Even voorstellen

Welkom!
Ik wou ook de Bulova Lunar Pilot aanbevelen, maar dat is al gedaan, het is wel een kwartshorloge, heeft wel wat overeenkomsten met de Speedmaster qua looks
Overigens in de prijsklasse tot 500€ zal je eerder mecaquartz chronos vinden, op zich een wat minder nukkig en onderhoudsgevoelig voor een chrono

Een Seiko Solar W234-SSC773P1

Een Orient NEO 70’s neo-Seventies SOLAR Panda

YEMA Rallygraph

Tissot V8

2 likes

animaatjes-welkom-4533576

Ruim binnen budget :wink:

1 like

Dank voor de tips, Mr Bie. Vooral de Orient vind ik heel mooi. De Seiko iets minder (6 hoekig klokje op 9u vind ik een vreemde keuze). De zwart-wit kleurstelling van de Yema is niet mijn smaak. En aan de Tissot vind ik de ‘T’ in de secondewijzer teveel ruimte in beslag nemen. De Orient is gewoon een schot in de roos!

Van harte welkom Bert!

Nivada Grenchen chronograaf
Hanhart 417 ES
Sinn 356 SA of plexi.
Excelsior Park

Allemaal 100m waterdicht, zwarte chronografen voor een veel lagere prijs dan de Omega.

Indien quartz: Seiko Speedtimer zwart.

1 like

Welkom op ons mooie forum.

Welkom bij de club :+1: Waarom is het zo belangrijk dat het een mechanische chronograaf moet zijn? Dit is een grote beperking in de mogelijkheden

2 likes

Welkom bij de club hier Bert

Leuk die bulova, maar inderdaad wat groot met die strap. Een andere strap zou beter staan en anders even doorsparen voor een klasse hoger :+1:

1 like

ik snap je opmerking niet helemaal, ik had het over automatische horloges ?

Welkom op het Horloge Forum Bert en veel plezier hier gewenst. Omega is natuurlijk onlosmakelijk met de maan verbonden (jouw profielfoto😀), vandaar natuurlijk jouw wens: een Moonwatch. Bij mij is de horloge hobby ook echt begonnen met het verhaal van de Moonwatch, maar telkens wanneer ik in de buurt kwam van een Moonwatch, koos ik toch voor een ander model. Een Tissot Chronograaf komt naar mijn idee in een lagere prijsklasse het dichtst bij een Moonwatch (beide Swatchgroep).

Succes met het vinden/krijgen van een mooie chronograaf!

Deze Tissot Chronograaf (ETA Quartz) momenteel in de collectie van Tissot, adviesprijs € 445,00:

4 likes

Hallo Horlogemaker, mechanisch is niet een must. Ik weet dat het mijn mogelijkheden beperkt, vandaar dat ik in mijn wensenlijstje ook heb aangegeven dan mechanisch een optie is.

1 like

Welkom!

Misschien is deze Tissot T122.417.16.051.00 nog een optie?

3 likes

Nou de Orient vind ikzelf eigenlijk ook best mooi, alleen vind ik dat oubollige Orient logo wat storend
Ze zijn er in verschillende uitvoeringen, maar een zwarte wijzerplaat ben ik nog niet tegengekomen, een donkergrijze wijzerplaat wel, ook op staal. Wel een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Een leuk horloge, ook niet te duur en wat minder frequent kan je misschien uitzoeken bij Spinnaker
Ik heb zelf een Spinnaker Hull en vind het best een goede prijs/kwaliteit verhouding hebben

1 like

Hallo HansT, ik zie dat je een groot Tissot fan bent. Tissot spreekt me ook zeker aan. De Tissot V8 komt aardig in de richting, maar zoals ik aangaf: de secondewijzer had van mij iets subtieler mogen zijn. De Tissot T122.417.16.051.00 (dank negenduust!) is zeer mooi. Komt ook op mijn verlanglijstje!

3 likes

Heel fraai, deze Tissot. Dank!

1 like

Absoluut, momenteel draag ik een Tissot Visodate (Heritage) automatic, een heerlijk horloge.

Nogmaals succes!

1 like

Het is geen opmerking :thinking: maar alleen te laten zien dat er iets te koop staat :wink:

1 like

Grappig horloge Seumpie, past zeker binnen het budget, maar voor mij geen Casio.

1 like

Welkom :+1: