Even voostellen

Nee, ik ben niet in schoonhoven geweest.
Ik heb in Amsterdam gezeten, bij Machiel Kalf in de klas. En dat was ook mijn enige leraar deze hele opleiding lang.

Nee sorry. Ik heb geen foto van het uurwerk, heb hem dicht gedraait toen die perfect liep en maak hem pas weer open als die een service beurt moet hebben :wink:
Maar het ziet er hetzelfde uit als bij jou uurwerk, alleen mist er als het waren een stuk.
Het stuk wat onder de kloof zit, waar 17 jewels op staat, mist bij mijn uurwerk, aangezien ik dat niet nodig heb :slight_smile: En dan noemen ze het opeens een Caliber 15 hahaha. Maar het is precies hetzelfde voor de rest.

Maar ik moet even melden dat je heuer er geweldig uitziet hoor:D

Dank je wel :smiley:
En de gemiddelde leeftijd in mijn klas lag rond de 55 dus het is nog niet te laat :wink:

Dank je wel :smiley:
En er gaat zeker meer komen, dat kan ik beloven :smiley:

Ja, ik heb veel geleerd van Machiel, en hij heeft me nu naar een stage gestuurt, dus als hij er vertrouwen in heeft gaat het vast goed komen :smiley:

oh echt ? gemiddeld 55 jaar ? ik was namelijk van plan om dit weekend een email te sturen om te kijken of ik niet te oud ben om te beginnen aan de opleiding!

Had jou school ook een website ?

He, dat is precies mijn doelgroep! Was er dan ook iemand van 90:)?

Hoi Leonor,

welkom op dit forum. Gefeliciteerd met je diploma, succes in Geneve. Je gaat daar mooie dingen zien!! Vergeet het PP museum niet.
Mooi horloge trouwens die Heuer…

Groet,
Arno.

nee, wel eentje van 78 :smiley:

Um, ik zat bij zadkine-contact.com (ik denk dat je het even moet googlen om het te vinden, weet niet precies meer hoe de website heten.
Maar mijn opleiding is sto gezet door schoonhoven, aangezien ze er niet tegen konden dat bedrijven liever iemand aannemen van ons uit amsterdam met 1 jaar opleiding, in plaats van iemand uit schoonhoven met 4 jaar opleiding :wink:

De laatste groep is nu bezig, en er zijn vanaf september avond cursussen. Die kun je nog wel volgen denk ik, als het niet vol zit.

Ik denk dat het me verplicht wordt om daar even te gaan kijken, aangezien me stage bij PP is :wink:

niet slecht…

Geen goede foto (veraf) maar voor Jürgen en Ed de Carrera met originele bandje:

Voor de rest zie: http://www.horlogeforum.nl/read.php?19,87559,87785#msg-87785

Welkom Leonor op dit oer Nederlandse horlogeforum hier. Als ik mij wel
herinner heb je hier nog niet zolang geleden al eens wat van je laten
horen. Van harte proficiat met je afgeronde studie, wel snel in een jaar
zeg. Je stageperiode zet je nog weer een paar tanden hoger als het op
vakbekwaamheid en kennis aankomt. Je naam Zoe laat ik hier maar even
achterwege. In de juwelierszaak waar ik werk hebben we een leerling
verkoopster, die luisterd naar de naam… hoe bestaat het Zoe, dus
vandaar.
Misschien heeft deze naam toch wel iets van doen met ons beroep.
Veel succes in je stageperiode.

   Vr. gr Willem van E

Dat vind ik ook een mooie band. In het heuer boek staat mijn klok met ook zo’n band, maar heb zelf liever een leren band. De orginele metalen zal wel veels te groot zijn :wink:

Mijn roepnaam is ook gewoon Leonor, maar ik gebruik hem zelden op openbare forums en sites. Zoe is gewoon mijn derde naam, dus makkelijk om te gebruiken, en dan reageer ik er ook op als iemand me zo noemt, anders heb ik straks niet door dat ze mij bedoelen. hahahaha.

Met die stage kom ik zeker hoger op. Als ze me aannemen na die 2 weken, zal ik een dermate CV hebben dat ik overal terrecht kan als ik dat wil na een paar jaar :smiley: Dus nu maar hopen dat ze wat in me zien.
En na 1 augustus weet ik of ik moet verhuizen met me hele hebben en houden, naar Geneve :smiley:

Dank je wel.
En nee, er zijn er niet veel inderdaad. Vooral mannen. Terwijl het toch niet bepaalde mannen eigenschappen vereist zou ik zo zeggen :smiley:

Een pracht band Henrik. Op één of twee horloges na zou dit ook zo bij mij in de verzameling kunnen, onze smaak komt aardig overéén.

Hoi Zoe,
welkom op dit forum.
Heel indrukwekkend vak heb je gekozen.
Heb pas nog een automaatje proberen te demonteren,gewoon om eens "het gevoel"te proeven van dit vak.
Ben na 9 onderdeeltjes weer begonnen te monteren,(hoe zaten die radartjes ook al weer!!) en ben zelfs een uur met zo’n #*! schroefje bezig geweest om dat weer in dat gat te krijgen!
Wat benne die dingen toch akelig klein ,he?
Maar hij doet het weer.
Succes met je carriere!

gr Ron

Luistert met een D! Even recht zetten, hier 's nachts posten dan krijgt
de slaap toch de overhand.