Explorer clasp 214270 fake?

Zeer interessant

2 likes

afbeelding

3 likes

Beste allen,

Zojuist terugkoppeling van de horlogemaker gehad. Hij heeft de gesp sonisch gereinigd en de graving is daarmee weer goed. Iemand zei iets over dat schoonmaken maar dat was mij niet gelukt.

Kast, wijzerplaat enz. alles schijnt te kloppen!

12 likes

En zo zien we maar, ook rolex heeft binnen hetzelfde model zoveel variatie dat er geen pijl op te trekken is

Ik had al een klein beetje zo het vermoeden, toen ik naar de afwerking van de gesp keek en het kroontje. Maar de zwarte tekst zag er erg raar uit hahha. Fijn dat het is opgelost!

Mensen met een Rolex hebben er niet perse verstand van, het zou fijn zijn als ze dat zelf ook zouden realiseren.
Het is al meerdere malen voorgekomen dat hierdoor mensen op het verkeerde been zijn gezet.

8 likes

Ik snap echt niet dat mensen soms zo gemakkelijk, zonder nuance, hier op basis van foto’s en gebrekkige kennis van zaken boude uitspraken doen. Foto’s vertekenen enorm afhankelijk van scherpte, hoek en of er fors (digitaal) is ingezoomd.

Ik zou hier in ieder geval nooit een check op originaliteit doen met al die lui die lekker wat roepen.

Ik weet wel dat de echte experts altijd vragen een horloge in het echt te zien voordat ze zich aan uitspraken wagen.

11 likes

… en daarmee is de vraag van TS beantwoord en kan het topic dicht (voordat het écht een replica-discussie wordt waar genoeg andere fora voor zijn).
Thanks voor het meedenken iedereen! :+1:

12 likes