Eventjes voorstellen

Tot morgen dan?

Op sommige plaatsen kun je afhalen, maar verder is hier niks open hoor

We gaan een puntzak frieten afhalen, wat denk je?

Wel te rusten slaap wel

1 like

Slaapwel

Lijkt hier wel temptation island HF style.

Is voor de variatie. 1 schijfje peperkoek met dik de appelstroop erop. Mocht je nog een keer stoofvlees maken en denkt ehhh, doe es gek.
:arrow_up::arrow_up::arrow_up:

1 like

Nou zeg, wat een sneue bedoeling.
Het zal vast grappig bedoeld zijn, maar nondeju.

Ik roep @jurk alvast op.

Welkom.

1 like

Peperkoek in stoofvlees? Wtf is daar sneu aan?
Hedde gij da wellus op of nie?

3 likes

Witbrood met mosterd is gewoon lekkerder, en voor een Belgische stoof gebruik je varkenswang.

1 like

Oef lekker.

Maar dagelijkse kost heeft ook een goed recept met kippendijen en geuze. En ontbijtkoek met mosterd natuurlijk!

2 likes

Dus dan hedde gij het wel op jonguhh.? :yum::sunglasses:
Die versie met brood en mosterd is standaard.
De peperkoek is extra.
Ben geen Belg kan er geen uitspraken over doen.
Maar ik geloof je.

1 like

Zekers wel das ne goeien stoof.

Het is een kunstmatig opgespoten werkeiland wat in de Oosterschelde gemaakt is om de deltawerken te kunnen bouwen, overigens. Mijn moeder was een Zeeuwse, en stond bij de watersnoodramp in 1953 op de dijk toen ie enkele honderden meters verderop doorbrak. Zij hadden op de boerderij weinig schade, miraculeus genoeg, maar het was wel één van de oorzaken die m’n grootvader er toe noopten om bij de herverkaveling in '55 een 12 bunder boerderijtje in de polder aan te pakken.

Hij was een harde man, maar de dood van z’n zoontje, de wiegedood van een baby, de oorlog en de watersnood waren bij elkaar opgeteld te veel om op Tholen te blijven.

Maar goed, moeder was er al vele jaren voor Neeltje Jans er was. De naam is een vrij normale oud-Nederlandse naam, waarschijnlijk een verbastering van Cornelius. :slight_smile:

Welkom

Beste Sarah,
welkom op uw eigen HF account!

Welkom en veel leesplezier!!!