Geen zin om twee en een halve rug neer te moeten leggen voor een kleine onopvallende Tudor (en dan nog je eventuele beurtjes of schade), dus ik dacht ach, laten we dit eens proberen om te kijken of dit model mij überhaupt wel bevalt.
En eerlijk is eerlijk : top. En blij dat ik niet het “origineel” heb gekocht.
Maat en alles perfect, onopvallend, en afraggen zo veel als ik maar wil.
Heb je niks met Chinezen klonen ook goed, maar om te proberen is het natuurlijk vrij simpel.
@APMV
Als je zegt, ok mis diepte, bedoel je dan een tegenvallende kleur? Een tegenvallende textuur van de verf/lak/plaat? Tegenvallende overprinting van de elementen en lume? Of het feit dat er geen niveauverschillen in de plaat zitten? Of het ontbreken van applied indices?
Mij viel juist op dat in diverse footage die Hanhart best wel indruk maakt en de kleuren mooi diep lijken. Contrast lijkt ook in orde, maar er is geen letterlijke diepte, zoals bij deze Kiwame of de Longines Spirit. Het is meer gewoon een beprintte plaat, zoals bij de Oris BCPD. Maar ten opzichte van de BCPD en de Hamilton Murph valt me dan ook hoe Hanhart erin lijkt te zijn geslaagd alles op de plaat net even op scherp te zetten. De verhoudinging zijn volgens mij net iets sterker en daarmee ook de contrasten. Letterlijk is het font better en heb je mogelijk voordeel aan de contrasterende punt van de secondewijzer en ook de extra lume daar.
Ik beschrijf dit alleen omdat ik erg benieuwd ben naar wat jouw irl indruk veroorzaakt, omdat mijn digitale juist anders is. Het is natuurlijk ook belangrijk om te erkennen dat een Tudor of Longines flink duurder zijn.
Mijn ervaring is dat er irl geen enkele diepte in de plaat zit, waardoor het vlak oogt. Dat gevoel kreeg ik van de foto’s niet. Zelfs mijn Timex heeft meer diepte
Dus dan bedoel je plat geverfd en plat bedrukt, denk ik. Ik zou minstens zeer texturele bedrukking van de indices hebben verwacht en misschien een sintering in de kleur.
In de foto’s hierboven geeft de Murph mij vooral een hele platte (en matte) indruk. Zit geen definitie in de print iig.
Van de website: [Lorier Watches](FALCON SIII – LORIER)
Styled after the iconic watches worn by mid-century explorers, the Falcon excels in any situation with its combination of handsome design and rugged specs. Sized at 36mm, it is the perfect balance of dressy and sporty.
Series III retains the Falcon’s signature honeycomb dial, and by popular request, now comes in black and silver, a versatile combination that goes with virtually any strap, bracelet, and outfit. Its hands and dial markers have been redesigned for a more distinct look. It also sports a thinner bracelet and repositioned lug holes that make it more wearable than ever.
Specifications
Miyota 90S5 automatic movement (no-date), 28800 bph
316L marine-grade stainless steel case
Water resistant to 100 meters / 330 feet
Screw-down crown
Dome Hesalite crystal
Superluminova BGW9 luminous
316L marine-grade stainless steel bracelet with solid endlinks
Fully-articulating solid links secured by screw pins
Push-button quick-adjust clasp with 5 microadjustment slots
Included extras: microsuede travel pouch, screwdriver for resizing bracelet, Polywatch tube & polishing cloth
Gaaf ding! Twijfel alleen licht over de honeycomb dial en de uur-marker. Daarnaast is hesaliet glas wat minder praktisch. Met wat kleine aanpassingen zou die in mijn ogen nog een stuk beter zijn. Zijn er mensen op het forum die de v3 bezitten en misschien ook een Traska Summiteer & Smiths Everest? Benieuwd hoe ze zich verhouden.
Daarnaast nu ook de Tudor Ranger in 36mm - die is eigenlijk perfect. De prijs is alleen wat veel, voor een tool watch - zeker als je hem ook als zodanig wilt gebruiken.
Ik kan je enkel de Smiths aanraden.
Zelf de PRS-47 ID Guy en voor mij het perfecte horloge voor de prijs. Ik denk zelfs mijn meest gedragen horloge van 2025.
Verschillende Smiths gehad de afgelopen jaren, o.a. een paar Everests, een Commander, een PRS-47. Allemaal prima voor dat geld. Met Jubileeband het fijnst.
Mijn laatste TF, een Precista PRS-10, is vandaag afgeleverd bij een HF-koper. Ook een prima Quartzhorloge.