Deze twee voldoen ook wel aan je criteria:
Ben zelf erg tevreden met de Damasko DS30 ![]()
Deze Serica 6190 is ook heel gaaf. Er zijn verschillende wijzerplaat lay-out van, dus mooi wat te kiezen
Deze twee voldoen ook wel aan je criteria:
Ben zelf erg tevreden met de Damasko DS30 ![]()
Deze Serica 6190 is ook heel gaaf. Er zijn verschillende wijzerplaat lay-out van, dus mooi wat te kiezen
Net eentje blauw gezet. (Geen commissie)
Ik werd geroepen?
Ondanks de fixed lugs, zijn hier best wel verschillende soorten bandjes voor verkrijgbaar.
Wat de G10 steeds toch net weer een andere look geeft.
Een flieger kan de klus ook klaren. 3-6-9 loslaat en iets groter (39mm) accepteren, dan straalt bijvoorbeeld een IWC XVI je tegemoet
Plaatje van het internet geleend, maar uit ervaring kan ik vertellen dat dit op bescheiden polsjes (16,5mm) fantastisch draagt.
De Smiths Everest natuurlijk! Omdat het geen Rolex was wat Sr. Edmund Hillary om had, maar een Smiths!
Die 6190 van serica. En dan calafornia dial
Dit is het model Smiths dat Sir Hillary droeg:
De moderne Smiths modellen die hier worden besproken zijn Explorer hommages.
Je zou nog even bij Christopher Ward kunnen kijken:
38 mm C65 Sandhurst Series 2
36 mm C63 Sealander Automatic
Ik heb zelf een C60 Trident Pro 300 diver en ben erg te spreken over de geboden kwaliteit voor het geld. En ook niet geheel onbelangrijk: mocht 'ie niet bevallen, kan je 'm (binnen 60 dagen, ongedragen uiteraard) gewoon terugsturen voor een full refund.
I know uiteraard, maar desalniettemin leuke horloges.
In het verlengde van de Farer, geen echte explorer maar wel heel veel charme en comfort, de Oric BCPD Cervo Volante (38mm, 50m wr):
Zou zelf denk ik ook voor de Smiths gaan. Maar om toch wat anders te roepen: een Seiko SZSB, “TicTac” model. JDM weliswaar maar qua stijl binnen Seiko een goede match.
Plaatje van Worn & Wound gebietst
In m’n zoektocht naar een fieldwatch-achtige voor m’n pa een poos terug heb ik ook deze overwogen, de Wolbrook Outrider. Ook op staal. Leuk ding:

Uiteindelijk de Seiko SRPJ81 gekocht. Da’s de zwarte variant, 36mm, ook in ~40 te krijgen - dan is het de SRPG27. Ook een leuk ding voor “weinig”, in verschillende kleuren te krijgen. Maar qua wijzerplaat zijn deze en de wolbrook wel drukker;
-39mm (ook verkrijgbaar in 41mm)
-20 ATM
-slideclasp
-alles verschroefd dus geen gevaarlijke pushpins
-5 jaar garantie ook op waterdichtheid
-2e tijdzone instelbaar
-date
-sublieme afleesbaarheid
-swiss made
Gaat bij veel dragen ook krasjes of veegjes krijgen. En door de coating kun je daar niks meer aan laten doen.
Een horloge is een gebruiksvoorwerp en dan zul je uiteindelijk toch sporen daarvan gaan zien.
Het is nu eenmaal zo.
De Ranger is geweldig inderdaad. Mocht deze ooit in 35mm of 36mm komen dan wordt dat een instant buy. Verbaasd me echt dat die er nog niet is - ik verwacht dat er veel animo voor is
De Smiths lijkt inderdaad geweldige value-for-money! Daarnaast een enorme strap monster. Enige dat ik jammer vind is dat hij niet eenzelfde bubble domed crystal heeft als de Traska.
De Summiteer lijkt overigens weinig liefde te krijgen hier in dit topic. Zijn er mensen die zowel de Smiths als de Traska bezitten?