Quintage:
Welkom Chris! Mooie Bulova, mag je gewoon trots op zijn en al als “echt” horloge zien. Leuk dat je je smaak breed aan het ontwikkelen bent alvorens aan te schaffen. Pas op, dat kan snel omkeren
Veel plezier op je horloge reis
Dat doe ik ook zeker hoor!
Haha, oh nee hé. Heb ik dat risico ook nog…
Fate_Amenable_To_Change:
Chrisss:
Ik ben Chris, begin 30
Hoi! Ook Chris hier, klein tandje ouder, dat wel. Welkom!
Chrisss:
“echt”
Dat doet me iedere keer pijn. Ten eerste is quartz in vrijwel alle aspecten superieur aan mechanisch, dus eigenlijk zijn quartz horloges de echte horloges, terwijl mechanische horloges voor shits and giggles bestaan, en meer een soort pols-curiosa zijn. Versta me niet verkeerd, ik heb 4 quartz horloges, 1 Spring Drive, en de overige 16 zijn ook allemaal met zowel veerton als ankergang, maar toch.
Bovendien is quartz de culminatie van 5000 jaar ontwikkeling van tijdswaarneming en wetenschapsgeschiedenis. Het is minstens zo fascinerend als mechanisch, ook de totstandkoming van het verhaal, de concurrenten die in de race waren om het ook te ontwikkelen, de oorsprong, en de originele ontdekking van piezo-elektriciteit. Dat er in Japan gewone quartz horloges worden gemaakt voor om de pols die 1 seconde per jaar afwijken. 1 seconde. Per jaar. Dat is toch wat?
Constaterende dat je twee echte horloges hebt ga ik over tot de orde van de dag en wens ik je veel plezier bij het jagen naar en opsnorren van nummer drie.
Past u op? Rondhangen op dit forum kost geld.
Je hebt helemaal gelijk! Het is ook een bijzondere techniek. Ik moet zeggen, dit voelt ook als een volwaardig, mooi horloge aan! Er zijn sowieso prachtige quartz horloges te vinden, ook van merken als Grand Seiko, daar ligt het zeker niet aan. Het is meer dat wanneer je alleen maar quartz hebt, de jeuk naar een mooi automatisch uurwerk toeneemt
2 likes
Sebastiaan11:
Welkom Chris,
Ik heb me ook dit jaar aangemeld op het HF en ben ook opzoek naar mooi “echt” horloge met automatisch uurwerk.
Dit heb ik ook haha. Soms denk ik best een tijd dat ik een bepaald horloge als mijn eerste wil hebben, totdat ik ergens weer iets anders moois zie.
Veel plezier met je zoektocht!
Haha fijn dat ik niet de enige ben . En dankjewel! Jij ook!