Even voorstellen

Goedemorgen horloge liefhebbers,

Als nieuw forumlid wil ik me even voorstellen. Mijn naam is Bert.
Ik heb nog geen uitgebreide collectie. Tot nu toe heb ik steeds een nieuw horloge gekocht, circa 10 jaar gedragen en op het moment dat ik erop uitgekeken was, weer een nieuwe gekocht.
In mijn tienerjaren heb ik mijn eerste geld verdiend door bloembollen te rapen in de zomervakantie en voor 200 gulden heb ik toen een Pulsar gekocht. Een chronograaf. Man, wat was ik daar blij mee!
10 jaar later heb ik een Calvin Klein klokje gekocht. Ook weer een chronograaf. En nu met een zwarte wijzerplaat. Ik vond het toen een mooi strak horloge, vooral door de metalen band. Voor mijn pols was het uiteindelijk wel een wat klein klokje, waardoor ik erop uitgekeken raakte.
En toen 10 jaar later een Breil Eros gekocht. Type BW0331. Ook met veel plezier gedragen. De Breil heeft een grotere maat dan de Calvin Klein en in mijn beleving is het ook een serieuzer horlogemerk. Ik weet dat de meningen op dit forum hierover verdeeld zijn…
Inmiddels zijn we 10 jaar verder en ben ik toe aan een nieuw horloge.
Volgend jaar ga ik de 50 aantikken en gaat mijn vrouw me een horloge cadeau geven. Ik heb haar al een aantal tips gegeven.
Waar het in elk geval aan moet voldoen:

• zwarte wijzerplaat
  • chronograaf
  • grotere maat (>40 mm)
  • serieus horlogemerk, geen modemerk
    En mooi meegenomen:
  • geschikt om mee te zwemmen
  • mechanisch uurwerk

Nu zou ik het liefst een Omega Speedmaster Professional Moonwatch vragen. Dit horloge voldoet aan al mijn wensen, maar ligt ver boven het budget van mijn vrouw. En ook ver boven mijn eigen budget trouwens. Het budget ligt rond de 500 euro. De Bulova Lunar Pilot vind ik ook geweldig mooi. Ook een horloge met historie. En de Bulova is heel gunstig geprijsd (ca 400-500 euro). Enige nadeel vind ik dat het een quartz klokje heeft. Nu is dat niet doorslaggevend voor me, maar een mechanisch horloge zou ik wel heel tof vinden om te krijgen.
Vandaar een vraag/oproep: wat vinden jullie van mijn keuze en hebben jullie nog alternatieven?

24 likes

Welkom bij de club Bert.

2 likes

Welkom hier bij HF !
Denk dat je bij Seiko of Citizen moet kijken voor jouw budget.
Maar zou ook nog even sparen en dan iets moois kopen.
En geld vragen voor je verjaardag!

En hier de Bulova Lunar Pilot. Deze staat hoog op mijn wensenlijstje. Afgelopen week bij de lokale juwelier even mogen dragen. Hebben jullie een idee hoe dit horloge me staat.

1 like

Welkom hier, Bert! Misschien een mooie Seiko voor het budget?

1 like

Is het horloge zo groot of je pols zo klein?

2 likes

Mooi horloge, maar naar mijn mening te groot.

2 likes

Welkom Bert, zo grappig; ieder ander die je vraagt welk horloge wil je zou slechts een merk noemen. Wij horlogeforum leden hebben een beschrijving/eisenlijst :stuck_out_tongue:

ik zou echt voor mechanisch gaan . echter is met het budget van 500 euro de keuze beperkt, zeker in deze tijden. wellicht dat christopher ward op een rubber/lederen band iets voor je is? dan heb je kwaliteit en een heel mooi uurwerk voor ongeveer 600 euro.

succes !

1 like

Groot horloge. En het bandje is niet echt praktisch. Er wordt ook een leren bandje bijgeleverd, dan past het beter om mijn pols.

Welkom Bertus!

Breil is gewoon goed hoor! Heb net zelf een Breil Manta TW0734 opgeduikeld bij een kringloop winkel!

Verder staat in het blauwe gedeelte een mooie grote zwarte chrono van 44mm, die volgens mij wel voldoet aan jouw wensenlijstje. Niet van mij overigens!

1 like

Welkom bij de club.

1 like

ik vind het een prachtig horloge maar ik zou misschien voor 38/40mm horloges gaan. net iets subtieler imo

1 like

Welkom Bert :facepunch:

1 like

Welkom, succes met de zoektocht. Passen is de boodschap :grin::+1:

1 like

Mijn beste,

Bert, van harte welkom in die fascinerende kring van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom aan boord!

Mechanische chronografen voor rond de €500 zijn dun gezaaid, ik denk dat de Lunar Pilot in het gestelde budget een heel goede koop zou zijn. Zeer nauwkeurig uurwerk, van een merk met serieuze geschiedenis.

Iets als deze Seiko zou misschien ook een optie zijn (en ja, dat is ook quartz):

Seiko en Citizen produceren ook horloges op zonne-energie, respectievelijk Solar en Eco-Drive, dat is misschien ook een leuke optie.

https://www.siebeljuweliers.nl/seiko-herenhorloge-solar-ssc715p1-staal-zilver?utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=local-ads&gclid=Cj0KCQjw39uYBhCLARIsAD_SzMS3QbjWLgD6jSkW3HdL810KRz4iSM7mM6QDRAbC_ScJosWmVIHLenIaAvIrEALw_wcB

Op het gebied van quartz en/of solar is er best veel keuze, mechanisch gaat alleen echt serieus lastig worden. Het enige mechanische chronograaf uurwerk dat binnen het budget ligt is de Seagull ST-1901, daar zijn verschillende varianten van te vinden zoals deze:

https://amzn.eu/d/gG0OA9o

Veel succes met de zoektocht!

2 likes

Welkom Bert. Die Bulova is heel fraai. Op een foto lijkt een horloge overigens groter ten opzichte van je pols, simpelweg omdat het horloge dichter op je lens zit. Het gaat er vooral om hoe jij het vindt voelen.

Mechanisch is wat voor te zeggen, al zou ik zelf daarvoor niet een mindere horloge kiezen. Liever een mooie Bulova quartz dan een automaat in een horloge dat eigenlijk tweede keus is.

1 like

Welkom op HF Bert. Veel lees -en kijkplezier op het forum. Een mechanische chrono gaat voor het budget normaliter niet lukken. Budget wellicht oprekken tot zo’n €1500, dan is er ineens best veel mogelijk :stuck_out_tongue_winking_eye:. Ik zou een goed gesprek aangaan met de vrouw, 50 is immers een mooie mijlpaal

1 like

Nogmaals welkom Bertus. Leuke horloge reis gemaakt. Zo zie je dat je niet veel hoeft uit te geven om er plezier van te hebben.
Als je hier eens rondkijkt op het forum is er van alles voor jouw budgetwens en maatvoering te vinden. De Bulova vind ik persoonlijk ook mooi, uiteindelijk moet je zelf iets kiezen. Seiko, Citizen zijn al genoemd. Certina kan ook nog, net als Hamilton. Veel passen en dan vind je vanzelf iets moois :+1:t2:

2 likes