Hey horloge-kameraden,
Ik lurk nu al een jaar+ hier dus het werd hoog tijd dat ik een keer zelf iets post op het forum.
Ik ben Stan, 27 jaar oud en gefocust op het zoeken van mooie horloges tegen een niet al te hoge prijs.
Misschien dat ik ooit in de toekomst een wel wat ‘duurdere’ horloges koop (waarschijnlijk een Rolex 36 Oyster Perpetual, Longines Spirit 37mm), maar nu is dat nog niet aan de orde.
Op dit moment heb ik 6 horloges in mijn rotatie; een aantal ‘hommages’ (lees Aliexpress-horloge), een Casio Edifice en sinds heel kort een horloge die pas een paar keer eerder voorbij is gekomen op het forum - de Hult Aquatique. Dit is een Kickstarter horloge die voor mij 2 belangrijke dingen aantikt; naast dat ik het design erg mooi vind, is die met 37mm ook een goed formaat voor mijn smalle pols.
Want ja, dat is waarom mijn zoektocht naar horloges soms nog best moeilijk is. Met een polsmaat van net aan 15 (!) cm is het soms erg lastig om iets te vinden wat niet te groot overkomt of oncomfortabel aanvoelt. Dus als mensen nog leuke (betaalbare) horloges kunnen bedenken die lug-to-lug onder de 44mm zijn, suggesties welkom! De Brew Metric Light vond ik er zelf heel leuk uitzien, dus wellicht wordt dat de volgende ;). Maar heb met het thuisfront afgesproken - er passen 6 horloges in de horlogedoos, dus 6 horloges is ook de max.
Groetjes,
Stan
Foto’s van de status van mijn collectie + de Hult Aquatique aan mijn pols:
Knap dat je je beperkt tot 6 stuks. Dat betekent wel afschrijven als je vroegtijdig afscheid neemt van sommige stukken.
Dat vind ik persoonlijk altijd zonde. Ik vind geld uitgeven nooit een probleem, dat moet iedereen lekker zelf weten, maar geld ‘onnodig weggooien’ wel. Ook al betreft het een paar tientjes.
Als ze geen brood eten dan zou ik de hommages inzetten als (vakantie)beaters, buiten de roulatiedoos om. Eerlijk.
Met weggeven heb ik geen moeite.
Mijn andere ongevraagde advies is om je huidige horloges wat langer te houden en te experimenteren met bandjes. Dan heb je iets langer lol per horloge en ontdek je beter waar jij blij van wordt i.p.v. jezelf gek laten maken door de “duurdere” horloges van anderen. Longines of Rolex is mooi, maar je hebt zelf al ontdekt blij te worden van iets dat jij wel hebt en anderen niet. Dat zie je hier op Hf vaker. Dit geeft je de tijd om ooit de ultieme Rolex, Grail, o.i.d… te kopen. Daarnaast bouw je een collectie bandjes op waar je altijd nog lol mee hebt.
Ik zou ook zeker naar vintage kijken. Ideaal met jouw polsmaat.