Even voorstellen

Dag allemaal, ik ben Gert. De laatste 2 weken ben ik lid geworden en ik vermaak me hier prima. Ik ben ook nog eens jarig :gift: vandaag dus leek me dit een mooi moment om je voor te stellen.
Nadat ruim 2 jaar geleden m’n vader overleed en m’n moeder z’n horloge aan me gaf (een Seiko kinetic met perpetual calendar), ben ik geïnteresseerd geraakt. Wat mijn ontdekkingstocht heel bijzonder maakte was dat we (zonder dat ik er vooraf verstand van hadden) het oude horloge van m’n opa nog in de la hadden liggen. M’n moeder had het jaren geleden weggegooid maar mijn vrouw heeft het destijds per toeval uit het vuilnis gehaald. Ik ben er achtergekomen dat het om een ‘pre moon’ 1967 Speedmaster ging (321 caliber). Ik heb het laten restaureren en draag het af en toe met trots.
Verder heb ik inmiddels ook nog wat Seiko’s, een Lorier en een Maen. Dat was het voor nu, ik hoop jullie af en toe te spreken….

60 likes

welkom op HF :+1:t2:

Mijn beste,

Met oprechte vreugde en een tikje plechtstatige bewondering heet ik u welkom in deze geëngageerde enclave der horologische fijnproevers, waar de tijd niet slechts tikt, maar zindert van betekenis.

Orologio Signaturis Ad Fundum

5 likes

Welkom :grin:

Welkom en mooie horloges heb je reeds, waaronder de erfstukken!

Veel plezier op dit gezellige forum!

Welkom Gert

Welkom!

Oei… die hoort inderdaad niet bij het vuilnis!

Veel plezier alhier!

Zo hee, dat is geluk hebben :slight_smile: Welkom op het forum!

Mooie Speedmaster !

welcome home

Welkom op dit prachtige forum vol informatie en inspiratie.

Een mooie tijd hier toegewenst!

:scream: Dat is gelukkig goedgekomen :sweat_smile:
En nogmaals welkom :partying_face:

Welkom. Veel plezier hier.

Welkom :watch:

Bedankt!

Bedankt :pray:

1 like

Je vrouw verdient minimaal 1x per jaar een romantisch weekend weg met alles er op en er aan wegens het redden van dit familie erfstuk MET significant Omega kaliber. Wat een verhaal!

Je kan je hier inlezen op Cal 321:

En hier op het moderne proces er voor. Cal321 is zo vermaard dat Omega tegenwoordig een geheel nieuwe productie lijn er voor heeft separaat van ‘normale’ Speedies op Cal3861:

Kortom: een horloge om zuinig op te zijn, te koesteren EN vooral: om te dragen!

4 likes

:beers::clinking_glasses:

Nee, daar kwam ik inderdaad ook achter :rofl:

Welkom!

Prachtige horloges heb je.
Blij zijn! :crazy_face:

Ja, en sterker nog, toen m’n vrouw het horloge in m’n moeders vuilniszak vond testte ze het en zag dat het niet meer werkte. Toen gooide ze het weer terug in de vuilniszak. Toen ze vervolgens wegliep kreeg ze een raar gevoel en ging toch terug. Het lag nog dieper in die zak tussen het koffiedrap in :rofl:

4 likes