Stel dat je de coating achteraf wil laten aanbrengen moet het dan aan de bovenkant, onderkant of beide?
Als dat al kan, dan zit de coating aan de binnenzijde van het glas.
Nog nooit van gehoord, laatst wel op Uhrforum een Hamilton gezien waarbij het saffier glas vervangen was door saffier met AR coating.
dit is natuurlijk ook een optie.
Hamilton heeft zelden of nooit AR coating. Mijn Navy had het niet, mijn Pilot day-date had het niet, en deze Khaki heeft het ook niet.
Sterker nog, ik kom 'm wel eens om die reden in de verkoop zetten, eerlijk gezegd. Het kristal van Hamilton is echt ergerlijk. Mijn Smiths handwinder is een toonbeeld van afleesbare kwaliteit in vergelijk met de Hammie.
Da’s ook een optie. Zouden onze vrienden in Sittard dat kunnen voor zo’n horloge?
Geen idee eerlijk gezegd, bij de Hamilton van Uhrforum kwam het glas van Crystaltimes.
Staat een nieuwe uit Spanje op voor 575 en gratis verzenden,…
Toevallig de Hamilton die ik op het oog heb heeft het wel, zeer blij mee. Nu alleen nog ergens zien te kopen.
Ik ben hier ook naar aan het kijken, de 38mm auto dan. Mede ook om de AR coating, maar natuurlijk ook omdat het een mooi horloge is.
Alleen de price-gap van een khaki field auto (of king) op bracelet is dan wel weer een paar honderd… misschien moet ik zelf eens een topic maken “help mij kiezen”
Ja ik wil hem eerst in het echt zien. 38mm is te klein voor mij, maar vind de 43mm echt een bandensletje en het is eens wat anders.
Ik ben er uit mannen. Iedereen bedankt voor de reacties!
Net toen ik wilde schrijven dat ik er uit was; de khaki field, kwam ik een ander horloge tegen die precies is wat ik zoek. Een horloge in de vintage divers stijl uit de jaren '60 van m’n toch wel favoriete merk Seiko. Het horloge is alles behalve een duiker met een WR van maar 50M, maar laten we eerlijk wezen, ik kom niet verder dan zo’n 4m gok ik zo.
Voor mij dus voldoende en het uiterlijk van het horloge maakt voor mij een heel hoop goed. Vooral het glaasje wat een paar mm boven de bezel uitsteekt vind ik echt kenmerkend voor een vintage stijl horloge en icm met de kastvorm kan het gewoon niet beter.
Heb even wat plaatjes van het internet geplukt en ben benieuwd wat jullie er van vinden😇

Ik vind het echt een plaatje en denk dat een mooie tropic band hem niet zal misstaan!
Aardig ding, maar ik moet zeggen dat ik die stiletto wijzers niet zo lekker vind combineren met een duikring. Maar da’s dus slechts mijn idee bij dit horloge…
Kan niet zeggen dat ik het met je eens ben, maar kan wel begrijpen dat het niet ieders kopje thee is zeg maar:sweat_smile: maar zo zijn er wel meer dingen aan dit horloge waarvan ik denk… jammer. Zoals bijvoorbeeld voor de 500 euro geen saffier, geen schroefkroon, geen draaibare bezel… maar toch vind ik hem zo tof, en ga ik hem van de week toch echt bestellen denk ik. Ik slaap er meestal een paar nachtjes over en als ik er dan nog steeds weg van ben moet ik hem gewoon hebben
Opzich zijn de puntjes die ik opnoem ook geen ramp, want dan moet je iets in de prospex lijn zoeken en niet bij de presage afdeling.
Limited edition Orient Star. 549 bij SeriousWatches.
Koop je sowieso iets met topkwaliteit!
Of wat cleaners, beetje zoals de PRX
Is me toch te netjes ofzo, en zo’n gat in de plaat heb ik echt een allergie voor. Of er moet echt iets moois door te bewonderen zijn. Toch bedankt voor het meedenken😄
Kan ik me wel wat bij voorstellen. Je moet er denk ik van houden Ik moet zeggen dat ik het wel mooi vind, maar ik ook graag dive watches draag… Zoals de Certina DS Action Powermatic…
Mocht je niet persé automatisch willen… raad ik hem zeker aan in de Quarz variant. Zie dat ie in de aanbieding is bij Bijenkorf nu met 30% voor 556! (https://www.debijenkorf.nl/certina-horloge-ds-action-diver-c0324071105100-3002090006-300209000600000?gclid=CjwKCAiAtouOBhA6EiwA2nLKH3t6Vii-mfOL90aY5oq8ZPhrUs4NJukBfiN9ojrcSRzN1vqVPQDAyBoCbMcQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds)
Heb deze zelf ook altijd heel mooi gevonden. Alleen die Bezel die dan niet kan draaien. Ik weet van mezelf dat dat dan net zo’n “dingetje” is dat steeds groter en groter wordt in m’n hoofd. Ook zou 10atm mij zelf wat meer rust geven voor een owc. Slaat natuurlijk nergens op, 5atm is opzich prima.
Maar ja, zeker mooi en met recht wel een GADA denk ik.
Ja van die bezel is wel een beetje jammer inderdaad, maar het is dan ook geen echte duiker natuurlijk.
Denk eerlijk gezegd niet dat ik met 5 atm zou zwemmen. 10 had idd beter geweest en gaat ook prima weet ik van m’n seiko 5 die ik anderhalf jaar geleden had. Gelukkig maakt z’n uiterlijk een hoop goed😇
Is ook echt niet de bedoeling .
50m is 50m toch😅