Voor mij ook de PRX, maar dan de automaat. Volgens mij was die laatst verkrijgbaar via een Spaanse webshop zo ron de € 500,00.
Ja echt een mooi horloge. Net nog even op de site van bouman gekeken en er komt een 35mm prx in het goud aan🥰 dat lijkt me ook wel wat eerlijk gezegd🤭
Idd op chrono ook een paar rond de 500 nieuw voorbij zien komen. Komen denk ik nog wel wat kosten bij?
Ligt eraan waar ze vandaan komen, als je ze uit Europa haalt hoogstens wat vrachtkosten.
Dit vind ik ook wel een knaller binnen je budget. Mooie vintage looks, goede bouwkwaliteit en een in house uurwerk.
Voortbordurend op de fieldwatchachtige horloges met iets meer dressy van de PRX, zoiets?
Zijn wat variaties van, en zijn zowel mechanisch en Quartz te krijgen (de laatste voor de helft van je budget):
Edit, linkje: https://merci-merci.com/en/collections/montres
Bedankt.
Ze hebben online een soortgelijk systeem; dat hebben ze leuk gedaan
Wel mineraal glas in een horloge van €500 dat snap ik dan weer niet. Wel een grappig ding verder.
Ik vind het zelf niet zo een probleem voor die prijs, als ik eerlijk ben
In de Quartz van €250 zit een plastic glaasje, misschien nog wel leuker?
Ik zou niet zo snel 500 voor een voor mij onbekend merk neerleggen als ik heel eerlijk ben…
Dat hoeft ook niet natuurlijk, maar je beperkt jezelf er wel mee. Onbekend merk betekend niet altijd slechter. Sterker nog, vaak vind ik dat microbrands meer waar voor geld kunnen bieden (Ook niet altijd, natuurlijk).
Maar als je iets kunt vinden wat je mooi vind en van een merk is dat je wel kent, zou ik dat doen, als is het maar voor je gevoel
Het heeft idd met het gevoel te maken, en ik heb daar een goed voorbeeld van. San martin… alles erop en eraan, leuke uitstraling en toch als ik zo’n horloge om heb mis ik het gevoel dat ik bij bijvoorbeeld seiko wel heb.
Dan noem je ook wel iets, wat mij betreft
Heb er toevallig gisteren naar gekeken nadat ik ze tegenkwam op instagram. Erg leuk inderdaad maar kon er weinig over vinden op HF.
En iets van Timex?
Hebben veel op vintage geïnspireerde modellen gebruik makend van hun eigen historische portfolio. Kwarts, auto, mechanisch, wat je maar wil. Zijn over het algemeen erg betaalbaar en draagbaar en Timex als merk heeft een interessante geschiedenis. Wel wat mark-up voor het merk geloof ik.
Sure, het meeste komt uit fabrieken in China en ze zijn niet heel open over hun movements maar aan de andere kant houdt dat de prijs relatief laag en ik ken geen horror-verhalen over kwaliteitscontrole en customer support.
Twee willekeurige voorbeelden: