Expert opinion: montblanc of JLC

Met gemak. Ik zou er twee weg moeten doen, bijv. PO en Zenith. Dan houd ik nog centen over. Of PO en Nomos, dat zou ook wel lukken. JLC is redelijk betaalbaar verkrijgbaar. Maar ik zou er toch geen 2 voor wegdoen, maar hem gewoon erbij kopen…:wink:

3 likes

Verzamelaars/WIS-sen zijn natuurlijk maar een klein deel van de afzetmarkt voor de fabrikanten. Zou dat niet zo zijn, dan was Minerva misschien wel nooit failliet zijn gegaan.

In absolute zin zal de JlC waarschijnlijk meer afschijven dan de MontBlanc :blush:

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

WIS = Watch Idiot Savant.

Oftewel:

1. A person self trained to sleep in 5 positions while wearing his/her COSC certified chronometer in bed.

2. A person who opens the back of a new Patek on the first day of acquisition and hand winds the rotor to tighten up the main spring.

3. A person who takes his 2000 meter water proof Rolex SD off from the wrist. And puts it into the deepest pocket,and three plastic bags before walking into a rain storm without any rain gear on.

4. A person who waits every 5 minute in front of his radio controlled clock in order to adjust all his/her 14 mechanical watches to the accuracy within -2/+2 seconds per 24 hours.

5. A person who can memorises all serial numbers of the Rolex watches made in the past 60 years but keeps forgetting the wifes wedding anniversary.

6. A person who washes his/her watch in luxury shampoo,polishes with specially bought cloth.Then rests it on another specially bought cloth just encase they scratch the stainless steel.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Gisteren langs de juwelier geweest en heb ik beide kunnen passen.
De twee zijn nagenoeg bijna identiek. De afwerking van montblanc is buitengewoon goed en draagt goed om mijn pols. Maar als je JLC daarna om je pols heb, dan merk je dat JLC dunner en lichter is, nog beter is afgewerkt.

Afgezien van de missende seconde wijzer op de montblanc. Moet ik toegeven dat de pennenmerk wel hele goede horloges weet te maken. Ik plaats dit merk boven Longines en iets onder tudor.

Terug komen op topic. De montblanc en JLC naast elkaar. Dan wint JLC, maar als ik de JLC niet had gezien dan is montblanc absoluut een aanrader.

Maar

Ik had nog een horloge gepast. Dit was liefde op eerste gezicht. JLC Master control annual calender

Dit wordt mijn volgende doel. Nog even sparen

2 likes

Jaja. Daar heb je vast een stevige onderbouwing bij.

Ik vind overigens beide horloges erg mooi. De laatste JLC die je laat zien zeker ook. Nice going!

1 like

Onder Tudor? Had ik niet verwacht. Met alle respect voor mn pelagos, want afwerking is gewoon goed, maar niet erg hoog. Het Is dan wel weer n toolwatch, dus met welk model vergelijk je het?

ik heb meerdere modellen in mijn handen gehad van zowel mont blanc en tudor. Ik had die dag onder andere van mont blanc verschillende time walkers, heritage van moonphase, annual calender. van Tudor black bay, double date.
Allebei goede kwaliteitshorloge. Maar met elkaar vergeleken vind ik de Tudor ietsjes beter. Heel klein verschil

Om idee te krijgen. Vind ik de wijzerplaat afwerking van Tudor iets beter en in de band afwerking en sluitingen. Maar beide zijn mooie horloges en Timewalker staat nog steeds op mijn lijstje. De double date vind ik ook leuk maar ik krijg er geen klik mee.

1 like

1 like

Om heeeeeeel eerlijk te zijn: de JLC voor JLC en de Montblanc voor mooier. Qua florijnen zou ik beiden niet nieuw kopen hoewel de JLC op Chrono24 nog ‘maar’ :joy: 7K is, nieuw en de MB ietsje meer als 3K.

Haha, zo hebben we blijkbaar beiden n andere kijk op, want de wijzerplaat vd zowel de Black Bay als de pelagos vond ik maar zozo.

Ik kijk ook al een tijdje naar het model…

En het zal de Montblanc worden, hoop kortelings.

Heb reeds heel wat van Montblanc, ook een horloge ( Nicolas Rieussec GMT ) en de afwerking is er gewoon! En dus goedkoper dan de JLC.

De vooroordelen van ze zijn goed in pennen, die begint wat te vervelen, want ze hebben wel meer dan dat.

Vandaag een horloge van Montblanc voor de vrouw binnen gekregen en ook deze is mooi afgewerkt. ( Al is het een Quartz, maar opwinden en juist setten is niks voor mijn vrouw )

2 likes

De voordelen zijn wel in ons voordeel. Dan stijgen ze minder snel in prijs. Maar ondanks dat het goede horloges zijn, ga ik toch voor de JLC. Ik mis de seconde wijzer bij de Montblanc,

Maar op dit moment denk ik toch dat ik de reverse ga halen en de annual Calendar met moonphase op de lange baan zetten voor de ultieme grail watch, PP​:grin::grin:

1 like

Ik zou voor de Montblanc gaan. In tegenstelling tot de meesten hier is het een merk dat mij wel aanspreekt.
De rest van het budget opzij zetten voor een toekomstige aankoop.

2 likes

Wat kost die pp dan eigenlijk?

Ca €30K

:beers:

1 like

Dan zou je zeggen dat de JLC de beste bang for the buck is. Ik heb niks tegen MB, ze maken mooie horloges en met minerva ook echt wel serieuze uurwerken. Maar qua waardevastheid en “heritage” zou mijn voorkeur dan ook naar JLC gaan. Bizar hoeveel deze horloges op elkaar lijken btw.

1 like