Explorer II vs. Seamaster Bond

De Omega toch. Met vriend van mij naar AD meegegaan vorige maand. Even gepast. Erg mooi horloge. Hij is nu in bestelling voor hem. Band is mooi maar kan mij de aangegeven bezwaren overigens wel voorstellen. Als hij hem heeft maar een keer wisselen met wat van mij.

1 like

Alleen al voor die loupe zou ik switchen naar de Omega. :see_no_evil:

1 like

Veel mensen dus vol lof over de Omega, maar minder over de mesh-band.
De betreffende Omega wordt ook verkocht zonder de mest-band maar met een NATO-strap. Scheelt ook nog eens € 1.000,00.

Is het echter wel verstandig om eventueel voor deze optie te gaan? De betreffende band koop je natuurlijk er niet zomaar meer los bij en ook de case waar de duurdere optie in wordt geleverd heb je niet. In plaats daarvan ‘slechts’ een lederen etui.

Edit: ik zie dat de versie met de mesh-band ook met een lederen etui komt…correct?

1000,- voor een case en band die je niet gebruikt. Ik zou het wel weten! :sunglasses:

1 like

Dat zouden ze moeten verbieden.

In bestelling? Die ligt toch gewoon bijna overal op voorraad?

Ja, prijsverschil is alleen de band.

Whehe. Kennelijk niet. Hij zit al vijf weken in de wachkamer. Of zou er ieta anders aan de hand zijn. :face_with_raised_eyebrow:

Seamaster 100%

Ik ben met een 16570 om de pols zeker bevooroordeeld, maar ik vind de vergelijking tussen deze horloges toch wat karig. De verschillen zijn gewoonweg te groot: duiker vs geen duiker, 42mm vs 40 (eigenlijk minder), faux patina vs geen óf échte patina, titanium vs staal, modern uurwerk vs minder modern uurwerk, geen datum vs datum én ga zo maar door…

Persoonlijk ben ik best gecharmeerd van de kast en uitstraling van de Seamaster, maar ik vind em te groot. Zelfs om de pols van 007 vond ik het horloge er ongemakkelijk uitzien. Daarnaast vind ik de marketing BS reden genoeg om er van af te zien.

Maar… over smaak valt niet te twisten en horloges zijn emotie: wat doet het horloge met je of wat niet? Het zijn wat mij betreft totaal verschillende horloges, dus de beste oplossing is om de Seamaster erbij te kopen. Als de één dan toch minder bevalt dan weet je genoeg. :wink:

2 likes

Gek, volgens mij ligt er bij Schaap in Rotterdam al best wel lang één in de vitrine. Bij Van Willigen in Den Haag heb ik hem ook al paar keer gezien.

Exhibition only :yum:

Klopt. Bij VW met stoffen band.

Zou het dan verstandiger zijn om voor de NATO-versie te gaan en wellicht een aftermarket titanium band er op te slingeren die misschien wel wat beter in elkaar zit?
Verkoopt Omega de mesh-band ook los?

Denk dat er geen betere aftermarket titanium is, Omega is daar echt wel sterk in.

Los kost de Omega mesh wel iets van 1100 euro.

Ga voor het oorspronkelijke Bond-horloge en ruil de Explorer in op een Submariner.

Als je zeker weet dat het een keeper is maakt het niets uit. Maar als je deze mogelijk wilt doorverkopen, ben je hem een stuk makkelijker kwijt als de set compleet is.

Dat zou ik zelf wel mee laten wegen …
Maar op een Omega schrijf je uiteindelijk wel wat af. Zelfs op een limited editie Bond.

Evengoed? Meer als bijv. Rolex?

Dat is geen vraag toch?
Omgekeerde afschrijving normaliter …

10 woorden: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst.