Explorer II vs. Seamaster Bond

Sowieso de Seamaster, van begin af al een erg gaaf ding gevonden! Net ff wat anders, gewaagder ofzo. Explorer II ook niet verkeerd ofzo maar had het wel geweten.

Maar even poll aangemaakt voor de vorm.
Eens even goed nadenken of ik de Rolex in het blauwe gedeelte ga zetten…

Seamaster 007 vs. Explorer II
  • Omega Seamaster 007
  • Rolex Explorer II

0 stemmers

Zelf voor deze exacte keuze gestaan of de seamaster of de explorer 2

Uiteindelijk toch de explorer genomen aangezien de omega ten opzichte van de gewone seamaster te veel verschilde in prijs vond ik. Als hij ca 6000 euro was dan was het een ander verhaal.

2 likes

Ik heb de Bond omgehad, ik kan me echt geen horloge indenken dat nog comfortabeler om de pols voelde als deze…symbiose is het 1e woord wat in me opkomt, het titanium voelt zeer aangenaam aan de huid en licht en de band versmelt haast om je pols als een 2e huid. Ik wilde hem eigenlijk niet meer afdoen. En uurwerk is top-notch. :slightly_smiling_face:

Heeft ie ook een minpunt, jawel…de bezel heeft een aluminium inlay, dat is voor mij wel een dealbreaker. Een horloge van die prijsklasse moet een krasbestendige bezel hebben naar mijn mening.

1 like

seamaster is echt wel veel mooier , scheelde een paar keer weinig :zipper_mouth_face:

de titanium band vind ik niet heel geweldig maar wel mooi gemaakt verder … kwestie van smaak , mooie lerenband erop en klaar.

ik heb de nekton en ik vind 3k meer gewoon te gek om het te kunnen goed praten :roll_eyes:

4 likes

Ik hoop eigenlijk dat Seamaster dit ontwerp oppakt en op basis hiervan nog een stalen versie uitbrengt. En dat idd rond de 5 a 6k net als de standaard versies. :ok_hand:

1 like

Ja precies met eventueel een aansluitende titanium band.

Als het een gelimiteerd horloge was dan had het nog eventueel de prijs rechtvaardigd maar dat was het niet

Ik heb ook het idee dat Omega volledig is afgestemd van Limited Editions met een nummer. Volgens mij brengen ze alleen nog Special Editions uit, zonder expliciet aan te geven om hoeveel stuks het gaat.

1 like

Wisselen!

Seamaster is mooi maar ik knap altijd weer af op die Skeletonwijzers !

1 like

Aluminium? Weet je dat zeker? Gezien de ‘normale’ Seamaster een ceramic heeft… (Dan des te meer reden om voor de normale te gaan).

2 likes

Yes voelt bijna alsof je niets om hebt.

2 likes

Is aluminium inderdaad dit klopt als een bus

2 likes

Dat wordt een advertentie voorbereiden zie ik al.

Seamaster maar niet met deze band. Ik vind de explorer II in het zwart echt niets, en dit is dan nog eens geen flaterende foto

Eens; had (helaas) weinig moeite genomen even een knappe foto te maken. Mea culpa.

Dat heb ik met de witte…

Deze seamaster is erg gaaf, maar ik haak af op de milanaise band. Ik vind dit zo’n ouderwetse uitstraling hebben zonder endlinks.

1 like

Anders zat ie nu om mijn pols :sweat_smile:

1 like

Ook mee eens.

1 like

Heel licht, lijkt net alsof ik geen horloge om heb