Even voorstellen

Hallo allemaal. Ook ik heb dit mooie en erg interessante forum forum gevonden.
Alhoewel ik al enige tijd (jaartje of 2) meelas als zijnde geen lid. Heb ik dus de stoute schoenen maar eens aangetrokken en me als lid aangemeld.
Ik ben Theo, 62 jaar en woonachtig onder de rook van het Rotterdamse :wink:
Draag al jaren horloges van het merk Seiko, naar volle tevredenheid trouwens.
Nu de Pressage cocktail.
Maar ja het bloed kruipt waar t gaan kan en heb al sinds enige tijd besloten om toch over te stappen naar …
Hmmmmmmm :thinking:, welk merk !!! Tja, die keuze is feitelijk nog steeds niet helemaal gemaakt maar heb nu wel een duidelijke top 3 qua merk.
Tjaaaaa en dan. Ja blijft n moeilijke en lastige keuze.

Maar de keuze is feitelijk gemaakt qua merk.
De (mijn) top drie is als volgt.

1. Rolex
  2. Breitling
  3. Omega

Zelfs n paar weken terug naar Breitling Rotterdam geweest om te kijken hoe ze echt om de pols staan.
Vanwege tijdgebrek heb ik de Omega nog niet kunnen bekijken in real dus ook niet kunnen passen hoe ze om de pols staan.
Tja en een nieuwe Rolex kopen :face_exhaling: daar zakt je broek spreekwoordelijk van je … af.
En Tjaaaa Rolex PFFFFFFFFF als ik het zo lees afgelopen tijd, niet aan te komen dus wellicht het eerste merk dat dan afvalt :face_exhaling: hoewel de GMT en de Yacht-Master me niet onberoerd laten.

Maar vindt het verdraaid lastig, alhoewel het in deze een luxe probleem is.
Ik neig steeds meer naar Omega, mede met het co-axiale binnenwerk.
En Grand Seiko, ook die modellen heb ik ook tot in den treure bekeken mede omdat ik zelf al jaren Seiko draag.

Maar goed het is n flinke investering. En n mooi degelijk en mooi klokkie wil ik toch wel heel graag aanschaffen.

Helpppppppp ik ben er nog steeds niet uit.

Tot schrijfs.
Theo

44 likes

Welkom Theo !!!

Welkom. Veel plezier op het forum. Er komt vast een mooi horloge op je pad.

Welkom Theo,

Om je keuzestress misschien een beetje te verzachten…
Wellicht is het een optie om niet te selecteren op basis van merk maar veel meer op basis van specifieke voorkeuren.

Hou je van chrono’s, ga je meer voor duikers of andere toolwatches of heb je toch liever een dress watch? Draag je een horloge graag op leer of toch liever op een metalen band?

Moet het een nieuw exemplaar zijn of is een mooi reeds gedragen exemplaar ook een optie. (Tip: Kijk eens in het blauwe gedeelte van het forum)

Dit zijn slechts voorbeelden van criteria die je voor jezelf kunt gebruiken.

Als je dan een beeld hebt van wat je wilt, kun je kijken welke merken en modellen die criteria invullen. Misschien ziet je voorkeur eist er dan wel heel anders uit.

Succes.

5 likes

Van harte welkom Theo. Succes met het maken van de keuze :slight_smile:

Van harte welkom!

Welkom Theo !

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!

Horlogeforum - Welkom

Orologio Signaturis Temporis :wink:

Van harte welkom Theo.

Rustig aan, het heeft allemaal geen haast. De wijsheid komt vanzelf tot je!

welkom op HF

Welkom en succes met je dilemma :partying_face:

Welkom Theo

Welkom!

Welkom!

Welkom op HF, Theo! En Seiko’s zijn bijzonder fijne horloges! Heel wat van gehad en altijd met plezier gedragen!
Van jouw top 3 zou ik lekker voor Omega gaan. Klasse, heel goede kwaliteit en mooie modellen!
Succes en veel plezier met het vinden van jouw perfecte horloge!

1 like

Welkom Theo emot-tiphat

Welkom Theo!