Even voorstellen

Dag mede-HF leden,

Na een half jaartje ‘lurking’ werd het toch maar eens tijd om een account aan te maken. En naar goed gerbruik hoor je je dan even te introduceren om iets over je horloge-historie te delen.

Toen ik als scholier mijn eerste bijbaantje kreeg als verkoopmedewerker bij een lokaal warenhuis, brandde mijn eerste (bescheiden) salarisje in mijn zak: er moest iets moois van worden gekocht.
Na een rondje door de winkel was ik er al snel uit: die Pulsar (die achteraf toch wel verdacht veel leek op de Seiko van mijn vader) moest het worden! Een sportief horloge op stalen band met wat goudkleurige elementjes. Ik hoop hem nog ergens een keer terug te vinden in een oude verhuisdoos, want inmiddels is hij al jaren zoek.

Het tweede horloge moest er komen toen ik jaren later een leuke waardebon voor de bijenkorf bemachtigde. Ik begon net met werken en wilde een mooie ‘dresser’ hebben. Zonder enig verstand van zaken en/of vooronderzoek ben ik toen uitgekomen bij een leuke Tissot (quartz) met klassieke uitstraling, op een bruin leren bandje, met saffierglas (en met een achteraf veel te grote diameter voor mijn pols, maar dat mocht de pret toen niet drukken).

Tissot

Dat horloge heb ik jaren gedragen voordat ik een tijdje ben opgegaan in de smartwatch / activity tracker hype. Tussendoor kwam er nog wel een grappige Casio Vintage Iconic bij voor de afwisseling.

Eind vorig jaar wisselde ik van baan en wilde ik mezelf van mijn ‘laatste/eerste’ salaris een cadeautje doen. Initieel was het idee een nieuwe Apple Watch te kopen, tot ik me bedacht dat ik eigenlijk wel een beetje klaar was met al die meldingen aan mijn pols. Het idee begon te spelen om dan misschien maar eens voor het tegenovergestelde te gaan: een Echt horloge met mechanisch uurwerk (niets elektronisch, niets geen push notificaties).

Wat volgde waren veel uurtjes youtube en zoektochten op fora. Ik raakte gecharmeerd van de looks en specs van diverse duikhorloges en heb een tijd lang gekeken naar de welbekende Tudor fifty-eight (zwart) en Pelagos (39mm). Dit betekende echter best een flinke duit meer dan die Apple Watch en na wat twijfelen en veder googlen kwam ik bij Longines de nieuwe HydroConquest 39mm tegen.

HydroConquest

De 39mm variant (dus de goede maat voor mijn pols), met keramische bezel (rustiger ogend dan het oudere model), duidelijk geinspireerd op de submariner maar ook weer niet full-homage, en toch wel heel erg goede specificaties (300m, een ‘eigen’ eta uurwerk met 70+ gangreserve, en in mijn geval met +4s ook nog best nauwkeurig).

Uiteindelijk heb ik eind vorig jaar de knoop doorgehakt: het werd de HydroConquest (en dat zou mij middels cognitieve dissonantie ook wel over de Tudors heen helpen).

Het zal jullie hier niet verbazen dat ik nu, 5 maanden later met de HC om mijn pols, nog steeds regelmatig het forum lees. Die Tudor gaat er ben ik bang toch ook nog wel een keertje komen. En tja, als de Tudor er komt, dan zijn 2 zwarte sub-geinspireerde duikers natuurlijk niet zo leuk voor de afwisseling. Wellicht de HC inwisselen voor een Longines Legend Diver in 36mm dan? Of een sjieke Herritage Sector in zwart? Jullie merken het al, ik hang hier voorlopig nog wel even rond. Tot snel en dank aan iedereen die het tot het eind heeft volgehouden om mee te lezen!

54 likes

Welkom op het forum en goede keuze met de Longines!

1 like

Welkom .

1 like

Welkom, mooie Longines :ok_hand:

1 like

Welkom op het forum. Mooi horloge. Er komen vast nog wel een paar horloge’s bij…

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club Horloge Liefhebbers!!

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Mooie Longines. Welkom.

1 like

Welkom

1 like

afbeelding

1 like

Welkom en nog veel plezier op ons mooie forum.

1 like

Welkom!

1 like

Welkom!:+1:

1 like

Welkom bij de club :+1:

1 like

Van harte welkom !

1 like

Hydro, van harte welkom op het forum :smiley:Leuke introductie van een reeds ervaren horloge liefhebber : :+1:1Veel plezier en een goede jacht naar meer !

1 like

Van harte welkom! Bij iedere promotie een duurder horloge?

1 like

Welkom op het forum !! :ok_hand:t2:

1 like

Welkom op dit leuke forum, mooi die HC om de pols. En wellicht kies je toch in de toekomst voor een BB58 no date in het blauw, geloof mij mooi horloge ook :+1: :ok_hand:

1 like

Welkom :partying_face: Leuke reis heb je zo afgelegd. Benieuwd wat en wanneer de volgende wordt :smile:

1 like

Welkom op HF!

1 like