Even voorstellen!

Mijn is Tom / Thomas maar deze originele naam was al in gebruik helaas dus HansKlok is het geworden!

Ik verzamel geen horloges, dus ik weet niet of ik hier dan nog steeds welkom ben, maar ik heb wel interesse in horloges.

Zelf ben ik meer een persoon die één horloge heeft en draagt en dit heb ik gevonden in de Submariner 14060 uit 1994.

In de zomer van 2007 heb ik deze gekocht en geen moment spijt van gehad. Ik heb wel een jaar lang zitten twijfelen of ik het wel of niet moest doen, en mede ook doordat er een soort van stigma zit op de naam Rolex (patser, veel geld etc)

Nu zie ik mij zelf niet als een patser en heb ik niet dat vele geld en draag ik een horloge puur voor mijn eigen plezier. Dit heeft mij doen besluiten om toch te gaan voor dit model. Ik heb andere merken bekeken, en ook merken die duidelijk het uiterlijk van hun horloges aangepast hebben op deze duiker, maar het was toch niet hetzelfde voor mij.

Ik vind Rolex namelijk prachtig ook door de historie en de simpelheid van het design dat dit model heeft. Elke ander merk pakken omdat het dan juist niet de naam Rolex heeft, ivm het stigma dat ik denk dat het met zich mee kan dragen, was geen goede zet zo zag ik uiteindelijk in.

Welk ander model ik toen heb bekeken was de Omega Speedmaster. Ik haal hier wel twee klassiekers aan, en misschien ook juist saai hierdoor, maar uiteindelijk toch gekozen voor de submariner. De prijs voor de Omega was toen 1800 en de sub 2800

Aangezien ik geen stalen band wil dragen heb ik deze toen gelijk ingeruild en voor uiteindelijk 2500 het horloge meegekregen.

Toch blijft de Speedmaster wel in mijn achterhoofd en wie weet komt er en wel een dag dat ik niet een horloge meer draag maar twee. De Speedmaster lijkt mij een mooie optie.

Ik ga mij dan ook eens informeren voor een mooi occasion en wat de prijzen daarvoor zijn. Wie weet is dit forum een goede stap in de richting!

Knap als je tot hier bent gekomen met lezen en we spreken ons gezellig op het forum!

8 likes

Welkom we houden hier wel van foto’s!

Groet Bram

Welkom,
veel plezier hier en succes met je zoektocht
gr roel

welkom Tom, goeie keuze die je destijds hebt gemaakt. Ook financieel ga je er een stuk op vooruit. Het is nu een droom om een sub no date te vinden voor 2500 euro. Mission impossible lijkt mij! Ene wat de speedmaster betreft? ook goeie keuze. Er zijn veel liefhebbers van op the forum. je kiest idd meteen zowat de mooiste klassiekers ook ( IMHO) welte verstaan.
Succes en have fun hier!

Welkom op het forum, ook als je niet verzameld ben je uiteraard welkom! Registratie is echter wel een risico op het alsnog gaan verzamelen :wink: Een Speedmaster komt hier wel eens voorbij als occasion. Op het moment staat er een mooie moonphase te koop geloof ik.

Foto’s van je sub zijn altijd welkom :ok_hand:

Welkom op dit leuke forum!

Welkom :slight_smile:

Welkom!

Mijn beste,

Tom, van harte welkom binnen de gelederen van HorlogeForum!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Bedankt mannen!

Ik zal straks even een foto maken. Wacht ik wel even tot het tien voor twee is :wink:

Welkom.
En hou er rekening mee, dat er een reële kans is dat je alsnog een verzamelaar wordt.
Er komt hier zoveel moois voorbij dat het af en toe moeite zal kosten om je in te houden.
Hierbij spreek ik uit eigen ervaring

Welkom.

Van harte welkom op het forum!

Welkom! En niks met die klassiekers. Saai misschien omdat ze hier geregeld voorbij komen, maar dat Is niet voor niets. Het blijven mooie klokken.

Welkom op HF .

Join the club! Welkom op HF.

welkom Tom,
waarschijnlijk slaat het verzamelvirus nog wel toe,
groeten,
Wekke

Wees welgekomen!

Bedankt!

Wie weet, misschien slaat het virus inderdaad aan :wink:

Vanmiddag even foto’s gemaakt. Hier twee stuks:

Ik had vandaag de bruine nato om. Nog genoeg leuke kleurtjes liggen om ooit nog eens wat nieuwe foto’s te maken als de vraag er is. De nato draagt voor mij persoonlijk het beste. Het voordeel is dat ik vrijwel nooit opmerkingen krijg of het een Rolex is en als dit al zo is zijn dit vaak bekenden.

Mijn antwoord is standaard: "Deze? Oh nee, uit China he. Best wel knap hoe ze het daar kunnen maken"
En als ik merk dat iemand een verzamelaar is dan kan ik er wel open over praten. Ik voel mij daar toch het fijnst bij als niet te veel mensen weten wat je om je pols hebt hangen. Ook al gaat het horloge overal mee naar toe en ben ik er echt niet te voorzichtig mee met mensen ben ik dat toch wel. Ik zie het niet meer als een Rolex horloge maar als mijn horloge.

Bedankt voor het gezellige ontvangst hier!

3 likes

Nou, ik heb wat stukken overgeslagen, maar iedereen is welkom, mits men normaal doet, elkaar respecteert en van horloges houdt. WELKOM DUS! :smiley: :thumbsup: