Export zwitserse horloges gedaald sinds aankondiging Apple Watch

Wie weet wordt het een tweede quartzrevolutie. Straks droppen de prijzen van automaten en kunnen we eindelijk weer onze slag slaan op betaalbare Zwitsers.:smiley:

3 likes

Ik ben een enorme Apple fanboy. Maar ik ga toch echt niet mijn pas verworven Omega Planet Ocean inruilen voor een Apple watch. Ik kijk af en toe wel op mijn iPhone om te zien of er mail etc. is binnengekomen. Maar ik geniet van een prachtig stuk mechanische techniek om mijn pols.

2 likes

Ik heb geen Apple en wil geen Apple PUNT.

Dat zou top zijn :smile:

2 likes

Dan is het ook niet vreemd dat mensen jou citeren als ze kritiek hebben op bepaalde punten.

Als je een artikel post, ben je meer dan enkel de booschapper :confused:
Ik ga er van uit dat je het dan wetenswaardig vind. Dat is het inderdaad ook, in de zijn dat er grote gaten in te schieten zijn.

Soort van Apple Gatenkaasā€¦

1 like

4 likes

Inderdaad, correlation does not equal causation.

There are three kinds of lies: Lies, damned lies and statistics :no_mouth:

Anders ga even in Logie schieten omdat ie dat artikel post

:joy:

Ja had mezelf al voorgenomen niet meer te reagerenā€¦ Gaat nergens over, stelletje zuurpruimenā€¦

Zoals gezegd, ik post een artikel zonder enige vorm van mijn mening of waarde oordeel erbij.

Dit forum gaat in veel topics maar voor 60% over het daadwerkelijke onderwerp en voor de rest wordt er gemuggenzift over niks.

@mods : sluit topic maar. Gaat toch alleen een bashtopic worden

2 likes

Mijn plaatjes waren in elk geval zeker niet bedoeld als persoonlijke ā€˜aanvalā€™ op jou. Ik vond het juist een interessant artikel, en ben blij dat je het gepost hebt - ik had het anders zeker gemist.

Ik wilde alleen maar, met een poging tot humor, het punt maken dat dergelijke artikelen vaak causaliteit aannemen op basis van een observatie dat zaken (bv in tijd) samenvallen. Overigens wil e.e.a. ook niet zeggen dat het NIET door de Apple-watch komt: het wil alleen zeggen dat je dat niet kan concluderen op basis van de gepresenteerde gegevens.

Het was een reactie op het artikel en ik heb geen moment gedacht je post jouw persoonlijke overtuiging was. Als dat zo overkwam, dan spijt het me.

Ik zie niet in wat er handig aan isā€¦ een telefoon is voor mij een handig apparaatjeā€¦ om mee te bellenā€¦ om de een of andere reden hebben bellers de gave om te bellen op het moment dat het je net niet uitkomtā€¦ zoals gisteren, ik stond een kritische maat na te draaien aan een prototype horlogekastā€¦ begint dat kreng te mekkerenā€¦ 'k moet em eigenlijk ook niet meenemen de werkplaats inā€¦ maar jaā€¦ hij zit standaard in mijn zakā€¦

zou ik iets aan de pols hebben wat dan begint te mekkerenā€¦ 'k zou em meteen in de hoek flikkerenā€¦ en hard ookā€¦

't verhaal "ik hoef geen horlogeā€¦ ik kijk wel op mijn telefoon hoe laat het isā€¦ "ā€¦ jaā€¦ ik daag die mensen wel eens uitā€¦ tegen de tijd dat ze dat ding uit hun broekzak hebben gevistā€¦ en wakker hebben geschud, weet ik al hoe laat het isā€¦ een horloge kan je nog eens onopvallend een blik op werpenā€¦ dat gaat met een telefoon niet lukkenā€¦ :smile:

Appleā€¦ of in elk geval Steve Jobs heeft de ā€œGaveā€ om alles te kunnen verkopen aan het publiek, en je te doen geloven dat je daar iets mee toevoegt aan je levenā€¦ feit isā€¦ je bent een slaaf van je apparatenā€¦ de Ipod, Iphon MacBook, en AppleWatch moeten regelmatig aan het infuusā€¦je aandacht wordt voortdurend getrokken, door alle piepjes, bliepjes en wat dies meer zijā€¦

Als je al een mechanisch horloge hebt wat geluid maakt , dan heb je wat bijzondersā€¦ zoals een memovox, of een horloge met Sonnerieā€¦ dan heb je ook echt een verhaal bij dat horlogeā€¦ als je een Applewatch hebtā€¦ dan ben je een van de velenā€¦ :)ā€¦

Heb ik gewoon uitgezet. Heerlijk. Het apparaat krijgt aandacht wanneer ik het wil, en dat is al te vaak :disappointed:

Ik heb niks met Windoos en ik wil niks met Windoos, punt. :laughing: Ik kan me ook niet meer een Mac veroorloven, maar vind het besturingssysteem top, dusā€¦Hackintosh. Als het MOET (en dat doet het niet) kan daar windoos op.

Ik vind Apple een enge sekte.

2 likes

op het gevaar af dat dit een windhoos/apple topic wordtā€¦

Ik geloof ook wel dat Apple een betere besturing heeftā€¦ Linux is ook beter dan Windhoos in mijn belevingā€¦ ik heb in het verleden een tijdje met Linux gewerktā€¦ maarā€¦ de software die ik gebruik om horloges te ontwerpenā€¦ die is er niet voor Mac of Linuxā€¦ dusā€¦wat moet je dan?..

er is wel een Web-based 3D applicatie om te ontwerpenā€¦ maar dat staat nog in de kinderschoenenā€¦ wel veelbelovendā€¦ 't draait zelfs op Tabletsā€¦ al zijn die niet handig om te mee te werkenā€¦

Ik geloof echter niet dat de ā€œgevestigde ordeā€ in zwitserland nou zo staat te beven als toen de Japanners met Quartz horloges kwamen in de seventiesā€¦ Apple Watch of Mechanische horlogesā€¦ dat zijn volgens mij twee totaal verschillende doelgroepenā€¦

Hij is al een paar jaar dood, Arie. :wink: Maar overal wat je mooi vindt, heeft de neiging jou daar een slaaf van te laten zijn. Ook die mooie mechanische dingetjes om je pols. En ook die electronica heeft een verhaal, het is ooit ergens begonnen. :hatching_chick:

Jaā€¦ ik weet hetā€¦ Steve is niet meerā€¦ ik ben geen Apple-fan, maar ik bewonder Steve Jobsā€¦ 'k heb zijn biografie gelezenā€¦ 't meest indrukwekkende boek dat ik ooit gelezen hebā€¦ ( ik lees de laatste jaren eigenlijk hoofdzakelijk biografieĆ«nā€¦ Wayne Rainey, Joey Dunlop, Leonardo daVinci, en Steve Jobs )ā€¦
Inderdaadā€¦ ben ik ook een slaaf van mijn mechanische horlogesā€¦ maar voor ik ga slapen wind ik ze allemaal opā€¦ ik wissel ze regelmatig afā€¦
daā€™s niet meer dan een paar knopjes opdraaienā€¦ en geen gemier met opladers en stekkertjesā€¦
nou heb ik ook wel een smartphone, en een tabletā€¦ maar ik heb ook de wilskracht om de piepjes te negerenā€¦ :)ā€¦ vind het ook behoorlijk hufterig gedrag als je in gezelschap bij elk piepje op dat ding gaat zitten turenā€¦
Ik heb ook twee collegaā€™s gehad die in de pauzes continu met die ā€œstoeptegelā€ voor hun porem zatenā€¦ totaal verslaafd aan Ć©Ć©n of ander spelletjeā€¦ 'k zei eens tegen een van die dames "als je zo driftig in je kruis zou zitten wrijven als dat je op je telefoon doet, dan glij je binnen een minuut van je stoelā€¦

Steve Jobs is gewoon een meester in het onmisbaar maken van iets totaal onbelangrijks.
Dat zijn dan ook zijn eigen woorden.
Ik trapte er gelukkig nooit in :wink:

1 like

:laughing:

1 like