Everyday watch tot 500 euro advies

Of deze

599€ bij seriouswatches.eu

3 likes

Ja ziet er heel tof uit , op YouTube zat lovende reviews maar hier op HF niets te vinden over SWC :roll_eyes:

1 like

Welk model is die onderste?

1 like

3 likes

Ook een mooie optie misschien, inderdaad? Ik vind dit wel wat, en ook nog binnen budget (450€):

6 likes

Als je kastvorm van de Tissot PRX kan waarderen, misschien dan eens kijken naar deze jongens uit Tilburg: restock soon staat op de website!

Tissot PRX. Wel het liefst in Powermatic. Even wachten op een sale?
Anders die blauwe f. Constantin.

Sale is mooi

Dan gewoon kopen en Het bandje een maand of 2 later, heb je dubbel plezier :smile:

Je krijgt een horloge voor €225 wat Seiko je nog niet levert voor 1k.

2 likes

:joy: Seiko is ook niet echt mijn merk heb ik geleerd (alhoewel ik er best wel wat heb gehad). Ik heb geen San Martins gehad zeg ik eerlijk, maar wel een paar keer in m’n handen/om m’n pols gehad. Ik was niet heel erg onder de indruk, eigenlijk.

Die van mij heeft een keramische bezel die netjes is uitgelijnd met mooi boxed saffier en een echte goede band met prettige sluiting.

En ik heb ook Seiko’s gehad in de wat hogere prijsklasse. Wel een slechte foto zie ik. :see_no_evil:

3 likes

Laat

dat maar niet horen :joy:

2 likes

Nou moet ik wel zeggen dat mijn SM niet is om te dragen en dan trots te kijken hoe mooi het is, maar bedoeld om te gebruiken als een soort van mechanische G shock. Dus gebeurt er wat mee dan boeit mij dat niet.
Origineel is het zeker niet maar het kreng zit dus gewoon echt goed in elkaar.

Vind het dan toch jammer dat sm niet een eigen smoel geeft maar gewoon kopieert. Als ze zulke goede kwaliteit voor dat geld maken is het toch dom om er niet een eigen smoel aan te geven?:man_shrugging:t3:

1 like

Je hebt helemaal gelijk hoor maar hiermee zullen ze waarschijnlijk meer verkopen. En dat deze op een Seiko van een paar K lijkt weten alleen wij horloge gekkies.

1 like

Het is maar net wat je er voor over hebt en of je het waard vind. Een ander bandje kan wel het horloge totaal anders maken. Zo kun je lekker afwisselen. €155 voor een bandje ben je al snel kwijt bij de Zwitsers.

Qua materiaal is het waarschijnlijk geen 155 waard… maar qua beleving…. :man_shrugging: Ik zou er persoonlijk wel voor gaan bij dit horloge, doordat het niet standaard lugs heeft.

Is deze👇

1 like

Lorier Hydra? (niet gemakkelijk om te vinden wel) (Lorier allemaal vintage-inspired en rond 500)
Orient kamasu? (niet echt vintage-inspired wel)
Dan Henry 1970 automatic diver? (vintage-inspired, mr geen bracelet)

1 like

Heeft de “hammie” geen ar-coating of juist ar-coating aan beide zijden van het glas, dit zou ook zo’n effect kunnen hebben. volgens mij is ar-coating aan de binnenkant van het glas de beste optie. maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben.

De Hamilton heeft geen AR coating onder of op het glas.