Explorer II vs. Seamaster Bond

Lang dacht ik dat de Rolex Explorer II mijn grail was. Totdat ik afgelopen weekend bij een Omega Boutique de Seamaster Bond special Edition zag. Ik was al erg gecharmeerd van de afbeeldingen, maar zo in het echt ziet hij er helemaal geweldig uit. Niet zozeer vanwege de connectie met Bond, maar vanwege het uiterlijk en de specs: de titanium band en kast, het vintage uiterlijk, de knipoog naar een militair horloge…

In hoeverre zou dit een reeële switch zijn denken jullie? Zijn dit qua uurwerk en kwaliteit vergelijkbare horloges?

14 likes

Absoluut. En veel toffer qua uiterlijk! :sunglasses:

1 like

Service interval van de Omega is wel hoger en de band is echt, naar mijn mening, drama voor deze prijs:

Dat is toch niet wat je wil? (voor de onoplettende kijker: de overlengte onder de sluiting en vergelijk dat met die de sluiting op de Rolex).

Maar esthetisch voor mij een no-brainer. Ik vind een Explorer II best wel een beetje leluk…

De milanese bracelet vind ik persoonlijk helemaal niks. Het horloge is wel onwijs gaaf! METAS certified uurwerk, dus dat zit wel goed. :ok_hand:

Zou die ook op rubber kunnen? De origineel Omega rubberenband zit erg comfortabel.

3 likes

Zo zie je maar dat smaken verschillen, ik vind het namelijk geweldig om te zien :ok_hand:

Binnen de keuze van deze twee iconische horloges, zou de Explorer winnen van de Omega (op knockout :wink:)

4 likes

De Omega, without a shadow of doubt. Ik vind hem vele malen mooier dan de Rolex.
Iets met smaak (of het gebrek daaraan :grinning:) denk ik

2 likes

Ik vind hem ook wel erg gaaf. Maar wel een flinke premium ten opzichte van de standaard Seamaster 300m.

10 likes

Ik vind die Seamaster Bond niet om aan te gluren :see_no_evil: Band is echt een faal, al helemaal voor de prijs, geen keuze uit verschillende lengtes. Daarnaast vind ik de Expl II gewoon een cool horloge.

3 likes

Pwoah, tof hoor! Jij hebt hem?

In dit geval zou ik voor de “standaard” Seamaster 300M gaan. Misschien in het blauw, op staal, met een blauwe rubber band als extra erbij. De Explorer 2 vind ik ook gaaf, toch vind ik de Omega mooier.
Maar ja… Over smaak valt niet te twisten.

1 like

Nee sorry, ik zelf helaas niet. @Stoniee heeft hem wel sinds kort.

Deze moet gewoon op een zwarte nato en klaar.
Wie die lelijke milanese band erop bedacht heeft moeten ze opsuiten.

2 likes

Wel toffer dan de witte hoor Patrick :wink::grinning_face_with_smiling_eyes:

4 likes

Ja dat idee staat ook even in de ijskast. :grimacing:

1 like

ja veeeeeel mooier sowieso dan de explorer 2. sowieso is de titanium band een extreem staaltje engineering en zeer mooi gemaakt.

Ik heb de Omega gepast en vond hem echt wel heel tof.
De band daarentegen vond ik niet geweldig, maar dat zat hem meer in dat ik hem (veel) te dik vond ter hoogte van de sluiting.

1 like

Hoe draagt hij? Echt zo licht als ze zeggen?

Ja, best wel. Een milanaise band is natuurlijk best veel metaal, maar vergeleken met dezelfde massa in staal is het wel heel comfortabel ja.

Persoonlijk zou ik hem toch op rubber willen dragen overigens, maar als je twijfelt zou ik hem (cliché, excuus) wel echt eens gaan passen.

Ik had me in de winkel laten vertellen dat er intussen ook een kortere variant te bestellen is.

1 like

Ik ben er nog niet helemaal over uit. Toen ik de Seamaster voor het eerst zag dacht ik “wauw wat gaaf, die moet ik hebben!”. Toen ik hem vervolgens paste had ik dat gevoel helemaal niet en heb ik hem laten schieten. Vind het nog steeds wel een tof ding maar ook ergens een net niet gehalte hebben. Vind hem ook erg duur voor wat het is. Rond de 5-6k zou ik er wel over na gaan denken.

2 likes