Explorer clasp 214270 fake?

Dat is wel een lekkere actie, had ik er niet uit gehaald :rofl:

De pessimist in mij zou zeggen dat verkoper het wist en de gok genomen heeft. Hij kon alleen maar winnen.
Op maandag wil de pessimist nog wel eens winnen.

9 likes

Ik snap je maar zou een te groot risico voor hem zijn als dit met naam en toename online komt te staan. Dat risico zal deze man niet nemen. Ook een ding om over na te denken als je bij een particulier koopt ;).

En dan als laatste wat ik hier nog wil over opmerken! Haha.

Rolex zelf en haar AD’s werken nou niet bepaald mee in het ons ondersteunen in dit soort gevallen. Ze houden de deuren pot dicht en daardoor blijft het altijd een beetje onduidelijk voor ons liefhebbers waardoor marge ontstaat voor replica bouwers om in die marge te gaan kloten met onderdelen en het zo erg is dat dus ook experts en handelaren gewoon miskopen doen.

Als Rolex zo overtuigd is van hun perfectie in de afwerking enz kunnen ze net zo goed een boekje open doen omdat een faker er dan toch wel uit gehaald word. Er wordt geen vergelijkingsmateriaal geboden behalve youtubers en experts die hun uiterste best doen om ons te behoeden.

Ik vind dat hier ook een stukje verantwoordelijkheid ligt bij Rolex zelf. Maar dat zal al wel besproken zijn op het HF.

Mijn voorspelling is dat dat horloge morgen weer te koop staat op een website.

Ik zal het in de gaten houden maar ik durf eigenlijk wel te zeggen dat dat niet het geval is. Maar ben benieuwd!

Dit is niet waar. Tenzij je franken exemplaren bedoelt, maar die worden zelf gemaakt. Die koop je niet bij een dealer

Neehoor, ik heb mijn explorer 1 gewoon bij schaap en citroen gekocht. Echter wil ik gewoon graag weten wat een echte een echte maakt… En sleutel ik graag aan horloges en zijn ETA based chineesjes geweldig leermateriaalb

Bij mijn mk1 is dit deel niet gepolijst. De rest ziet er wel allemaal een stuk strakker/scherper uit dan de clasp hierboven.

Never dat ik zo ding koop maar bedoel meer dat ze vaak voor oplichting worden gebruikt dus echt klote dat het bestaat

Nee echt gwn namaak troep maar dan verdomd goed kijk maar eens op marktplaats kosten een hoop geld maat zijn bijna niet te onderscheiden maarja nooit dat ik zo iets ga koopen want je houd je zelf voor de gek er mee

Ja op marktplaats word je ook beflikkerd. Daar verkopen ze gemiddelde namaak voor enorme premium prijzen. De beste replica’s kosten bij lange na niet de bedragen die je net noemde, hooguit als er originele onderdelen inzitten…

We dwalen af van de materie. Laten we het hier niet over replica’s hebben dat is tegen de regels…

Eens.

Ook eens

Heb je je Insta volgers mee genomen naar het forum, Ralph? :thinking:

2 likes

Nee hoezo?

Ik heb wel eens het idee dat als je hier over een splinternieuwe, net bij de AD afgehaalde nieuwe Rolex de vraag stelt of hij echt is, er altijd wel een paar zijn die er iets aan in twijfel weten te trekken.

3 likes

Dat zijn allemaal bakerpraatjes, iedereen weet dat je bij de AD al jaren geen Rolex meer kunt kopen.

8 likes

Zie? Nu wordt niet eens het horloge in twijfel getrokken, maar überhaupt het feit dat je het horloge hebt wordt al betwijfeld!

3 likes