Het glas heb ik geschuurd en gepolijst. De kast en de rest daarna in de ultrasoon gegooid en vanmiddag het horloge weer in elkaar gezet. Daarna wat aan het afstellen geweest en onderstaande was het beste resultaat wat ik eruit kreeg.
Oh, nu je het zegt…… zou je het denken
Ik heb er niets afgehaald en er lag ook niets los on de kast. Als er geen facet randje opzit, zit er meestal een streepje op de wijzerplaat geschilderd. Ik zit ook niet echt plakresten.
En nu? Op zoek naar een vensterrandje? Zal eens kijken of een soortgelijke kan vinden voor de referentie.
Kun je discussiëren over of je het mooi vind of niet. Laat je het standaard of ga je iets toevoegen. Moet je wel zo’n schuin datumvenster randje vinden
Mooi en goed gedaan. Ik heb vanavond even de handdoek in de ring gegooid met mijn 233-66. Te slechte foto’s gemaakt tijdens demontage en ik kreeg de brug voor de tandwielen niet goed over de astapjes. Maar gestopt voor er dingen kapot gemaakt worden.
Dit is het eerste mechanische polshorloge dat ik probeer. Is toch meer pielen dan den zakhorloge.
Bedankt, die had ik gisterenavond ook gevonden. Tot nu toe nuttig naslagwerkje. Volgens mij heb ik de veer achter de voorplaat goed gemonteerd. Gisteren kreeg ik de brug van de radertrein gewoon niet uitgelijnd. Gestopt voor de brokken, hopelijk vandaag verder.
Als mij iets niet lukt leg ik het ook vaak even weg. Is mijns inziens het beste. Je raakt anders enkel gefrustreerd en schiet je niets mee op. Rustig blijven, lange adem hebben, kijken kijken kijken en vooral niets forceren
Nou, hij zit weer in elkaar. Mede dankzij jouw verslagje, waarvoor dank. Hij blijft alleen niet lopen. Dit kan zeker aan mijn olie liggen ( naaimachineolie, werkt prima voor zakhorloge maar hier misschien niet voor).
In elk geval weer goed kunnen oefenen
De viscositeit verschilt nogal van Moebius 9010. De kracht in een zakhorloge uurwerk is groot, dus die loopt wel. Een polshorloge is veel gevoeliger voor vuiligheid, verbogen tapjes en (verkeerde) olie. Dus zal eerder stoppen.
Als je van plan bent wat meer te servicen, zou ik op zoek gaan naar (kleine verpakkingen) van geschikte olie!
Voor handopwinders kom je met 9010, microgliss D5 (of hp1300 maar die is duurder) en als vet Molykote Dx een heel eind. Voor automaten heb je dan nog breaking grease (weet nl benaming niet) voor de veerton nodig.