Expert opinion: montblanc of JLC

Idd geen secondewijzer bij de MB en tja, JLC is gewoon fantastisch!
Ik heb geen kaas gegeten van de Minerva uurwerken, en vind MB echt mooie klokjes maken, toch zou ik in dit geval voor de JLC gaan, dat is toch wel het ultieme wat eigenlijk nèt onder PP zit (voor de helft van de prijs)…

De JlC is veel meer horloge, maar de afschrijving is aanzienlijk op zo’n model, dus als je toch weer gaat flipperen, kun je beter niet de JlC nemen.

Absoluut de Jaeger, maar dan wel tweedehands. Een nieuwe JLC is geen goed idee.

Ik zou persoonlijk niet voor de montblanc gaan. Afgezaagd maar waar, het blijft toch een pennenmerk.

Zelf een paar jlc horloges gehad maar waardevastheid is geen kenmerk van dit merk. Afwerking, ziel en perfectie wel.

Zoals al eerder aangegeven. Indien je de plaat van de PP mooi vind dan ff kijken bij william wien. De blancpain leman calander heeft een soortgelijke plaat en een mooie zichtbodem met gouden rotor. De flyback is daar ook mooi :slight_smile: (ex-horloge van mij, in perfecte staat)

Succes met de keuze.

ps. ik vind de boven genoemde b&m ook fraai.

2 likes

JLC for sure !!!

De JLC… En als je dan toch ‘de portemonnee trekt’ liefst die met de plaat uit meteoriet. :wink:

gr, HJR

2 likes

De JLC en dan gelijk niet meer upgraden naar de PP.
Ik vind de JLC mooier dan de PP.
Gelijk klaar.

Mika

1 like

Als je open staat voor een gebruikte aanschaf heb je een JLC voor Montblanc geld. Als je in de toekomst wilt “upgraden” naar de PP heb je zo het leeuwedeel van de afschrijving ondervangen:

Als je met dit modelletje kunt leven:
Jaeger-LeCoultre Master Control Moon Triple Date Moonphase Stahl 140.2.98.S
4.990 €
http://www.chrono24.nl/jaegerlecoultre/master-control-moon-triple-date-moonphase-stahl-140298s--id4460002.htm

1 like

Jaeger, hands down.

1 like

Lol, dat is dus precies wat ik zei alleen dan een paar uur eerder en met een andere link: :wink: Wel goede toevoeging van het afschrijf gedeelte, koop er een van een paar jaar oud met de kop eraf, spaar rustig door voor de PP en tzt. geloof ik niet dat je er zó veel op inlevert eerlijk gezegd. Als is het natuurlijk nog beter om helemaal niets te kopen en alles op te sparen en in een keer voor die topper te gaan. :grin:

Jaap_Wim 4u 1 

Makkelijke, de Jlc. Montblans is van de pennen en daar veranderd een Minerva uuwerk niets aan. Terwijl de Jlc msnufactuur is. Logisch dus het prijsverschil. Ik xou zrlf kijken naar Master Moon, zo’n 1000 hours uitvoering in 37mm van enkele jaren terug. Best of both worlds: een Jlc voor het geld van de Montblanc. Hier een voorbeeld http://m.ebay.nl/itm/Jaeger-LeCoultre-Master-Moon-140-8-98-S-Triple-Date-Moonphase-w-Box-Papers-/121785125372?nav=SEARCH13

1 like

Surrie! Het is mijn gewoonte een draad eerst te lezen alvorens te posten, en als ik het niet doe gaat het “mis” :smile:

Als je goed inkoopt, én als de markt niet sterk veranderd, heb je de afschrijving zo goed als kaltgesteld en zijn de bezwaren om een later te upgraden aanschaf te doen niet zo groot meer.

2 likes

Ik ben voor de JLC. Daarentegen wel grappig hoeveel mensen gevoelig zijn voor merknaam. Dat Montblanc pennen maakt en daarvan vooral bekend is zegt natuurlijk nog niets over de kwaliteit van de horloges. Het is alleen maar een merknaam…mensen zijn erg gevoelig voor marketing en daarmee samenhangende imago’s kennelijk. Imago en prijs wordt dan op één hoop gegooid met kwaliiteit.

3 likes

Dat was idd ook mijn punt hier boven.

Daar staat tegenover dat het duidelijk marketingtechnisch geen goede zet is geweest om horloges onder de naam MontBlanc te gaan maken/verkopen.

2 likes

Gewoon direct voor de PP gaan!
Uiteindelijk ga je de JLC of Montblanc er toch op inruilen of verkopen.

2 likes

Altijd kopen en dragen wat je zelf wilt, maar normaal gesproken is dit een no brainer: de JLC

1 like

door sparen en de PP halen

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Qua dial moet ik eerlijk zijn en zeggen dat de PP niet bijzonder is, de montblanc is een stuk beter doordacht en qua concept uitgewerkt.

1 like

Buiten de PP, die door eenvoud op de wijzerplaat met stip bovenaan staat, is de JLC mooier.

De secondewijzer en het keerpunt van de datum (9 en 24) maken het completer en geven met dat beetje extra uitstraling…

1 like

De JLC, al is het alleen al voor de merknaam.

JLC ziet er irl heel bescheiden uit, niets wat knalt aan deze klokken.
Je ziet er de prijs niet aan af en dat is klasse.

Grt.

2 likes