Explorer II vs. Seamaster Bond

Ja bij mij scheelde het ook niet veel

Ik had een afspraak gemaakt voor de seamaster en dacht dat het een limited james bomd oplage was. Maar dit is de 1e niet gelimiteerde bond editie.

Toen viel mijn oog op een explorer polar en dat vond ik toch leuker.

4 likes

Ik ben van beiden geen fan maar vind dan de Omega toch de mooiere. Ik heb die explorer nooit begrepen.

En ja die band ziet er niet uit maar er is genoeg wat et prima bij zal passen

1 like

Ik heb een tijdje terug de Bond Seamaster gepast. Heel gaaf! Hoorde zelfs dat een medewerker van Eigene van Baal zijn sub heeft verkocht om deze te halen.

Heel gaaf en ik ben wel liefhebber van James Bond, maar toen ik de kans kreeg om de nieuwste Polar te halen ben ik daar toch voor gegaan. Ondanks mijn liefde voor de Seamaster!

Ik vind de stalen 300m in het blauw dan toch het mooiste.

:thinking: dus als het wel een limited was had je hem gekocht :roll_eyes:

1 like

Ik heb de Seamaster gepast het horloge is echt prachtig! Mooiste Seamaster die er is. Ik vind de sluiting wel wat dik, ik had hem liever op de originele band gezien (maar dan wellicht in titanium). De Seamaster wint het qua uiterlijk voor mij zeker.

1 like

Ja het klinkt stom maar was wel de nekslag en ook als je kijkt naar de speedmasters met tig limited editions maakt dat niks uit qua waardevastheid. Maar bij de james bond horloges is dit vrijwel altijd wel het geval

Als je ziet hoe de gewone seamasters afschrijven en dit dan bekijkt met de retail bij de james bond seamaster die 1/3 duurder is dan was dit een beetje beangstigend.

En dan zeggen er veel afschrijving maakt niks uit het is een hobby dat is zeker waar. Maar ik koop vrijwel nooit iets nieuw omdat ik vooral vintage verzamel. En als ik dan zie wat een normale seamaster doet retail en soms hier in het blauw dan is dat wel even slikken

Verder was het alles bij elkaar

Alu bezel
De meshband en sluiting
De hoge prijs ten opzichte van de stalen

1 like

De Seamaster ziet er veel gaver uit dan de Explorer. Welke kwalitatiever beter is boeit geen drol.

Ik vind de Seamaster 007 bijzonder smaakvol - één van de mooiste Omega’s! -, dus ik zou het wel weten. Hij is wel aan de prijs…

1 like

Zegt de jarretelle-queen van HF en omstreken……

1 like

Daar begin ik overheen te komen :sweat_smile:

1 like

Gaat gebeuren……

1 like

No brainer…. Die band van die seamaster :nauseated_face:

3 likes

Zullen we het maar niet hebben over het kutkroontje op een Explorer?:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Omega komt met een vintage uiterlijk voor een nieuw Bond horloge.
Om ons aan de tijd te herinneren toen Bond Rolex droeg?? Rare keuze.
Net als dat militaire aspect wat erg ver gezocht is en feitelijk een loze huls.
Nee Ik zou gewoon lekker de Explorer koesteren :+1:t2:

2 likes

Ben een behoorlijke Rolex fan, maar in vergelijking met de Explorer wint de Seamaster. Al helemaal de titanium Bond versie. Beter uurwerk en betere specs.

Die band is een gadget, maar Omega maakt ook de beste NATO’s op de markt. Al zijn die niet goedkoop.

De enige echte vergelijking als Bond horloge is natuurlijk met een Rolex submariner ; )

2 likes

ja ik zag op een review dat die sluiting ook echt heel dik en breed draagt. Wel jammer.

1 like

Begrijp vooral de keuze vd sluiting niet. Doet Meistersinger en Staib veeel beter.

1 like

De Omega klok an sich is zeer tof, echter pas ik voor deze band er op. Not my cup of Martini.

2 likes

Even los van kwaliteit en smaak. Draagcomfort van de Explorer vind ik 100x beter.
Ik heb de Explorer en de oude seamaster bond. De nieuwe seamaster is nog een slagje dikker dan de oude maar door de langere lugs draagt de seamaster echt heel anders op mijn ca 18cm pols die redelijk rond is.

Ik heb de seamaster dan ook permanent uitgeleend en een polar plaat erbij gekocht zodat ik ook uit de discussie witte of zwarte plaat blijf. :grin:

1 like

Zou zomaar kunnen ja…