Hoi! Ook Chris hier, klein tandje ouder, dat wel. Welkom!
Dat doet me iedere keer pijn. Ten eerste is quartz in vrijwel alle aspecten superieur aan mechanisch, dus eigenlijk zijn quartz horloges de echte horloges, terwijl mechanische horloges voor shits and giggles bestaan, en meer een soort pols-curiosa zijn. Versta me niet verkeerd, ik heb 4 quartz horloges, 1 Spring Drive, en de overige 16 zijn ook allemaal met zowel veerton als ankergang, maar toch.
Bovendien is quartz de culminatie van 5000 jaar ontwikkeling van tijdswaarneming en wetenschapsgeschiedenis. Het is minstens zo fascinerend als mechanisch, ook de totstandkoming van het verhaal, de concurrenten die in de race waren om het ook te ontwikkelen, de oorsprong, en de originele ontdekking van piezo-elektriciteit. Dat er in Japan gewone quartz horloges worden gemaakt voor om de pols die 1 seconde per jaar afwijken. 1 seconde. Per jaar. Dat is toch wat?
Constaterende dat je twee echte horloges hebt ga ik over tot de orde van de dag en wens ik je veel plezier bij het jagen naar en opsnorren van nummer drie.
Past u op? Rondhangen op dit forum kost geld.