 Ekkies. 200m WR, 42mm breed, 13mm dik, 46mm lang.

1. Archimede Sporttaucher Blau
    Als je een mail stuurt naar Archimede leveren ze blauw op rubber onder 1000 Euro. 41,5mm doorsnee, 12mm dik, 300m WR, 50mm L2L.

Maar ja, wat was mijn keuze dan in het blauw? Ik heb al sinds vijf jaar een Squale 1521 Azuur hoogpolijst. 500m WR, 42mm bezel, iets kleinere kast, ETA uurwerk. Prachtig. Italiaans.

En als tweede heb ik een Seiko SPB153 Uemura in het groen. Zelfde specs als de 143 die ik voorstelde: 200m WR, gebold saffier, diashield coating, 70 uur gangreserve.

Voor mij is die Uemura echt het ultieme, maar ja.

Kortom:

• Japan x3
  • Italië x1
  • Duitsland x4
  • Frankrijk x2
  • 1x een Zwitser.

Het leven bestaat uit meer dan Zwitserland. Of in jouw geval de Swatch groep, want de Doxa uitgezonderd kijk je alleen naar de Swatch groep.

Zeven keer binnen Budget! Twee keer een tikkie er boven. Een paar keer lullig duur gedaan.

24 likes

Wat een mooie nuttige uiteenzetting van opties!
Als hij daar niet mee vooruit kan lukt het nooit meer.

2 likes

Wauw, geweldige opties er tussen.

Dank je! Ik ga nog even verder stressen en overwegen haha. Je suggesties worden gewaardeerd :raised_hands:t3:

2 likes

Niet doen het moet wel leuk blijven. Vind deze dial wel mooier dan jouw eerste suggestie als het dan blauw moet worden.

Ooh en deze heb ik.

4 likes

Vind de tekst op de dial wel erg veel worden zo.

De 36 mm Tsar van Marathon , zo gaaf !!

4 likes

Leuk om naar te zoeken! Er is hier genoeg kennis van zaken. Benieuwd naar het resultaat.

Hij kwam al even voorbij maar hier is mijn Yema Superman om de pols

2 likes

Zo mooi, maar zo jammer dat ie een dames maat heeft … :worried:

2 likes

Verbazingwekkend hoe die valt op de pols , en anders hebben we 41 mm versie nog

2 likes

Kijk! Now we’re talking! :nerd_face:

En zelfs 46mm :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Binnenkort komt overigens de Nodus Retroperspective III uit, wordt deze maand verwacht.

Ben ook erg benieuwd hoe deze eruit komt te zien!

Ik hoop dat ik je niet boos maak, maar dit is echt niks voor mij haha

Nee hoor , natuurlijk niet. Zoveel mensen,zoveel wensen :wink:

1 like