Even Voorstellen

Hi allemaal!

Na al lang rond te zweven op het forum, dacht ik: Laat ik mezelf eens voorstellen!

Ik ben Chris, begin 30, en al sinds mijn pubertijd behoorlijk geobsedeerd door horloges.
Die interesse begon met een horloge dat ik van mijn vader kreeg. Dat horloge heeft later helaas zijn laatste rustplaats gevonden ergens op de bodem van een meer… maar het verhaal en het gevoel erachter zijn altijd gebleven. Vanaf jongs af aan was ik eigenlijk al verkocht.

Al snel gingen mijn ogen richting de grotere namen: IWC, Zenith, Breitling, Jaeger-LeCoultre, you name it. Via sites als Horlogeforum & Hodinkee kijk ik nog steeds met veel bewondering naar al dat moois (en droom ik vrolijk mee).

Zelf heb ik jaren geleden een Bulova Day-Date gekocht. Ik zocht toen iets van een mooi merk, maar wel passend bij het budget van een student midden twintig. En eerlijk is eerlijk: ik ben daar nog steeds superblij mee. Ik vind hem nog altijd erg mooi om te zien en draag hem met veel plezier.

Lang heb ik gedacht dat een Tudor mijn eerste “echte” horloge zou worden, maar mijn smaak wordt eigenlijk steeds breder. Zo vind ik Grand Seiko horloges steeds mooier worden en merk ik dat ik daar vaker naar neig. Ook kijk ik al een tijdje rond naar een vintage Omega (Tank-achtig), echt een uniek horloge, maar tot nu toe heb ik nog niets aangeschaft.

Soms kom ik echter ook ineens iets heel anders tegen dat toch blijft hangen, zoals bijvoorbeeld een Seiko Prospex Speedtimer ‘World Athletic Championship’. Totaal andere hoek, maar blijkbaar spreekt dat me ook aan!

Hoe dan ook: ik hoop dit jaar de stap te zetten naar een mooi “echt” horloge met een mooi automatisch uurwerk. Of dat lukt… dat zien we wel :wink:
Tot die tijd lees ik vooral mee, kijk ik mijn ogen uit en geniet ik van al het moois hier op het forum.

Groet,
Chris

64 likes

Van harte welkom Chris :+1:

Veel plezier :wink:

1 like

Welkom Chris :handshake:

1 like

Welkom!!!

Zou voor mij al een one-piece collectie kunnen zijn, erg mooi!

1 like

Welkom op HF
Mooie Bulova :+1:t2:

2 likes

Welkom Chris,die mooie automaat ga je zeker scoren,het is als het ware voorbestemd :wink:

1 like

Welkom op HF, Chris! En veel plezier met je horlogereis!

1 like

Welkom! :partying_face:

Heb je al met de Bulova :+1: :grin:

2 likes

Welkom Chris! Wat mij betreft mag je die Bulova ook als ‘echt’ horloge zien hoor! Misschien niet de prijs van een Grand Seiko of Omega, maar wel gewoon een leuk horloge van een merk met ook best een interessante geschiedenis.

Niet te veel in het Grand Seiko topic rondhangen. Is slecht voor je bankrekening! :sweat_smile:

1 like

Mijn beste,

Van harte welkom binnen de gelederen van deze enthousiaste club van tijd-kunstenaars!!
fe406d40-2761-4e71-b00f-598e857f1af5

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Welkom!!!

Prachtige Bulova :blush:

1 like

Welkom

1 like

Welkom Chris!

1 like

Welkom Chris!

1 like