Even voorstellen

Beste horlogeliefhebbers,

Al geruime tijd volg ik de diverse berichten op dit forum maar zag nooit aanleiding om mezelf op te geven. Totdat enige dagen geleden in de horlogemarkt een horloge werd aangeboden die op mijn verlanglijstje staat. Als nieuw lid blijk ik echter nog geen contact met de aanbieder op te kunnen nemen. Jammer maar ook wel begrijpelijk. Men wil het voor de gebruikers veilig houden.
Maar als je je dan uiteindelijk aanmeld, dan moet je jezelf ook introduceren. Dat doe ik dus bij deze.

Mijn liefde voor horloges gaat al ver terug, als scholier had ik al verschillende horloges. Dat waren LCD exemplaren in die tijd. Ook toen al had ik de ‘vervelende’ gewoonte dat ik het niet bij één exemplaar kon houden. Ik kan door verschillende zaken gefascineerd raken. Het ultieme horloge bestaat voor mij dan ook niet. Gedurende de jaren heb ik altijd verschillende horloges gehad, maar dat waren altijd betaalbare quartz exemplaren. De interesse bleef altijd, het was en is onmogelijk om aan een etalage van een juwelier voorbij te lopen. Ik moet even kijken.
Ruim 11 jaar werd het smeulend vuurtje weer aangewakkerd en sindsdien zijn er vele horloges gekomen en ook weer gegaan. Ik denk een proces wat velen wel zullen herkennen. In het begin relatief veel impulsaankopen maar gaandeweg steeds meer weloverwogen. De spreekwoordelijke lat kwam ook hoger te liggen. Inmiddels bestaat de collectie uit verschillende mechanische horloges van bekende merken. Daarnaast heb ik ook een flinke collectie aan LCD horloges. Gewoon omdat ik een zwak heb voor die grijze schermpjes. Iets wat duidelijk is overgebleven uit mijn jeugd. :wink:

Mijn hobby heb ik eigenlijk nooit gedeeld. Ik doe het voor mezelf en beleef daar veel plezier aan. Dit is dus wel een stap voor mij. Ik lees veel, ben geabonneerd op vele nieuwsbrieven maar dat is het dan ook wel. Sociale media heb ik nooit begrepen. Ik verwacht van mezelf niet direct een hele actieve bijdrage, maar heb wel een duidelijke mening en op vragen geef ik altijd antwoord. Aan de andere kant, wie weet verbaas ik mezelf…

30 likes

Welkom en veel leesplezier.

Een @ voor de naam zorgt ervoor dat degene een berichtje krijgt; @Klokbob

1 like

Welkom op dit mooie forum :wink:

Dat vuurtje is ook niet te blussen.

Welkom! Wél benieuwd naar wat er al in de collectie zit uiteraard :sunglasses:

Welkom!

Welkom op HF, Bob! En wel benieuwd waar je huidige collectie uit bestaat. Post vooral wat foto’s. We zijn hier gek op plaatjes van horloges! En heb je verder nog wensen/plannen op horlogegebied? Ook vooral even delen. We denken altijd graag mee! :slightly_smiling_face:

Welkom !!

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Welkom Bob op dit mooie forum waar kennis opdoen ,delen van ervaringen en het “vieren “ van nieuwe aanwinsten van welke prijsklasse danook toch wel de high lights zijn .Veel plezier en succes :+1: en laat gerust iets van je horen !

Welkom op HF!

welkom-home

Welkom bij de club K.Bob.

Welkom…:+1:

Welkom hier bij HF !

Welkom :facepunch:

Welkom hier!

Welkom hier!!

Hartelijk welkom!

Welkom en veel lees plezier :+1:

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.