Even vorstellen

Geachte forumleden,

Na al een redelijke tijd meegelezen mij toch maar eens voorstellen. Ik zag een beetje op tegen het technische gedeelte van berichten en foto´s plaatsen. Nu dus de stoute schoenen maar aangetrokken (stonden ergens achter in de kast ;))

Ik woon in de het noorden van Drenthe en ben begin 50, mijn verzameling horlogesinmiddels daar boven.

Mijn favoriete merk is Oris, zoals jullie kunnen zien aan mijn gebruikersnaam. Inmiddels staat de teller op 7.
dit is de laatste oris aanschaf

Mijn laatste aanschaffingen waren afgelopen zaterdag op de rikketik

jullie wel bekend.

en deze:

Had al eerder een alpha gekocht. Deze is een gelimiteerde versie nummer 370 van 500. Geverifieerd via de, voor wat ik denk dat het de officiele website was voor Alpha. Op zaterdagavond gemaild, per kerende post antwoord!

Een van mijn andere trotse bezittingen is een Preisig. Uit Schaffhausen, waar ook IWC zit, maar dat wisten jullie wel. Deze Preisig is gepersoonificeerd: op de rotot staan mijn initialen.

Om nog even aan te geven hoe gek dat ik ben: 2 jaar geleden zijn we op de fiets heen en terug naar Glashutte gefietst. Daar een dag de ogen uitgekeken en toen weer terug.

Uiteraard zijn er nog meer horloges om te laten zien, maar die komen later wel aan bod
En nog even een plaatje van mijn “dure” kistje;)

Voor nu eerst maar: gedag.
en groet

Herman.

Van harte welkom op dit leuke en informatieve forum.
Overigens ben ik onder de indruk van je mooie verzameling.
Gr,
Lone Ryder

Welkom en je hebt een mooie verzameling (tu) .

Mijn beste,

Herman, van harte welkom bij dit formidabele horlogeforum.
Een forum waarbij de liefde voor het uurwerk, in al zijn gedaantes, met fierheid wordt uitgedragen.
En dat jou horloges hierop een welkome aanvulling zijn,
dat getuigt jou fraaie verzameling horloges. Chapeau!!

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Welkom Herman,

Ik denk zo dat je je hier prima zult thuisvoelen, tussen ons mede-gekken. (tu)

Groeten,

Martin

Hallo Herman,

Welkom op dit forum enne ik dacht dat ik er wat van kon met meer dan 15 exemplaren maar meer dan 50… Pfffff!! Mag ik je verzoeken de camera eens flink te laten inzoomen op die fijne horlogekist van je??? Ik zie daar volgens mij mooie exemplaren in en ben nieuwsgierig geraakt…

Grt. Marco

Welkom :)-D

En die Ventura is erg opvallend in de doos :~ (meer foto’s zouden leuk zijn)

en ook namens mij van harte welkom (tu)

Ook van deze Oris fan een van harte welkom en veel plezier op het forum

Ronald

Welkom Herman :~
Veel lees en kijkplezier op het forum.
Verder wil ik nog even kwijt dat het een hele hele hele leuke collectie is die je daar hebt.:)-D

Groeten,

Welkom Orisfan,

mooie klokjes zie ik daar, hoop dat we nog meer foto’s te zien krijgen.

Die Preisig ziet er ook mooi uit, grappig, wist niet dat zaterdag als 'samschtig’
geschreven wordt, had het eigenlijk nog niet eerder gezien.(neem aan dat er zaterdag mee bedoeld wordt)

gr Ron

Welkom! En wat een leuke verzameling. Zit zelfs een klok die ik al tijden heb bewonderd, maar nooit heb ‘durven’ kopen: Ventura.

Welkom bij deze horloge "gekken"en je hebt een mooie collectie.

Een warm welkom. Koop maar vast een nieuwe kist, voor je het weet zit hij vol.

Hallo Bikerplus,

De dagen van de week staan er in oud duits/zwitsers op.
Verder is redelijk uniek dat de romeinse 4 geschreven is zoals het officieel hoort en niet met 4 streepjes, zoals dat meestal gebeurt omwille van de symetrie.

Groet,

Herman

Welkom, en wat een mooie Oris. superrrr(tu)(tu)

Welkom en please: mogen we wat close up foto’s :slight_smile:

Welkom en wat een verzameling, ik durf te stellen dat je een waardige aanwinst voor het forum bent:)-D

Hallo,

mooie grote verzameling.

Wat is dat voor een links onder?

welkom