Expert opinion: montblanc of JLC

Kwa look vind ik de montblanc mooier. Maar heb d’r ook steeds n pennengevoel bij.

1 like

portefuille, riem, 4 pennen, decadente pennentas en een portfolio van Montblanc. maar no way in hell dat ik een mont blanc klok koop… iets roept hugo boss in me wanneer ik die horloges zie… ( even buiten dat speciaal model om )

JLC dus…als je er al voor wil gaan.

2 likes

Bedankt voor al jullie responses. Zo te zien is de grote meerderheid voor JLC. Ondanks dat ze minerva uurwerk hebben en CEO van JLC blijft Iedereen montblanc een pennenmerk vinden.
Ze bieden veel horloge voor je geld. Blijkbaar hebben ze de kenners toch nog niet van gedachte kunnen veranderen.

Ook ik vond montblanc een pennenmerk. Maar ben behoorlijk gecharmeerd van hun timewalker serie. Ook lees ik steeds meer over montblanc als opkomende horloge merk. Dacht dat ik misschien wat geld kon besparen.

Doorsparen naar PP denk dat dat nog moeilijker is. Er zijn nog heel wat horloges tussen de prijs van montblanc en PP.
:wink:

Dit vind ik een topper…krijg dat kreng niet uit mijn hoofd.

9 likes

Ja die vond ik ook erg mooi.
Was eerst hier aan het kijken, maar toen kwam ik PP annual calender weer tegen.

Ik heb laatst de JLC master ultra thin moon omgehad en dit horloge staat nu heel hoog op de wensenlijst. Ik heb toevallig diezelfde dag ook een aantal Montblanc horloges bekeken en dat is echt niet met elkaar te vergelijken. Het voelt een beetje als Maurice Lacroix, dat net-niet gevoel. En ik heb echt ontzettend veel Montblanc producten gehad en ben een echte fan maar de horloges, nee sorry.

2 likes

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Nou ben ik geen fan van maanaanduiding horloges. Maar het lijkt dat de jlc een wat boller glaasje heeft dan de mb. Ik vind dat de datumring van de laatste wat beter tot zn recht komt bij de mb.
Daarentegen vind ik de uurindexen van de jlc mooier (a la de zenith elite van @tompj).
Maarre…wat moet die PP kosten dan?

Ik zou voor de JLC gaan, ondanks de prijs. Mont Blanc zou eigenlijk gewoon Minerva op de wijzerplaat moeten zetten als ze echt succes willen hebben bij verzamelaars.

1 like

CIk zou wel willen weten hoe de vergelijking zou uitvallen als niet de MontBlanc, maar deze vergeleken zou worden met de JLC en Patek

Ik zou deze nemen en… Geld overhouden voor een sub of Pam.

Edit-oeps, geen perpetual Calendar.
edit 2: dan de JLC vanwege de mooiere kastvorm.

1 like

Veel te groot voor een dresser wat mij betreft.

Precies dat, op foto’s is de Frederique Constant echt super maar hij is gewoon veel te groot.

1 like

JLC! waarom? Daarom :wink:

Had ik ook gezien. Heb het ook gepast maar in werkelijkheid valt hij beetje tegen. Mede ook door de grote diameter. Zoals @tompj en @HorloG als zeiden.

waarvoor mijn excuses :smiley:

Krijg jou nog wel…:rage:

1 like

Deze foto blijft 't m doen voor mij… zou ie in je collectie niet haalbaar zijn mocht je alles inruilen behalve de Speedy? :stuck_out_tongue:

1 like

Of, als het het anual calender moet zijn, deze iets sportievere vrienden overwegen…

In alle gevallen vind ik ze eigenlijk mooier dan de PP. Maar ja, daar staat natuurlijk wel PP op.

1 like

Ik zou prijsverschil niet een op een willen koppelen aan merkvoorkeur. Helemaal niet eigenlijk.

Je kunt ook een voorkeur voor een merk hebben als de prijs gelijk is, of zelfs lager. Ik geloof beslist dat er mensen zijn die bv Oris sympathieker vinden dan Tag Heuer. Of Omega sympathieker vinden dan eh, Hublot. Deze voorkeur hoeft niet eens volledig subjectief te zijn als je zaken meeweegt als historie, modellenpolitiek, after sales service, bedrijfsmodel, onderdelenvoorziening van modellen die uit produktie zijn etc. vs subjectievere aspecten als design, presentatie in de media/marketing, en de waardering voor modellenpolitiek. Om maar niet te spreken van het ongrijpbare aspect “imago”. Velen zijn bv aangetrokken door een merk omdat het klein is. Liever een Staudt dan een Frederique Constant bv.

Deze voorkeur voor een merk, los van voorkeur voor een model en alle (!) andere factoren, kan soms sterk genoeg zijn om een zeker prijsverschil te compenseren.

En als je er rekening mee houdt dat een Casio van €80 ook doet wat je wil? En betrouwbaar en nauwkeurig is?

Een beetje wel dus ja.

Hoe minder je verkoopt, hoe minder waardevastheid van belang is toch?

1 like

Prachtige foto idd.

Nu ik langer kijk, zijn hemdsmouw is dermate nauw dat als hij gaat staan zijn manchet waarschijnlijk achter het horloge blijft hangen. Maar goed, waarschijnlijk zijn zijn broekspijpen ook zo nauw dat ze niet meteen over zijn kuiten zakken.

2 likes