Even voorstellen

Goedendag, even voorstellen. Ik ben willem, 62jaar en heb door werk en hobby omstandigheden alleen duikhorloges gehad.
Vroeger automaten, (Candino, Tissot deze zijn na jaren defect geraakt en weggemikt) daarna de elektrische met batterij, Citizen JP2000 (ligt nu ergens op de bodem in de rode Zee) en later de modernere, kan het type niet meer lezen ivm. slijtage van de waterborne strap achterop de kast met blauwe wijzerplaat en dive-timer voor vijf duiken en opstijg alarm.
Deze is denk ik zo’n 28 jaar oud, is nu in ERR en batterij is leeg en da’s mede de oorzaak dat ik wat op dit forum aan het snorkelen ben.
Zit in dubio of ik deze klok zal laten repareren en voor de 7e keer batterijtje vervangen/afpersen en, een beetje belangrijk wat de kosten zijn.
Nieuwe meetmodule denk €250, batterij €50.
We duiken tegenwoordig met computers dus timer is overbodig of hooguit backup.

Ben nu toch een beetje op zoek naar mooie robuuste duiker maar wel weer met automaat; elke keer batterij wisselen heb ik nu gehad.

23 likes

Welkom
Keuze genoeg qua duikers

Welkom!

Welkom :smiley:

Welkom op dit mooie forum :wink:

Welkom!

Welkom bij de club Willem

Welkom!

Hoi Willem, welkom op het forum.

Succes met de zoektocht naar een nieuwe duiker, je bent niet de enige met deze opgave::

1 like

Welkom op het forum!

Van harte welkom :grin:

Welkom Willem ,
Tja het ligt een beetje aan je budget Seiko heeft zat automaten en duikers . Wat ik echt een topper vind is de Squale 1521 met 50 atm.

3 likes

:wave:

Welkom! Zag vandeweek ergens op dit forum iemand die een duiker tot 1000m kocht. Wellicht een interessante om eens in te lezen voor je.

Welkom Willem!

Mijn beste,

Van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Willem, genoeg te lezen en beleven hier!

Welkom Willem! Je zit hier wel snor als je adviezen zoekt :wink:

Welkom hier.

les-gens-tenant-welkom-331822971