Ik denk dat TS bedoelt, dat het archetype duiker horloge de sub is, dat dit horloge daar ook op lijkt.
btw wel dank voor deze info, best wel geinig eigenlijk dat blancpain de eerste was met het model
Wat ik nu helemaal tof vind, is dat de Sub uit 54 al superdun was.
Mooie introductie en mooi horloge
Het wordt nog erger dan dat:
- Als je de duikbezel los laat is het eerste commercieel verkrijgbare duikhorloge ter wereld de Omega Marine uit 1932. Waterdichtheid was een respectabele 120 meter.
- De naam Submariner lijkt angstvallig veel op de naam van een horloge van het bedrijf Tavannes. Dit horloge kwam in 1916 op de markt, heette de Submarine en was ook waterdicht, al was het formeel geen duikhorloge, het was gemaakt op verzoek van een tweetal Britse submariners… uweetwel, kapiteins van een submarine.
- In 1953 was er naast de Blancpain fifty fathoms nog een duikhorloge verkrijgbaar op de markt. De Zodiac Seawolf. Voor wie nu denkt, hee, is dat geen KonTiki, nee. Maar het lijkt er wel op. De eerste KonTiki is echter in 1958 pas op de markt gekomen. Sterker nog, ik denk dat het ontwerp voor de eerste Seiko Alpinist uit 1959 wel eens naar de Seawolf te herleiden is.
Of het tweede, afhankelijk van wie er eerder was: Zodiac of Blancpain.
De Rolex Submariner is op z’n hoogst een derde plek, en dan nog met een geleende naam. Maar ja, ome Wilsdorf had goede marketingmensen. En het feit dat de Submariner in 1962 in het populair-culturele bewustzijn doordrong door middel van Dr No, dat is ook een dingetje geweest.
Intussen ben ik blij met mijn losjes op de Seawolf geïnspireerde fieldwatch.
Dit puur om te illustreren dat het raar kan lopen in horlogeland. @HydroConquest, laat je niet gek maken door marketing mensen en superfans die marketingmensen ook maar geloven.
Dat herken ik. Welkom op dit forum.
Dank voor een interessant stukje verdieping en achtergrond, leuk om te lezen!
De rest ook bedankt voor de leuke welkomst reacties!
Mooi stukje geschiedenis!
Welkom op HF, dit gaat je hele “horloge carrière”, die al aardig op stoom lijkt te zijn, in een stroomversnelling brengen.
Nooit een topic te hebben aangemaakt die wordt voorzien van een stellig stukje horlogegeschiedenis door @Fate_Amenable_To_Change is weinigen hier gegeven. Jouw valt die eer al te beurt in je “Even voorstellen” post. Dat belooft wat!
Welkom op het forum! Leuke gebruikersnaam Wat een prachtig horloge is het toch ook he. Echt megaveel value for money.
Same here
Mee eens.
Welkom bij de club
Welkom!
Wees welgekomen
Van harte welkom op het Horlogeforum! Heel veel plezier hier toegewenst!
Mooi horloge die Longines; zeer goede keuze!
Welkom!
Welkom bij de club!
Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.
Ook hier een tevreden eigenaar van een Hydroconquest.
Een mooie (en vooral verstandige) tijd hier toegewenst!
Ook jij welkom
Maak er anders even een eigen topic voor aan, waar jij jouw verhaal doet en wellicht foto’s van jouw horloges bij plaatst.