Exploration watch

Het horloge zelf was prima maar de bracelet was minder en dan vooral de sluiting die vaak los ging.

Vergeet de Grand Seiko SBGX261 niet in overweging te nemen.
Makkelijke onderhoudsarme top quartz.
Op deze foto van Instagram, niet toevallig naast de Rolex Explorer.
Ook nog eens goed combineerbaar met allerlei andere bandjes, lijkt mij.

6 likes

Destijds wel gepast, maar geen foto gemaakt. Stelde mij teleur. Oogde zeer vlak en miste diepte in/op de wijzerplaat

De ranger is mij echt.mega bevallen. Echt super fijn, robuust horloge. De dial is wat.leeg maar niet saai.
Structuur in deze maakt het wat spannender.

De Smiths is voor.kij de grootste verrassing sinds horloges.
Betaalbaar, echt.mooi, mega draagbaar, comfortabel en spannend (de gilt)

De vergelijking is niet geheel eerlijk.
Waar de Smiths mega is voor de centen is de Ranger een echte Tudor.
Dit betekent stuk duurder en echt wel een grote stap beter in het geheel.

Neemt niet weg dat ik de Smiths roep om te kopen.
Veel mooier ga je niet krijgen voor dat geld.

2 likes

Deze twee voldoen ook wel aan je criteria:

Ben zelf erg tevreden met de Damasko DS30 :slight_smile:

Deze Serica 6190 is ook heel gaaf. Er zijn verschillende wijzerplaat lay-out van, dus mooi wat te kiezen

3 likes

Net eentje blauw gezet. (Geen commissie)

1 like

Ik werd geroepen?

Ondanks de fixed lugs, zijn hier best wel verschillende soorten bandjes voor verkrijgbaar.

Wat de G10 steeds toch net weer een andere look geeft.

6 likes

Een flieger kan de klus ook klaren. 3-6-9 loslaat en iets groter (39mm) accepteren, dan straalt bijvoorbeeld een IWC XVI je tegemoet

Plaatje van het internet geleend, maar uit ervaring kan ik vertellen dat dit op bescheiden polsjes (16,5mm) fantastisch draagt.

4 likes

De Smiths heb ik ook gehad (Commando en Everest), maar allebei verkocht vanwege de wijzerplaten. Everest Honeycomb of Gilt ga ik zeker overwegen als Eddie ze weer in de collectie heeft (eind dit jaar of begin 2026).

2 likes

:+1:t2::+1:t2:

2 likes

De Smiths Everest natuurlijk! Omdat het geen Rolex was wat Sr. Edmund Hillary om had, maar een Smiths!

1 like

Die 6190 van serica. En dan calafornia dial

Dit is het model Smiths dat Sir Hillary droeg:

De moderne Smiths modellen die hier worden besproken zijn Explorer hommages.

3 likes

Je zou nog even bij Christopher Ward kunnen kijken:

38 mm C65 Sandhurst Series 2

36 mm C63 Sealander Automatic

Ik heb zelf een C60 Trident Pro 300 diver en ben erg te spreken over de geboden kwaliteit voor het geld. En ook niet geheel onbelangrijk: mocht 'ie niet bevallen, kan je 'm (binnen 60 dagen, ongedragen uiteraard) gewoon terugsturen voor een full refund.

2 likes

I know uiteraard, maar desalniettemin leuke horloges.

In het verlengde van de Farer, geen echte explorer maar wel heel veel charme en comfort, de Oric BCPD Cervo Volante (38mm, 50m wr):

2 likes

Clemence Munro

2 likes

Zou zelf denk ik ook voor de Smiths gaan. Maar om toch wat anders te roepen: een Seiko SZSB, “TicTac” model. JDM weliswaar maar qua stijl binnen Seiko een goede match.

Plaatje van Worn & Wound gebietst

In m’n zoektocht naar een fieldwatch-achtige voor m’n pa een poos terug heb ik ook deze overwogen, de Wolbrook Outrider. Ook op staal. Leuk ding:

black-dial-no-date-outrider-field-watch_s8Ng

Uiteindelijk de Seiko SRPJ81 gekocht. Da’s de zwarte variant, 36mm, ook in ~40 te krijgen - dan is het de SRPG27. Ook een leuk ding voor “weinig”, in verschillende kleuren te krijgen. Maar qua wijzerplaat zijn deze en de wolbrook wel drukker;

4 likes

Longines Spirit 37 is ook nog een mooie optie

4 likes

Heb deze katabami nog liggen