Experience: Breitling Chronomat B01 op Rouleaux band

Na een prettige en uitgebreide ontmoeting met @watchup gisterenochtend, samen met mijn vriendin nog even gezellig Nijmegen ingedoken…
Daar hoorde ook een bezoekje aan Van Baal bij om een nieuw Breitling bandje voor mijn wederhelft te scoren.

Toen mijn vriendin en de verkoopster, onder het genot van een kop koffie, in gesprek waren over de bandopties werd mijn oog getrokken door de fonkelnieuwe Chronomat B01 op rouleaux band!
Wow, in eerste instantie. Die band is echt heel erg mooi! Mag vast wel even uit de vitrine… vanzelfsprekend!

Kennelijk een kleine “primeur” want de verkoopster wist te vertellen dat ze vrijdag pas zijn geleverd aan de Breitling AD’s en pas net in de vitrine lagen.
Ik heb een paar plaatjes gemaakt van de, in mijn ogen, mooiste uitvoering.




Zoals gezegd vind ik de band echt bijzonder mooi maar… de “wow” verdween toch redelijk snel.
Niet omdat deze B01 niet mooi is maar kreeg niet het “juiste gevoel” dat ik bij deze prijs verwacht had.
De wijzerplaat oogt mij wat “gewoontjes” en het ontbreken van een geschroefde band kon de prijs van zo’n €8k in mijn optiek niet rechtvaardigen

Enfin, helaas geen nieuw bandje “gescoord”. De lugmaat van de Superocean 36 van mijn vriendin is dermate smal (18mm) dat Breitling hier niet echt veel keuze in heeft. Wederom wel weer een prettige ervaring bij Van Baal! Terug naar Twente…

22 likes

Op foto een knappe verschijning :ok_hand:
Voor 8k mag je wel mooie afwerking verwachten, ongeacht het merk…

1 like

Wat vindt je van de crowngard en pushers?

1 like

Peter en zijn Team zijn toppers! Ga binnenkort ook even op bezoek
om deze klok live te aanschouwen. Ben benieuwd :smile:

3 likes

Niets op aan te merken.
Gewoon een héél netjes afgewerkt :ok_hand:t2:

2 likes

Oké, ik zal het in het echt moeten zien dan, op de foto’s ziet het er niet zo uit (goedkoop).
En vindt dit persoonlijk veel mooier:

5 likes

Ach ik zelf hecht weinig waarde over hoe de kroon werkt.
Ik vind het een erg gaaf horloge, stoer ding!

Ben benieuwd hoe ik deze om de pols ga vinden, ik hoop niet veel meer dan erg mooi.

1 like

Eh… wat heeft de kroon met de band te maken?

Of ging dat schroeven over de kroon?

Los daarvan ik vind de nieuwe roulleaux band een vooruitgang op de huidige stalen band.

Maar de wijzerplaat is helaas erg grof. Kijk een naar die ringen in de subdials. Damned.

1 like

Heb ik precies andersom. De nieuwe zijn verfijnder en niet zo grof.

:v:

1 like

Smaken verschillen :blush:

2 likes

Ow haha sorry fout gelezen… teveel afleiding hier…

Mijn excuses … ik dacht dat hij geen schroefkroon had.

2 likes

Ik moet zeggen dat ik hem heel erg geslaagd vind.

1 like

Een schroefkroon zit er wel op :heavy_check_mark:

Mee eens! Maar bijna €8k :thinking:

Ik vind nieuwe horloges allemaal te duur, maar blijkbaar ziet de markt dat anders.

1 like

Mijn zwager heeft deze volgens mij gekocht gister. Bij van Baal ook.

1 like

Nou

En toch koop ik ze.

Dus de prijs is niet eens meer iets waar ik echt op let.
De looks en of ik er verliefd op raak telt zwaarder…

Gelukkig ben ik tevreden met mijn kistje en moet als er iets bij gaat komen er wel een heel zware verliefdheid toeslaan.
Eerder koop ik niks meer.

1 like

Pictures!!! Or it didn’t happen :wink:

Heb er eentje.

6 likes

Nice, hopelijk een beet korting gekregen van Van Baal :ok_hand:t2:

Mee eens maar prijs moet wel matchen met hetgeen ik in handen heb.

1 like

Mee eens, veel mooier!

2 likes