Expert opinion: montblanc of JLC

Onmogelijk kiezen voor een ander natuurlijk, zeker als het één tweemaal zoveel kost. De JLC zal als een ‘edeler dier’ worden gezien en is in afwerking en uiteraard uurwerk altijd top. If funds allow…

1 like

Makkelijke, de Jlc. Montblans is van de pennen en daar veranderd een Minerva uuwerk niets aan. Terwijl de Jlc msnufactuur is. Logisch dus het prijsverschil. Ik xou zrlf kijken naar Master Moon, zo’n 1000 hours uitvoering in 37mm van enkele jaren terug. Best of both worlds: een Jlc voor het geld van de Montblanc. Hier een voorbeeld http://m.ebay.nl/itm/Jaeger-LeCoultre-Master-Moon-140-8-98-S-Triple-Date-Moonphase-w-Box-Papers-/121785125372?nav=SEARCH

Tussen de twee, de JLC zonder twifelen.

1 like

JLC…

Montblanc is mooi om mee te schrijven :wink:

1 like

Ik opteer voor de JLC. Het is kiezen tussen een high end horlogemerk en een vulpennenmerk. Prijs is weliswaar het dubbele maar de afschrijving van de JLC zou beperkter moeten zijn. En aangezien je naar de Patek omhoog aan het flipperen bent zou ik dat ook in overweging nemen.

1 like

MontBlanc is van de pennen… Ja ja, maar ondertussen hebben ze de afgelopen jaren toch meer mooie modellen gemaakt dan menig wel “gerespecteerd” horlogemerk. Ondertussen blijft de geest van Minerva onder meer via hun horloges in leven.

We hebben geen problemen met opgewarmde oude lijken; lege hulzen die soms al decennia ter zielen zijn en waarvan de nieuwe eigenaren heel slim gebruik maken van de klinkende merknaam, maar die geen hol te maken hebben met het oorspronkelijke horlogemerk (voorbeeldjes: A. Lange & Blancpain). Maar MontBlanc wordt niet gepruimd, hoewel ze wel degelijk wat toevoegen aan het aanbod in horloges.

5 likes

Als je omhoog aan t flipperen bent moet je JUIST geen JLC kopen… die krengen worden echt niet meer waard.

Absoluut de JLC omdat het een prachtig merk is met historie en eigen uurwerken. Zo’n Montblanc is leuk voor even, maar je moet toch steeds tegen die pennennaam aankijken op je wijzerplaat. Niet doen dus.

Tja…lastige keus. In het verleden heb ik een master calendar gehad en heb hem weggedaan omdat hij te dressy was. Waardetechnisch zijn beiden niet super interessant.

Bij William Wien staat al een tijd een Blancpain Leman te koop met een vergelijkbare plaat. Die zou ik preferen boven de mont blanc. Ook gezien de prijs.

De Montblanc heeft geen secondenwijzer. Dat is de enige reden waarom deze voor mij afvalt.

Idd geen secondewijzer bij de MB en tja, JLC is gewoon fantastisch!
Ik heb geen kaas gegeten van de Minerva uurwerken, en vind MB echt mooie klokjes maken, toch zou ik in dit geval voor de JLC gaan, dat is toch wel het ultieme wat eigenlijk nèt onder PP zit (voor de helft van de prijs)…

De JlC is veel meer horloge, maar de afschrijving is aanzienlijk op zo’n model, dus als je toch weer gaat flipperen, kun je beter niet de JlC nemen.

Absoluut de Jaeger, maar dan wel tweedehands. Een nieuwe JLC is geen goed idee.

Ik zou persoonlijk niet voor de montblanc gaan. Afgezaagd maar waar, het blijft toch een pennenmerk.

Zelf een paar jlc horloges gehad maar waardevastheid is geen kenmerk van dit merk. Afwerking, ziel en perfectie wel.

Zoals al eerder aangegeven. Indien je de plaat van de PP mooi vind dan ff kijken bij william wien. De blancpain leman calander heeft een soortgelijke plaat en een mooie zichtbodem met gouden rotor. De flyback is daar ook mooi :slight_smile: (ex-horloge van mij, in perfecte staat)

Succes met de keuze.

ps. ik vind de boven genoemde b&m ook fraai.

2 likes

JLC for sure !!!

De JLC… En als je dan toch ‘de portemonnee trekt’ liefst die met de plaat uit meteoriet. :wink:

gr, HJR

2 likes

De JLC en dan gelijk niet meer upgraden naar de PP.
Ik vind de JLC mooier dan de PP.
Gelijk klaar.

Mika

1 like

Als je open staat voor een gebruikte aanschaf heb je een JLC voor Montblanc geld. Als je in de toekomst wilt “upgraden” naar de PP heb je zo het leeuwedeel van de afschrijving ondervangen:

Als je met dit modelletje kunt leven:
Jaeger-LeCoultre Master Control Moon Triple Date Moonphase Stahl 140.2.98.S
4.990 €
http://www.chrono24.nl/jaegerlecoultre/master-control-moon-triple-date-moonphase-stahl-140298s--id4460002.htm

1 like

Jaeger, hands down.

1 like

Lol, dat is dus precies wat ik zei alleen dan een paar uur eerder en met een andere link: :wink: Wel goede toevoeging van het afschrijf gedeelte, koop er een van een paar jaar oud met de kop eraf, spaar rustig door voor de PP en tzt. geloof ik niet dat je er zó veel op inlevert eerlijk gezegd. Als is het natuurlijk nog beter om helemaal niets te kopen en alles op te sparen en in een keer voor die topper te gaan. :grin:

Jaap_Wim 4u 1 

Makkelijke, de Jlc. Montblans is van de pennen en daar veranderd een Minerva uuwerk niets aan. Terwijl de Jlc msnufactuur is. Logisch dus het prijsverschil. Ik xou zrlf kijken naar Master Moon, zo’n 1000 hours uitvoering in 37mm van enkele jaren terug. Best of both worlds: een Jlc voor het geld van de Montblanc. Hier een voorbeeld http://m.ebay.nl/itm/Jaeger-LeCoultre-Master-Moon-140-8-98-S-Triple-Date-Moonphase-w-Box-Papers-/121785125372?nav=SEARCH13

1 like