Even Voorstellen.

Hallo allen,

Sinds juli zit ik op dit forum, en het wordt dus wel eens tijd om mij even netjes voor te stellen.

Ik ben 65 jaar en heb nog steeds een fulltime baan in het centrum van Amsterdam, vlakbij de Dam en Gassan alwaar ik soms ademloos id etalages sta te kijken. Oris is ook niet ver weg… :grin:

Ik heb al lang belangstelling voor horloges en was ook wel op dit forum, maar werd een beetje afgeschrikt door het in mijn ogen wat oubollige uiterlijk. Daar had ik doorheen moeten prikken!

Ofschoon ik wel interesse heb in de techniek van mechanische uurwerkjes van vroeger en nu, koop ik toch liever quartz, gewoon puur uit praktische overwegingen.

Het meest hou ik van horloges met een ogenschijnlijk eenvoudig uiterlijk, voor mij geen chronograven, duikers en meer van dat moois. Zelfs een datum aanduiding zie ik liever niet, maar is wel praktisch voor mijn werk. Verder vind ik het belangrijk dat een horloge goed afleesbaar is. Zo verkies ik bijvoorbeeld de simpele Rolex Oyster Perpetual boven alle andere modellen van dit merk.

Mijn favoriete merk is Citizen vanwege hun vaak net iets originelere invalshoek bij hun ontwerpen, zelfs bij de goedkope modellen. Verder Seiko, Casio en Rolex. Dat laatste merk is voor mij een onbereikbare droom, te duur.

Ik vraag me wel af waarom ik niet gewoon tevreden kan zijn met één horloge, steeds zie ik weer een nieuw bijna onbereikbaar graal horloge dat ik dan toch weer koop. Het is me wat :sob:.

Het is toch erg leuk dat er op zoiets simpels als een horloge zo enorm veel variaties te verzinnen zijn.

Dat was het. Hierbij nog wat foto’s van enkele horloges uit mijn collectie. Prettige dag toegewenst.

Heel eenvoudige solar quartz, 5 mm dik. Dat bedoel ik nou, erg leuk goedkoop Citizen hoorloge. Zoiets vind je bij geen ander merk.

Ik vond dit de mooiste wijzerplaat ooit. ETA quartz met temperatuur compensatie. Loopt net zo nauwkeurig als een Grand Seiko 9F quartz. Ltd edition.

Referentie, loopt altijd op de seconde nauwkeurig. Met de originele metalen band echt te zwaar voor mij, maar met deze natuurrubber Hirsch band heerlijk draagbaar.

Dit horloge tics all the boxes: Rustige wijzerplaat, geen datum, erg goed afgesteld uurwerk, fijne band, antikras laag, sub 40 mm.

My precious :rofl:. Draagt heerlijk. De topper.

Ben nu aan het sparen voor een The Citizen chronomaster solar perpetual calendar. Ik hou op de hoogte.

48 likes

Welkom bij de club Jan.

1 like

Bedankt Jesus.

Welkom Jan op ons gezellige forum.

Greets, Martin😁nitraM.

En je kunt je nog snel inschrijven voor de enige echte onvervalste HF kalender met een actie voor het goede doel.

1 like

Ja, echt gezellig hier.

1 like

Welkom hier bij HF !
Jij 65 jaar en vind dit oudbollig ?
Maar wel gezellig toch.

1 like

Alleen de vormgeving van de site, verder helemaal niets.

2 likes

Hartelijk welkom!

1 like

Zeker, super gezellig, vriendelijk, behulpzaam.

1 like

Welkom op HF :facepunch:

1 like

Welkom, Jan! Dank voor de introductie. Kan me wel vinden in rust, geen datumveld en vergelijkbare voorkeuren. Benieuwd naar de volgende Citizen. Veel plezier hier!

1 like

Welkom Jan! Leuke Introductie met mooie horloges.
Heel veel plezier op het forum

1 like

Welkom Jan, nette collectie hoor. :ok_hand:t2:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Hoi Jan. Op een of andere manier dacht ik dat jij hier al honderd jaar rondhing.

Mooi man.
Ik ben 66 en zit in hetzelfde schuitje.
Pensioen is iets voor bejaarden, niet dan.

2 likes

Welkom op HF!

1 like

Welkom hier!

1 like

Jazeker, werken houd je jong en actief. Maar ik hoef geen straten te maken of zo, dat scheelt natuurliujk een hoop.

1 like

Welkom op HF Jan :grinning::+1:

1 like

tja,… volledig met je eens :+1:
en het horloge op foto is echt om mee uit te pakken :star_struck:
echt een droom horloge in mijn ogen :smiling_face_with_three_hearts:
houdt deze zeker in de collectie,
en draag hem met plezier,
en … och ja … welkom op het forum :ok_hand:

1 like