Explorer clasp 214270 fake?

Beste allen. Ik twijfel een beetje over deze sluiting. Recente aankoop Explorer. Horloge klopt verder no worries daarover. De gesp echter heb ik terplekke eigenlijk niet echt gecontroleerd. Maar nu ik het horloge en de band aan het schoonmaken ben etc slaat toch een beetje twijfel toe.

De laser edge is wel erg rommelig. Nou weet ik dat Rolex ook zijn mindere dagen heeft maar toch wil ik jullie even laten mee kijken.

Correcte clasp of gewoon pure fake? Bij voorbaat dank!

Dit is denk ik niet ok:

4 likes

Ik maak mij dus daar ook zorgen over. Het voelt allemaal wel echt solide en afwerking lijkt verder okey te zijn.

Mijn gevoel zegt fake.

Swiss made is een grote blur.

Zou ik mij ook wel zorgen gaan maken om de rest van het horloge…

6 likes

Ga je lekker met dit soort uitspraken? Beetje TS op de kast jagen.

3 likes

Nou zou jij dat niet hebben dan?

Als er een niet kloppende band op zit is er toch gewoon een grote kans aanwezig dat er meer niet klopt?

8 likes

Nee heb kast open gehad. No worries! Die is check!

3 likes

Oké top dan is dat erg geruststellend!

Maar erg vervelend dit! Hopelijk kan je met de verkoper tot een oplossing komen.

Er zijn in deze tijd ook fakes waarvoor je een loep moet gebruiken om het binnenwerk van een genuine te onderscheiden.
Ik wil je niet

maar ik zou zoals gewoonlucas zegt de verkoper contacteren en (indien nog niet gedaan) een checkup laten uitvoeren door een horlogemaker met ervaring in Rolex

2 likes

Ik begrijp Lucas volledig. Dit is wel echt een red flag. Ik zou ook aan de rest twijfelen.

3 likes

Heb je ook een foto van de andere uiteinde van de clasp? Ik heb er zo’n schakel in zitten waarmee je de band langer en korter kunt maken

1 like

Heb je de binnenkant laten openen door een expert in Rolex, check. Heb je de binnenkant laten open door een horlogemaker die minder kennis heeft van Rolex?

Dan zou ik een dubbel check doen. Ze maken hele uurwerken na.

3 likes

Klopt niet.

Dit oppervlak hoort ook gepolijst te zijn.

Ah! Jij kan zonder opleiding en jarenlange ervaring aftermarket onderdelen onderscheiden van Rolex onderdelen!

Ik ben geen expert op dit gebied. 🥸

1 like

Heb kunnen vinden dat dit wel eens anders kan zijn. Zit ergens een transitie periode van sandblasting wel of niet

1 like

Weet je dat zeker? Volgens mij zijn hier ook variaties in.

Edit: zie post boven mij.

3 likes

Is het een mk1 of mk2 explorer 214270?

Geef aan om even naar de juwelier te gaan. Spreek af dat de “check kosten” voor jou zijn als hij echt is en de kosten voor hem als hij nep is. Wil hij sowieso niet naar de juwelier? Lekker doorzoeken. Als ik een horloge aan zou schaffen voor ongeveer 6k zou ik sowieso geen genoegen nemen met dit soort afwerking, al is het in de clasp. Daarbij worden uurwerken inderdaad ook onderscheidend echt na gemaakt.

Better safe than sorry!