Na zo nu en dan al eens gebruik te maken van de kennis op HF, ook zelf eindelijk een account aangemaakt. Mijn naam is Ole, ik ben halverwege de twintig en sinds zo’n anderhalf jaar fervent horlogeliefhebber. Ik heb altijd al horloges gedragen, mijn eerste was een Casio F91W die ik kreeg toen ik op de basisschool zat (ik denk dat ik een jaar of 8/9 zal zijn geweest). Die heb ik helaas niet meer, ooit kwijtgeraakt in een kast ergens vermoed ik. Daarna nog allerlei horloges gehad, o.a. fashion watch troep van Armani en Hilfiger (ik weet het, ik weet, ik wist destijds niet beter).
Tijdens de pandemie zat ik veel vast op mijn studentenkamertje, met zeeën van tijd over en stuitte ik op Instagram op een advertentie van de Tissot PRX powermatic 80 met de zwarte plaat. Deze was volgens mij destijds nog niet eens beschikbaar, maar ik was direct hooked. Het leek me wel een best idee om voor het afstuderen van mijn Bachelor mezelf zo’n PRX cadeau te doen. Dat is er uiteindelijk niet van gekomen, wel kwamen er een:
Seiko 5 SNK809
Orient Kamasu rode wijzerplaat met jubilee band van stripcode
Hamilton Khaki Automatic (38mm) met zilveren wijzerplaat
Dit was een leuke collectie voor even, ik had in korte tijd best een aantal horloges gekocht. Toch bleef het dringen en wilde ik over naar wat duurders (veel van jullie herkennen dit vast wel). Toen kocht ik nog een vintage Omega: een goud vergulde Omega Century uit 1954. Deze kocht ik van een vintage horlogewinkel uit de UK en hij heeft zo’n 2 maanden vastgelegen bij de douane. Tegen de tijd dat hij eindelijk aankwam was ik er in mijn hoofd al een beetje klaar mee, moet ik eerlijk bekennen.
Helaas was er ook nog van alles mis met het uurwerk en heb ik deze weer snel teruggestuurd naar de verkoper. Toen toch maar flink gaan sparen en in april dit jaar een Black Bay 58 bij de AD kunnen aanschaffen, nog steeds super blij mee.
Goed, super lang verhaal weer sorry haha, ik word super enthousiast van alles omtrent horloges. Voor 2023 ben ik van plan 1 heavy hitter aan de collectie toe te voegen, welke dat wordt laat ik nog even in het midden. Mocht iemand suggesties hebben, dan hoor ik het natuurlijk graag!
Prettige avond nog HF-leden en ik kijk er naar uit om hier met gelijkgestemden over deze prachtige ‘hobby’ te praten!
Dank! Jouw collectie vind ik ook geweldig, een ‘simpele’ three piece zoals degene die je eind 2020 plaatste (Speedy FOIS, 58, MB chrono) is precies wat mijn streven is. Het wordt me al snel benauwd als ik ‘te veel’ in de horlogedoos heb zitten. Ik ga me dan schuldig voelen omdat ik een deel niet/nauwelijks draag. Goede suggesties!
Bedankt Anthony, cool die Meistersinger van je! Heb er nog eens een aantal bekeken bij Nellissen in Venlo (waar ze overigens ook Staudt hebben), erg gaaf! Maar hoe lees je de tijd (nauwkeurige) af? Dat moest vast even wennen zijn geweest
De TAG Heuer Carrera Elegantserie. Is er in verschillende kleuren en op staal of leder.
Sowieso een merk met een geweldige heritage als het gaat om sport-/racingtiming en het merk stond aan de wieg van de automatische chrono. Dit model heeft heeft een in-house uurwerk met 80 uur gangreserve en is ook nog 'ns tot 100 m waterdicht. Dus ook gewoon een heel praktisch horloge.
Dank voor de suggestie TagEd! Moet eerlijk bekennen dat ik niet de grootste fan van moderne Tag ben (sorry), heb wel al eens gekeken naar de CS3111 Re-Edition
Dag Hans, zeker jammer! Het was een combinatie van dingen: het duurde me te lang met de douane, de verkoper deed moeilijk over allerlei dingen terwijl hij eerst heel aardig leek, het uurwerk liep ontzettend slecht, het handwinden ging moeizaam, etc. Misschien ben ik nog niet klaar voor vintage
Toch blijft ik vintage Constellation pie pans met de dog leg lugs prachtig vinden! Wie weet een keer…