Even voorstellen

Hoi bij deze toch maar even voorstellen, mijn naam is Luc,

ik ben mijn hele leven al gegrepen door Horloges, maar ben nooit tot de aankoop van een ‘echte’ overgegaan. Nu dat ik de financiële ruimte heb en al een aantal jaren serieus aan het zoeken ben heb ik eindelijk dit forum gevonden.
Tot nog toe ben ik diverse keren bij Rolex dealers binnen geweest, maar wordt steeds afgewimpeld omdat de stalen Rolex uitsluitend aan bekende klanten worden verkocht??? Zo wordt mij verteld.

Bij deze ben ik erg benieuwd naar tips hoe ik mijn eerste Rolex kan aanschaffen zonder meteen de hoofdprijs te moeten betalen, voor een 2e hands exemplaar.

Ik zal in ieder geval de eerste tijd met veel belangstelling dit forum bij houden om ‘Rolex-wijs’ te worden en te snappen hoe de aankoop van een dergelijke watch in zijn werk gaat.

Groet Luc
oet Limburg

14 likes

Welkom…:+1:

Welkom op dit leuke forum. Kijk lekker rond. Doe ik ook al jaren met veel plezier. Het is mijn ervaring dat naast Rolex er nog heel veel andere mooie merken zijn.

1 like

Welkom!

Welkom Luc Oet Limburg!

Tsja, daar noem je wel meteen een merk dat praktisch gelijk staat aan hoofdprijs…

1 like

Welkom!

Hier rondhangen en snel toehappen als er 1 in het blauwe aangeboden wordt. Maar de hoofdprijs is wel iets waar je rekening mee moet houden :wink:.

1 like

images

1 like

animaatjes-welkom-4533576

Voor een stalen Rolex is het nagenoeg onmogelijk om deze voor een “normale” prijs te kunnen bemachtigen.

1 like

Mijn beste,

Luc, van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom bij de horlogeliefhebbers van Nederland 🙋

Mocht het showen dat het een rolex is, zelf niet heel veel uitmaken maar de historie en de stijlen dan zou ik absoluut bij Tudor gaan kijken. (Heb er zelf geen maar valt volgensmij binnen die categorie.)

1 like

Goojundaag Luc en welkom biej het forum. Die weite hiej veul euver horloeazjes.

Hallo Luc en welkom bij het forum. Ze weten hier veel van horloges.

Hoi Luc!

Welkom Luc, welk model vraag je specifiek om?

Een marketing truc om er vervolgens niks aan over te houden?

Hoe zie je dat voor je? Dat Rolex de AD een vergoeding betaalt voor elke keer dat ze nee verkopen? AD’s mogen ze niet boven list verkopen dus die moeten dan toch ergens gecompenseerd worden lijkt me?

Welkom op HF!

Welkom.

Hou dit topic in de gaten.

https://www.horlogeforum.nl/t/voorraadmodellen-rolex-gespot-deel-2/318353/4079

Zodra er iets op voorraad is wat je mooi vind op een van de foto’s, meteen bellen en rijden.

Je grootste kans om een stalen Rolex in handen te krijgen is trouwens een DJ36 (126200 ) of een SDDS. De sub & GMT kan je vergeten, die kans is op dit moment zo extreem klein. Daarnaast aast de hele Rolex community er op.

Welkom Luc op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst.

Welkom, Luc en nog veel plezier op ons forum.

Hallo en welkom hier!

Allereerst hartelijk bedankt iedereen voor een allerhartelijkst ontvangst op dit forum!!

Ik ben eigenlijk op zoek naar een Oyster Perpetual 41 in die mooie kleurtjes. Turquois heeft dan mijn voorkeur. Of een Sub in zwart in ieder geval stalen variant, geen goud! Maar blijkbaar ben ik de enige die die wil!! Hahahah.

Wordt dus een lange rit tot succes. Maar wat mij beetje tegenvalt is dat er geen animo is om een naam/telefoonnummer te noteren om je het gevoel te geven dat je kans maakt om er een op termijn te bemachtigen.
Ik ben eerlijk gezegd voortdurend aan het werk en heb geen tijd om hier wekelijks mee bezig te zijn.
Voor corona-tijd was ik nog wel vaak in Azië (Hong Kong, Singapore, Jakarta) maar ook daar is er nergens iets te vinden

Dat is wel een recept om afgewimpeld te worden bij een AD inderdaad. Daar zegt bijna niemand nee tegen, al is het maar voor de premium.

Als je er een gouden yachtmaster 2 bijkoopt maak je meer kans misschien.